Sinä hoikka, jolle
laihana pysyminen ei ole itsestään selvää.
Miten syöt? Siis syötkö kaikki suositellut ateriat, vai jotenkin muuten?
onko jokin kokonaan pannassa, ja vältteletkö jotain.
Käytätkö ollenkaan alkoholia.
Kommentit (33)
jos söisin suositusten mukaan. Mutta syön vain pari kertaa päivässä, joten pysyn hoikkana. Enkä kuitenkaan ole nälkäinen missään välissä.
Makea ei himota, karkkia en syö ollenkaan. Suolaisella, kuten sipseillä, herkkutelen ainoastaan viikonloppuisin.
Ja olen jatkuvasti liikkeessä. En siis harrasta mitään erityistä mutta hyötyliikuntaa, pihahommia yms. lähes 12h päivässä.
jos söisin suositusten mukaan. Mutta syön vain pari kertaa päivässä, joten pysyn hoikkana. Enkä kuitenkaan ole nälkäinen missään välissä.
Makea ei himota, karkkia en syö ollenkaan. Suolaisella, kuten sipseillä, herkkutelen ainoastaan viikonloppuisin.
Ja olen jatkuvasti liikkeessä. En siis harrasta mitään erityistä mutta hyötyliikuntaa, pihahommia yms. lähes 12h päivässä.
kun tulee liikunta luonnostaan:)
liikun paljon ja syön vain kerran päivässä lämpimän aterian, aina en niinkään usein. Olen hoikka, en laiha. Hoikasta muutun tosi nopeasti normaalipainoiseksi (josta en pidä) jos lipsun ruokailutavoistani.
Minä lihoisin heti 10 kiloa, jos en söisi näin:
ei vaaleaa leipää, vain jälkiuuniruisleipää (nam). Ei karkkia tai sipsejä kuin kohtuudella ja harvoin. Harvoin itse ostankaan niitä vaan syön jos on tarjolla ja nautin silloin. Lämmin ateria päivällä, mutta ei mielettömiä määriä pastaa tai riisiä, desi tai korkeintaan kaksi vain. Ei leipää aterialla. Ei sokeripommijugurtteja, luonnonjugurttia kyllä. Hedelmistä syön mandariineja, omenoita ja banaaneja.
Lihasta valitsen mieluiten kanan. Kalaakin tulee syötyä paljon. Salaattia aina vähintään 2/3 lautasesta, mieluusti vaikka puolet. Pizzaa syön kerran tai pari kuussa.
Tämä on minulle samalla mieluinen ruokavalio, edellä mainitut ovat herkkuani. Pullasta ja kakusta en tykkää enkä limsasta. MInulla ei ole himoa suklaaseen tai karkkiin.
Alkoholia juon kohtuudella, yleensä kuivaa valkoviiniä tai punaviiniä.
tarkoittaa?
ja mitä sitten se ei kunnolla? anteeksi, että en tajunnut. Pitkät piuhat näköjään minulla.
että ruoka-annokseni on pienempiä kuin pulskemmilla ihmisillä. Olen seurannut pulskempien ystävieni ruokatottumuksia, ja kyllähän ne eroavat, vaikka ajattelen syöväni kaikkea normaalisti.
En vältä erityisesti mitään. Syön roskaruokaa n.kerran viikossa-kahdessa, silloinkin vaan pienen määrän, Hesessä esim juustohampparin light-kolalla, normipizzasta puolet jne.
En syö karkkia, kakkuja, keksejä ym. makeaa, ei ole mun juttu. Ehkä silloin tällöin jätskiä. En juo mehuja, limsoja, en laita sokeria teehen/kahviin.
Normaalisti arkena syön kalaa, salaatteja, pastoja,, Mielestäni tavallisesti. Peruna-, makaroni- ja riisiannokset pidän pieninä, kastiketta ym lisuketta sitten enemmän. Leipää hyvin vähän, ehkä 1 pala päivässä, ja sekin ruista. Usein välipaloina maustamatonta jugurttia marjoilla, rahkaa, kananmunia joskus sipsejä..
Harvoin kermaa, ainoastaan janssoninkiusauksessa ja kermaperunoissa.
Alkoholia käytän kyllä, viinipullo vähintään viikossa.
Niin ja olen 173/53
ja kun pidän viikon paaston niin saan max 200grammaa pois.
