Kela on p-seestä, sanotaan, mutta mitäs sanoisit
jos Kelaa ei oliskaan?
Miettikääpä ihan antaumuksella. Mitä siitä jos hakemuksen käsittely kestää 3 viikkoa tai kuukauden? Mitä sitten jos virkailijat on väsyneinä teidän valitteluihin ehkä silloin tällöin antaneet epätarkkoja neuvoja? Mitä sitten jos ja jos ja jos... tätä voisi jatkaa.
Aina vaan valitatte Kelasta vaikka verorahoja sieltä syydetään hyvinvointiin minkä ehditään. Virkailijat tekee niska limassa hommia että kotiäiditkin sais tulonsa ajallaan jne.
Muistatko IKINÄ kiittäneesi Kelan virkailijaa?
Kommentit (10)
kiitätkö itse kaupan kassaa?
tottakai palveluja silti pitää saada paremmiksi.
enkä valita kelan työntekijöistä, vaan heidän määrästä.
työntekijöitä on ihan liian vähän, jos hakemuksen käsittelyyn menee yli 2viikkoa.
Vierailija:
enkä valita kelan työntekijöistä, vaan heidän määrästä.
työntekijöitä on ihan liian vähän, jos hakemuksen käsittelyyn menee yli 2viikkoa.
mutta mihinkäs se sitten vaikuttaisi, kun lisääntynyt työntekijämäärä nostaisi palkkakustannuksia? Jostain nekin rahat olisivat sitten pois.
käsittääkseni kelan työntekijöillä on velvollisuus kertoa mahdollisista etuuksista mutta meilläpäin niitä koetetaan salailla aivankuin olisi työntekijöiden pussista pois..onkohan niillä tulospalkkaus?käänteisenä tosin.. onneksi papereitamme käsitellään paljon myös naapurikunnassa ja sieltä olen saanut asiantuntevaa palvelua.kyllä se kelan tiskilllä istuminenkin on palvelu ammatti eikä ihmisiä saa kohdella silloin kuin pa...kaa
aina keksitään jotain miksi ei pitäisi maksaa, kerran jäi mm. 4 kk tuet saamatta kun " huijasivat" minua ovelasti ja joka päivä niitä lappuja täyttelin, hain maksullisia todisteita ym. ja kaikki ihan turhaan.
Onkohan tilanne yhtään kohentunut sen jälkeen?
s näkevät sinua, lukevat vain paperit. Ja ainoa eväyksen syy koska olen niin nuori (37v)
Aina olen saanut tosi ystävällistä palveluakin. Hmmm... Kyllä sinne menee porukkaa aikamoisella asenteella.
Ja oon kiittänyt palvelusta. Kerran ostin yhdelle virkailijalle kilon marianne laatikon kiitokseksi hyvästä palvelusta. Itse tyhmyyksissäni olisin menettänyt yli kuukauden kotihoidon tuen. Virkailija soitti minulle ja kysyi voiko tää tosissaan olla näin. Sanoi ettei luonto antanut periks laittaa hakemusta eteenpäin, ennen kuin tarkistaa. Eli kyllä siellä hyviäkin virkailijoita on.
Minulle sattui kömmähdys enkä ollut toimittanut jälkitarkastuslappua Kelaan. Meillä oli koliikkivauva enkä edes muistanut käyneeni koko jälkitarkastuksessa, kun se aika meni ihan sumussa. Huomasin vaan ettei sitä äitiysrahaa oltu maksettu ja kun selvittelin se johtui tästä ja oli täysin minun syyni. meillä oli kuitenkin iso kasa laskuja odottamassa maksua ja kysyin voinko saada maksun mahdollisimman pian. Virkailija totesi yksikantaan, että meillä on vain erikoistapauksia varten oikeus maksaa ennen seuraavaa ajoa tämä raha. Kysyin eikö tämä ole erikoistapaus ja minulla riittävät perustetta, kun minulla ei oli niitä laskuja ja ruokaakin olisi pitänyt kaupasta ostaa? Lopulta hän huokaisi s-y-v-ä-ä-n ja suostui maksamaan sen heti. Nöyrimmin täytyi kiitellä tätä virkailijaa " armosta" .
Oma mokahan se oli, myönnän.
Eniten minua on koskettanut tarina perheestä, joka lapsensa kuoleman jälkeen meni Kelaan perumaan lapsilisiä sun muita maksuja, ja ennen kuin ehtivät mitään sanomaan, virkailija oli tokaissut paperit nähtyään, että mitäs tänne tulette, ei me olla myönnetty hautausavustuksia enää vuosiin.