Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itseommellut vaatteet vrs. kaupasta ostetut vaatteet

Vierailija
30.05.2012 |

Ompeletteko itse vaatteitanne? Tuleeko edullisemmaksi? Mitä muita hyötyjä?

Kiinnostaisi alkaa opettelemaan ompelemista, varsinkin kun pidän värikkäimmistä vaatteista kuin ihan perusbeige-harmaa-musta-suomalaisesta-pukeutumisesta. Toisaalta sitten, vaatteita saa tosi edullisesti kaupastakin, maksaako tuo vaivan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta!

Meinaan että printterillä tuskin oikeankokoisia pystyy tulostamaan... Pitääkö tehdä iso pohjatyö, että ovat käyttökelpoisia?

ja esim burdastyle.comin sivuila on paljonkin myös ilmaisia kaavoja. AInoa että niiden ohjeet ovat enkuksi.

aanelosen kokoisina paloina - mutta toki niitä aanelosia saa hetken teippailla yhteen. Ei kuitenkaan ole läheskään niin vaivalloista kuin kopioida kaavoja käsin jostain lehtien kaava-arkeilta.

Vierailija
22/30 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai saat kivempia vanhoista pöytäliinoista ja lakanoista väsäten... ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä säästänkö siinä yhtään, kun tulee tehtyä niin paljon vaatteita, mutta ainakin minulla on aina sopivan kokoiset ja juuri sen väriset vaatteet kuin haluan. Eurokankaastakin saa edullisesti kankaita. En ole koskaan käyttänyt vanhoja kankaita, vaikka minulla ei mitään niitä vastaan olekaan. Eurokankaasta on saanut viime aikoina muotitalojen kankaita. Tytölläni on aidosta Burberryn kankaasta liivimekko ja minulla hame. Enpä usko, että kukaan katsoo nokan varttansa pitkin meidän vaatteita.

Vierailija
24/30 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne istuvat paremmin ja saa uniikkia.

Trikoo-ja muut arkivaatteet ostan, tulee niin halvemmaksi. Vauvan vaatteita ompelen omista yöpuvuista tai trikoopaidoista joissa on jossain joku reikä tms. mutta muuten kangas kunnossa ja kiva printti.

Ompelijan koulutus on, joten jakkupuvut esim eivät todellakaan ole halvannäköisiä lumppuja!

Vierailija
25/30 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon niin kade! Mulla on kaapit täynnä ihania kankaita, mutta en saa mitään aikaiseksi. Ottobren lehdet on täynnä ihanuuksia, mutta taito loppuu kesken. Laitoin viestiä kansalaisopistoon, mutta tuskin ne täällä mitään kurssia järjestää. Usein lastenvaatteden kankaat on niin huonoja, että menevät rikki, ennenkun lapsi kasvaa "niistä ulos". Siksi suosin ompelemista.

Vierailija
26/30 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää, välillä ei. Enemmän teen kyllä harrastamisen ilosta kuin säästämisen takia, vaikka juhlavaatteiden kohdalla säästöä tulee reilusti. Ja tietysti sen takia, että saan minulle istuvia, persoonallisia vaatteita joita ei ole muilla.

Jonkun verran teen myös sukulaisille ja tuttaville vaatteita, sisustusompelua yms. mutta harvakseltaan kuitenkin. Eikä ne tekeleet ole tainneet ihan kamalia olla, kun usein on sitten muut ihmiset sukulaisilta ja tuttavilta kyselleet että "mistä ostit, minäkin haluaisin tuollaisen".

Tässä voisikin nyt kesäksi ommella jotain kivaa, kankaita onkin jo kaapillinen valmiina odottamassa.

Vierailija
27/30 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon niin kade! Mulla on kaapit täynnä ihania kankaita, mutta en saa mitään aikaiseksi. Ottobren lehdet on täynnä ihanuuksia, mutta taito loppuu kesken. Laitoin viestiä kansalaisopistoon, mutta tuskin ne täällä mitään kurssia järjestää. Usein lastenvaatteden kankaat on niin huonoja, että menevät rikki, ennenkun lapsi kasvaa "niistä ulos". Siksi suosin ompelemista.

on opistojen lehtisissä vaateompelukurssejakin.

T.26

Vierailija
28/30 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2012 klo 13:46"]

löytyisi netistä ilmaisia kaavoja aikuisille, vai löytyykö?

[/quote]

Kannattaa mielestäni ostaa aluksi yksi kunnon kaava jossa ohjeet suomenkieliset.

Harvoin käy niin hyvä mäsis että yhdestä kaavalehdestä saa monta itselle sopivaa, kun sellaisen löytää voi käyttää monta kertaa.

Itse tehdyt vaatteet ovat melkein istuvampia kuin ostetut ja on mahdollisuus korjata ennen lopullista valmistumista.

En ole laskenut ennenkuin nyt menoja näin tarkasti erotellen,

väitän ettei tällä rahalla saa enää valmisvaatetta:

Pitkät housut Moda 31,80 e , villasekoite

Kaksi paitaa Still 15,75 e , puuvillapalakangas

http://aijaa.com/o9gd1i

Pyjama http://aijaa.com/liaKmS

Vierailija
29/30 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa