Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saan lastenhoitoapua pari kertaa viikkoon päiväsaikaan 2-4h/kerta?

Vierailija
29.05.2012 |

Lisäksi satunnaisia hoitopäiviä 8h/päivä kolmelle lapselle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kesäaikaan voi olla helppo palkata joku nuori kesälomalainen tai välivuotta pitävä

Vierailija
2/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, että menee hankalaksi ja kalliiksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole ketään sukulaista, mummoa tms joka olisi ikinä auttanut edes suuressa hädässä - mummoja ja ukkeja ei vaan kiinnosta lapsenlapset tippaakaan. Tässä vinkkejä:

- tarkista onko puistotätejä

- tarkista saisitko kerhopaikan lapsellesi

- MLL toimii joillain paikkakunnilla

- kaupan ilmoitustaululle lappu

- seurakunnan kautta voi saada innokkaita ja tunnollisia lastenhoitajia

- voi yrittää verkostoitua muiden tukiverkottomian lapsiperheiden kanssa ja tehdä hoitovaihtareita

- ja PARAS metodi kaikista: kun syksy tulee ja opiskelijat aloittavat opiskelut, lappu amk:in sosionomioppilaitoksen seinälle. Etsit siinä hoitoapua jolle takaat esim. 3h viikossa työtunteja ja lisäksi päiväkotien(koulujen) loma-ajat. Tämä on loistometodi, saat sitoutuneen hoitajan joka tekee noita lyhytkeikkoja, koska tietää saavansa kesällä ja jouluna pidemmän pätkän myös. Meillä siis ei ole mitään hoitoapua omasta takaa käytettäväksi esim. päiväkodin ollessa kiinni joulunaikaan ja kesällä.

Palkkaa ei tarvitse opiskelijalle maksaa kamalasti (8e/h suunnilleen) ja sitten kun lupaat vielä kirjoittaa hyvän työtodistuksen ja suositukset niin tämäkin auttaa asiaa.

Vierailija
4/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikka.net

Vierailija
5/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:stä sen verran, että kun käytät MLL hoitajaa (siis samaa) tietyn palkkamäärän yli, olisiko ollut jotain 2000e vuodessa, sen jälkeen joudut maksamaan työnantajasivukulut, jotka ovat karkeasti arvioiden noin 30% palkan päälle tulevia lisämaksuja. Eli esim. meilläpäin MLL tuntihinta on 8,60 joten työnantajakulujen kanssa se olisi sitten oin 13e / h. Mutta siis tuohon 2000 euron rajaan asti saa aika paljon jo käyttää hoitajaa. Lisäksi pitää tehdä tilitykset / ilmoitukset verottajalle.

Halvempaa on kun palkkaat opiskelijan jolle otat vakuutuksen. Ilman vakuutusta ei kannata koskaan ottaa ketään, hoitaja jos tippuu portaissa ja halvaantuu niin saat koko loppuelämäsi maksaa satojentuhansien sairaseläkekorvaukset.

Vierailija
6/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin hoitaa lapsiasi omieni lisäksi!

Vierailija
7/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä jonkun lukion seinälle lappu. Ja yritä etsiä vaikka joku kotiäiti joka saattaisi hoitaa myös lastasi ja saada sillä pientä lisätienestiä (pimeenä?). Itse olisin ottanut mielellään lapsia meille hoitoon muutamana päivänä viikossa. Rahat oli tiukassa ja omat lapset kaipasivat leikkiseuraa.

Vierailija
8/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliaikaista hoitoa tuntiveloituksella. Kurkista siis oman kaupunkisi kotisivut myös!

Vierailija
9/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti van kyselemään kotiäideiltä että kiinnostaisiko heitä jonkinlainen lastenhoitodiili sillä tarvitsisit lastenhoitoapua. Ei palkan välttämättä tarvitse olla rahaakaan vaan vaikka vastavuoroisuutta, tai kenties jotain mitä sinä voisit tarjota, leipomisia, ruuanlaittoa tms? Mutta eiköhän suurin osa ottaisi rahana mutta ei ekana kehtaa pyytää.

Vierailija
10/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli missä ikinä nk. "lapsipaikoissa" liikuttekin niin suu auki eli kerhoissa, puistoissa, kaverisynttäreillä kerrot, että tarvitsisist lastenhoitajaa, niin joku voi vinkata hyvää.

Myös nuorissa eläkkeellejääneissä voi löytyä halukkaita.

Sitten kalenteri kauniiseen käteen, räätälöimällä eri vaihtoehdoista syntyy kokonaisuus.

www.vero.fi -sivuilta löytyy hyvät tiedot yksityiselle palkanmaksajalle velvollisuuksista ja mitä pitää ilmoittaa (palkkarajat jne). Siellä on myös ohjelma, jolla voi harjoitella maksujen maksua ja sitä kautta on helppo myös ilmoittaa työnanantajamaksut yms. Sullahan voi olla mahdollista saada kotitalousvähennystä (paitsi jos nostat jotain muuta tukea, esim.kotihoidontukea).

Vierailija
11/22 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä ja vastauksista.

En jaksa alkaa miettii ja maksaa työnantajamaksuja tai mitä nyt kuuluukaan maksaa vakuutuksia ja ilmoituksia. Vai olisiko ne niin vaikeita selvittää?

Taidan ottaa yhteyttä suoraan mml.oon tms. jotka itse huolehtii noi muut maksut. Pimeenä en kehtaa teettää työtä.

(Keravalla asun, kun yksi tarjosi apua pääkaupunkiseudulla.)

Vierailija
12/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka !

Tarvitsisitko lasten hoitajaa siis teille kotiin ?

Vierailija
13/22 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löysimme me tukiverkottomat:

tendea.fi

Vierailija
14/22 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/22 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan seinälle lappu. Joku rahaton hoitovapaalainen voi hyvinkin kiinnostua.

Vierailija
16/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin valmis tulemaan auttamaan lapsen tai lasten kanssa. Jos kiinnostaa ota yhteyttä : Kristiina.ruusuhovi88@gmail.com

Vierailija
17/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:50"]

Itse olen 13 vuotias tyttö joka rakastaa lapsia, Tunti palkkani on 5 ei Hoidan 3-7 vuotiaita lapsia. Jos joku kiinnostui niin laita toki viestiä numeroon 0505903998, Tai sähköpostilla perhekerho@gmail.com

[/quote]Osaatko tehdä kastiketta?

Vierailija
18/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon parikymppinen opiskelijatyttö ja oon just satunnaisesti tehny lastenhoitokeikkoja. Meillä on tässä kaupungissa fb ryhmä "tarjotaan/halutaan lastenhoitoapua", johon oon tehny ilmotuksen itestä ja sitä kautta löytäny perheitä :). Ite olin abikevään lastenhoitajana 6kk (4 lasta ja kokopäiväsesti), joten työtodistus lastenhoidosta löytyy ja sitäkautta saanu muutamanki vakiperheen, jonka luona käyn juuri säännöllisen epäsäännöllisesti.

Suosittelen siis juuri opiskelijoita, varmasti löytyy monia halukkaita. Ite oon perheestä riipppuen velottanu n.8-10e/h, riippuen miten ollaan sovittu.

Vierailija
19/22 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tendeaa suositeltaisiin täälläkin! https://www.tendea.fi/lastenhoito

Vierailija
20/22 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 13 vuotias tyttö joka rakastaa lapsia,
Tunti palkkani on 5 ei
Hoidan 3-7 vuotiaita lapsia.