Jos syön aamupalaa syön ehkä vanukkaan tai proteiinishaken. Yleensä se typistyy pariin kahvikupilliseen.
Syön lounaaksi esim. rahkaa ja jogurttia tai avokadon. Ehkä omenan. Tai eilistä ruokaa jos sitä on jäänyt, eli kasviksia ja kastiketta tai kalakeittoa tms.
Päivälliseksi syön salaattia puoli lautasellista ja ruokaa, esim. keitettyjä vihanneksia ja kastiketta.
Iltapalaksi syön salaatinjämät, pari mantelileipää, ehkä proteiinishaken kun aamulla tuskin sitä join. Tai paistettuja vihanneksia ja kananmunan. Tai teen salaatinjämistä kanasalaatin. Saatan paistaa myös porkkanatikkuja.
Juon alkoholia kerran viikossa pari. Karkit on kokonaan pannassa muista syistä.
Syömisten kanssa on tulossa muutosta, koska aloin harrastamaan liikuntaa joka kuluttaa aika paljon ja usein.
t. toivottavasti pian laihempi ap.
laihana pysyminen ei ole itsestään selvää.
Miten syöt? Siis syötkö kaikki suositellut ateriat, vai jotenkin muuten?
onko jokin kokonaan pannassa, ja vältteletkö jotain.
Käytätkö ollenkaan alkoholia.
mutta aloin kolmekymppisenä lihoa ja pahimmillani painoin 25 kg enemmän kuin nyt.
Syön vain 3, tai oikeastaan 2 ateriaa päivässä. Aamulla juon vain cappuccinon. Sitten lounaalla kevyt ateria, yleensä keitto tai salaatti ja leipä. Päivällisellä kunnon mättö alkusalaatti, pääruoka (joka ei ole kevyttä) ja jälkkäri. Viiniä myös lasi joka päivä päivällisellä ja usein leipäviipale.
En välttele mitään ruoka-aineita, ei tarvitse koska kahdelle aterialle jaettuna kalorit riittää ihan kunnolla syömiseen niillä kerroilla. Alkoa käytän joka päivä lasin viiniä, ehkä kerran parissa kuussa enemmän juhlimismielessä. Silloin saattaa mennä noin 10 isoa olutta illassa yhtenä iltana.
172cm, koko aikuisiän olen ollut 76-93kg. 5 vuotta sitten raskauksien jälkeen, olen pysytellyt 65-67kg:ssa. Olen treenannut salilla, spinnua, lenkkiä 20 vuotta vaihtelevasti ja edelleen treenaan kovaa. Syön 5-6 ateriaa päivässä, joka päivä suklaata 4-8 palaa. En syö juurikaan leipää, enkä ikinä mitään "roskaruokaa", syön vain itse valmistamiani ruokia. Rakastan vihanneksia, salaattia ym, eli mulle on kauhistus jos "joudun" syömään esim. hampurilaisia, ranskalaisia etc. Tulee raskas, kiukkuinen ja turpea oloa ja pierettää aivan törkeesti :D
Alkoholia käytän ehkä siiderin kahdessa viikossa.
Itse söin hoikkina aikoinani aina pienen aamupalan, ison lounaan ja illalla salaattia (esim. kana-fetasalaatti). Minulle sopi paremmin sellainen harva ateriarytmi. Mitat silloin n. 164/55.
Nyt synnytyksen jälkeen tulee mässäiltyä liikaa pitkin päivää, ja painoa onkin vielä ylimääräistä n. 5 kg.
olen hoikka ja lihaksikas, mutta kerään helposti kiloja.
Kilot pidän kurissa runsaalla liikkumisella ja kevyellä ruokavalion tarkkailulla. Syön fiilispohjalta, eli joskus joku ateria jää väliin, joskus syön illallisen vasta juuri ennen nukkumaanmenoa. Mikään ruoka-aine tai muu ei ole täysin pannassa, mutta joitakin säännöstelen / välttelen.
Lounaaksi syön usein salaatteja (ilman kastikkeita) tai kermattomia kasviskeittoja. Syön paljon hedelmiä välipaloiksi, ja esim töissä minulla on aina hedelmiä ja jugurtteja välipalaksi. Roskaruokaa (pizzoja, hampurilaisia) en juuri syö, mutta kotiruoka on juuri niin rasvaista kuin kyseiseen ruokaan "kuuluu". Usein kotiruoka kuitenkin on suhteellisen kevyttä. Pyrin syömään vain sen verran, että tulen kylläiseksi, mutten ähkyyn. Mielummin aavistus liian vähän kuin aavistus liikaa :).
Meillä ei ole oikeastaan koskaan kakkuja, pullia tai muita herkkuja kotona. Ne ostetaan tai leivotaan aina erikseen, syöntitarkoitukseen / vieraille tarjottavaksi, ei juuri koskaan "muuten vain" tai kaappiin odottamaan.
Alkoholia en käytä kovinkaan paljon. Silloin tällöin lasillinen viiniä tai yksi siideri. Alkoholin käyttöön ei tosin liity painontarkkailu vaan lähinnä runsas liikunta. Harmittaa, jos treenit jää väliin tai vajanaisiksi väsymyksen / huteran olon vuoksi.
Ruokavalion tarkkailu on hyvin kevyttä, ja pitkälti myös luontevaa tai automaattista. Tällä ruokavaliolla koen voivani hyvin, ja se helpottaa tilannetta paljon.
Jos annoskoko kasvaa, voi painoni nousta normaalin indeksin ylärajoille. Ylipainoiseksi en ole itseäni syömällä saanut,mutta hiukan pulleaksi kyllä.
eli BMI 22-23. No ok, av-raadin mukaan läski, mutta kyllä hoikaksi sanotaan :D
Eli mä yritän syödä lautasmallin mukaan kaikki lämpimät ateriat, eli puolet lautasesta kasviksia.
Leipä on mun intohimo, joten olen raakannut leivän päälliset niin että laitan puolikkaan-yhden ohuen ohuen leikkeleen leivälle, hieman oivariinia ja kurkkua. Leipää syön vähintään 6 viipaletta päivässä, jonkin muunkin täällä mainostamaa jälkiuuniruisleipää yleensä. Siinä on pureskeltavaa ja makua, jolloin vatsa ehtii tuntua jo täydeltä kun on leivät lopuillaan.
Karkkia tulee ostettua aika usein, mutta ostan AINA vain pienen annoksen, eli Jonkin pätkiksen, jim-patukan, lakritsapatukan jne. Sipsit ei mulle maistu. Pullaa syön ehkä 1 viikossa jos jossin kyläpaikassa on tarjolla.
Ja sitten se tärkein: Liikun tosi paljon. Vähintään 10 tuntia tehokasta liikuntaa viikossa. Juoksen 4-6 lenkkiä viikossa, jumppaan melkein joka päivä lihaskuntoa. Mikäli tarkkailisin syömisiäni paremmin, kroppa varmasti näyttäisi paremmalta, mutta tämä tilanne tuntuu nyt ihan hyvältä :)
Tämän vuoden alusta tippunut 5kg ja nyt on hyvä olla (olen edelleen täysin normaalipainoinen, mutta vaatekokokin pienentynyt). Pääasiassa kaikki herkut on pannassa, ei karkkia, sipsejä, kakkuja, pullia, keksejä, siidereitä tms. Tokikaan en fanaattinen ole, jos nyt sattuu tilanne, että tarjotaan kaffepullat niin en siitä kieltäydy. Alkoholia lähinnä vain onnittelumaljat, hyvin hyvin harvoin muuten. Muuten syön ihan normaalisti.
Juon punaviiniä kohtuudella ja herkkuja ehkä kahdesti viikossa, pienen määrän.
Annoskoon pienentäminen kirpaisee viikon,sen jälkeen se on normaalia ja hoikistuu luonnostaan. Nykyään syödään liikaa ja ollaan pulleita,se ei ole ihmisen normaalitila.
Ei kukaan voi syödä 3 miehen ruokia!!
Ihan tosi, jos on laiha niin kyllä se johtuu siitä ettei niitä kaloreita tule tai ne kuluttaa. Jos ei ole muotoja, ei ole lihaksia ja tästä taas päästään siihen ettei ihminen silloin liikkumalla ole hoikka.
Miksi jokkut (kuten kakkonen) jaksaa tuollaista skeidaa heittää? Uskot itsekin tuohon mitä suustasi päästät ja mitä kirjoitat -koska toi on ihan julmettoman kornia kuultavaa ja sulle nauretaan selän takana. ;)
Ei yhdenkään kroppa ole tajuamatta lihota jos vetää liikaa ruokaa tai se ruoka jota syö olisi tyhjistä kaloreista koostuvaa.
Ihminen joka on laiha ja väittää että syö kolmen ison miehen annoksia on sairas, ei sen näkemys ravinnosta ole terve ja jos sen eteen laitettaisiin ruokaa vaikka kuukauden ajan että tästä syöt niin kyllä alkaa tulla massaa.
Ihan samoin kuten lihava joka sanoo että geenien takia on lihava: ei ole. Jokainen geeni kyllä hoikistuu sairaalaoloissa kun katsotaan suupalasi tai ihminen laitetaan keskitysleirille. Kaikki lihavat ihmiset kyllä laihtuu.
Olen ollut odotusajalla 100 kiloinen vaikka normaalipaino on 50 kiloa. Tuossa välissä oli painoni jos vaan syön isoja määriä enkä liiku.
Todella säälittää kaikki lihavat ja laihat jotka puhuu läpiä päästään. Ei se paino muutukaan kun ei muutu ajatusmaailma, sairas se on jos on sairaalloisen lihavalla siinä missä se on anorektikolla, nämä ovat toistensä ääripäitä ja molemmat epäterveitä. Ja molemmat kehuu että onneksi en ole se toinen. ;)
Mihin jos herkuttelen runsaasti, mutta sen huomatessani lähen heti taas tarkastamaan toimintaa..
Syön 5 ateriaa/ pvä.
-Aamupala klo 7.30:
ruisleipä, voita, Leikkele, juusto, kurkku. 2mukia kahvia maidolla. Hedelmä/ Mustamaton jugurtti+marja. Tuoremehu lasi. Lasi vettä.
-lounas klo 11.30:
Tavallista kotiruokaa 2-3dl. runsaasti salaattia. Juomana rasvaton piimä tai maito. Lasi vettä
-välipala klo 14.30:
2mukia kahvia. Pari lasia vettä. Yleensä leipää samanlaisilta päällisillä kuin aamulla ja hedelmä/ juurespala. Pari keksiä/ suklaata.
-päivällinen klo 17-17.30
Tavallista kotiruokaa 2-3dl. Runsaasti salaattia. Rasvaton piimä tai maito.
-iltapala klo 21:
Usein ruisleipä, jossa päällä jotain herkumpaa esim kurkkusalaattia, juustoa ja kinkkua. Tai meetwurstia fetaa ja juustoraastetta. Sekä hedelmä. Juomana kamomillatee tms usein illalla otan myös pari palaa suklaata, namia mitä ikinä kaapissa onkaan.
Päivällisen aikaan mulla on jo aivan hirveä nälkä, niin että näköä haittaa. Ruoanlaitossa käytän kermaa, voita ja öljyä. Täysjyvätuotteita, juureksia (esim makarloodassa porkkanaraastetta).
Alkoholia käytän 1 0,5l siideri/ sangria/ olut per vloppu. Pe iltana juon puolet ja la iltana toisen puolikkaan. Viikonloppuisin herkuttelen sipseillä ja namilla. Hirveästi ei tee mieli.
Heti jos herkuttelen enemmän tai en liiku, lihoan. Pahmmillan olen painanu 59 kg ei-raskaana ollessa. Raskausaikoina painoin 70kg. Vauvojen ollessa 5kk oon ollu takas normaalipainossani. Käyn aamuisin reippaalla kävelylenkillä ja pari krt viikossa iltaisin salilla/ fillarilenkillä/ juoksemassa/jumPassa... Teen melko aktiivista työtä, jossa pienessä liikkeessä koko ajan.
pitää seurata mitä suuhun laittaa. Mässykausia on toki mullakin, mtuta kun puntari näyttää +2-3kg niin saman tien itseä niskasta kiinni ja kevyemmin niin kauan että paino on taas ok. Alkoholia käytän, ehkä vähän liikaakin ja olen perso karkille ja suklaalle. Vastaavasti kyllä liikun tosi paljon ja työ on fyysistä.
Minä pidän punaviinistä ja sillä kai on ihan tutkitusti terveysvaikeutteitakin jollei ylitä suosituksia.