Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko laihduttaa näin?

Vierailija
30.05.2012 |

En syö ennen klo 12 (paitsi kahvia ja vettä) enkä klo 19 jälkeen. Tähän väliin ei oikeastaan mahdu kuin tukeva lounas, välipala ja lasten kanssa illallinen.

Mun ongelma kun on jatkuva puputtaminen. Pääsiskö näin hallitsemaan paremmin näläntunnetta? Vai meneekö syömihäiriöiseksi? Jaksan ihan hyvin tuon "paastoajan".

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun yrität vaan ei tuo tuloksia kyllä tuota.

Vierailija
2/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet syö vain 2 tai 3 kertaa päivässä, niin minäkin. Monissa maissa tuollainen syöminen on hyvin tavallitsakin eikä välipalakulttuuria ole.

Itse syön viikolla niin että aamulla kahvi, päivällä kevyt lounas ja illalla tukeva päivällinen. Viikonloppuna syön aamupalankin kun on aikaa kyllä, mutta arjet menee kahdella aterialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran pärjäät hyvin tuon "paastoajan", niin mihin tarvitset näläntunteen hallintaa? Eikö kaikkein paras olisi säännölliset pienet ateriat? Itse näkisin tuossa sen riskin, että esim. lounaalla olet niin nälkäinen että syöt aivan liikaa ja epäterveellisesti.

Tuolla tavalla voi laihtua, kunhan syöt kohtuudella myös tuolloin kun syöt. Itse pitäisin aamiaisen ja iltapalan mukana (esim. hedelmien muodossa), mutta jättäisin kaikki ylimääräiset syömiset pois.

Vierailija
4/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran pärjäät hyvin tuon "paastoajan", niin mihin tarvitset näläntunteen hallintaa? Eikö kaikkein paras olisi säännölliset pienet ateriat? Itse näkisin tuossa sen riskin, että esim. lounaalla olet niin nälkäinen että syöt aivan liikaa ja epäterveellisesti.

Tuolla tavalla voi laihtua, kunhan syöt kohtuudella myös tuolloin kun syöt. Itse pitäisin aamiaisen ja iltapalan mukana (esim. hedelmien muodossa), mutta jättäisin kaikki ylimääräiset syömiset pois.

esim. eteläeuroopassa aikuiset ei yleensä syö välipaloja, eivätkä silti ahmi aterioilla isoja määriä tai ole yleensä ylipainoisia. Ei tuo mikään ihmeellinen uusi kokeilu ole, esim. miljoonat italialaiset elää niin että aamulla kahvi ja niiden lisäksi vain lounas ja päivällinen, ei muuta.

Itselleni juuri tuollainen ap:n kuvaama malli, lukuunottamatta sitä että syön myös pienen aamupalan (maitokahvi ja pari keksiä) oli avain laihtumiseen. Minulla usein syöminen piti yllä toistuvia näläntunteita ja myös huonoa verensokerin hallintaa: minua alkoi oikeasti huimata ja päätä särkeä jos en saanut parin tunnin välein syötävää. Tahdonvoimalla laitoin moisen menon poikki, kärsin muutaman viikon heikotukset, nälät ja päänsäryt, ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa pitkissä ateriaväleissä. Ja olen laihtunut 18 kg rauhallitsa tahtia, normaalipainoon, vaikken rajoita yhtään sitä mitä niillä aterioilla syön.

Vierailija
5/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että jokaisen aterian jälkeen mun tekee mieli jotain pientä sokerista jälkkäriä. Ihan sama mitä syön, aina tekee jotain mieli, jollen ota jotain, tulee huono olo.

Jos syön vain pari kertaa päivässä ja perään muutama pala tummaa suklaata, tulee aika paljon vähemmän kaloreita kuin 5 x makeaa/päivä.

Toiseksi en osaa hillitä syömistäni, vaan syön helposti isoja annoksia. 5 x iso annos on taas paljon enemmän kaloreita kuin 2 x iso annos.

Ehkä voisin syödä jonkun hedelmän aamu- ja iltapalaksi. Aamupalassa on vain se ongelma, että kun vatsan "herättää", näläntunne tulee paljon helpommin kuin jättämällä aamupalan väliin kokonaan.

ap

Vierailija
6/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön vain pari kertaa päivässä ja perään muutama pala tummaa suklaata, tulee aika paljon vähemmän kaloreita kuin 5 x makeaa/päivä.

Toiseksi en osaa hillitä syömistäni, vaan syön helposti isoja annoksia. 5 x iso annos on taas paljon enemmän kaloreita kuin 2 x iso annos.

Ehkä voisin syödä jonkun hedelmän aamu- ja iltapalaksi. Aamupalassa on vain se ongelma, että kun vatsan "herättää", näläntunne tulee paljon helpommin kuin jättämällä aamupalan väliin kokonaan.

ap

Mulla myös tuo sama että vatsaa ei kannata aamulla ollenkaan herättää vaan antaa sen jatkaa lepotilassa lounaaseen asti. Omaa kehoa kannattaa tässä kuunnella.

Lisäksi ihan oikeasti osalle sopii paremmin se että saa syödä pari kunnon ateriaa joilla saa vatsan täyteen ja jälkiruokaakin, kuin että pitkin päivää närppii jotain pientä ja suht kevyttä. Jos vaikka 1500 kcal jakaa vain kahdelle aterialle, saa kyllä syödä ihan kunnon 2 ateriaa. Itse syön usein lounaalla oin 600 ja päivällisellä klo 20 aikoihi 1000 kcal (en enää laihduta).

Vierailija
7/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten aloin syömään näin: leipä pois, tilalle rahkaa tai raejuustoa, ja vaikka marjoja tai omenaa. Tavallista ruokaa lounaalla ja päivällisellä, paljon paljon salaattia ja kasviksia. Aina jos tekee mieli puputtaa, pistelen porkkanaa, tomaattia tai kurkkua.

Se syömisen jälkeinen herkkunälkä hävisi vajaassa viikossa, ja kun sitten jossain välissä söin piirakkaa, tuli jopa paha olo.

Olen laihtunut tosi hyvin näin, suosittelen! Jossain välissä, kunhan laihtuminen on tuntunut riittävältä, otan leipäpalan aamun ja/tai iltaan. Muuten pidän leivän yhä poissa ja kasvisten määrän suurena.

Vierailija
8/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syö oikeastaan ollenkaan leipää, joskus harvoin ruisleipää. Myös perunat, riisit ja pastat on vähissä, eli tuo herkun ottaminen ruoan perään taitaa olla vain opittu tapa. Olen yrittänyt karkki- ja sokerilakkoakin mutta en vain kykene!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä