Paikalla pph:ta joka opiskellut pph:ksi monimuotokoulutuksella opistossa?
Millaista opiskelu oli, oliko paljon etätehtäviä, paljonko niiden kanssa meni aikaa, oliko stressaavaa.. kaikki tieto kiinnostaa!
Olisin hakeutumassa koulutukseen jossa 3 lähiopetuspäivää kuukaudessa ja lisäksi tietysti etätehtäviä ja työssäoppimista. Missä tuon työssäoppimisen voi suorittaa, saako itse valita esim tutun pph:n luona?
Kiitos!
Kommentit (5)
todennäköisesti en saakaan hoitolapsia :( Alueellemme on muuttanut eräs vakituisista kaupungin perhepäivähoitajista, jolle menee lapsia, ja sitten muutamille muille vanhoille hoitajille, joten mulle ei olekaan tarvetta. Ja toinen juttu, oppisopimuksella ei enää onnistu opiskella pph:ksi, ennen onnistui, mutta juuri nyt käytäntö on muuttunut. Eli ainoa mahdollisuuteni on opiskella monimuotokoulutuksella pph:ksi, jossa 3 lähiopetuspäivää kuukaudessa. Missä sitten työssäoppimiset suoritan, voinko mennä naapurin pph:lle ja ottaa omat muksut mukaan? Aion kuitenkin tutkinnon hankkia, koska tulevaisuudessa hoitolapsia varmastikin on tulossa. Alueellemme on muuttanut paljon lapsiperheitä.
ap
Meidän kunnassa pph-näyttötutkinto oppisopimuksella ainakin alkaa ensi elokuussa.
Sulla on nyt tuossa kohtaa väärää tietoa.
Puhuin pph-ohjaajan kanssa puhelimessa viime viikolla, ja sanoi että kunta ei suostu enää oppisopimuskoulutukseen koska joutuisi sitoutumaan työnantajaksi sen koulutuksen ajaksi! :(
ap
Puhuin pph-ohjaajan kanssa puhelimessa viime viikolla, ja sanoi että kunta ei suostu enää oppisopimuskoulutukseen koska joutuisi sitoutumaan työnantajaksi sen koulutuksen ajaksi! :(
ap
Mä oon yksityinen pph ja opiskelen yrittäjän oppisopimuksella. Tylsä puoli tässä on se, että joudun ite hankkimaan niin työpaikkaohjaajani( mentorin) kuin arvioijani näyttöihin. Onneksi kunta/ yksityisiä valvova pk johtaja lupautui minulle arvioijaksi jo aloittaessani opinnot! Ainoastaan työntekijä-arvioijan saaminen on ollut minun vastuullani siis, sillä 1arvioijahan tulee oppilaitoksen puolesta.
Tää on ollu mulle ihan loistoratkaisu!
T.2
Oppisopimuskoulutus siis.
Etätehtäviä on ollut 3-4/kolutusjakso, näistä tehtävistä yksi on ollut hyvinkin laaja tehtävä, johon aikaa kulunut yhteensä 50h. Muut tehtävät on parin tunnin rykäsyjä, osaan mennyt max puoli tuntia. Koulutusjaksoja on 5, joista 3pakollista ja 2valinnaista.
Työtä teen siis ihan omassa kodissani samalla omien hoitolasten kanssa. Tässä se työssäoppimisosuus. Lisäksi minulla on työpaikkaohjaaja(=alalla työskentelevä, koulutettu hlö), jonka kanssa keskustelimme opinnoista, työstä... Hän motivoi ja kannustaa. Koululla onnopetusta n. 1krt/vko.
Näytöt/ turkintotilaisuudet ovat kotona ihan sitä työtä tehden. Arvioija on 3, joista kukin tulee sovitusti useimmiten yksittäin, ei kaikki kerralla. Näyttö kestää min.5 pvä. Näyttöihin vaaditaan yllättävän paljon ennakkoon paperille rustausta. Ei kovin vaativaa tekstiä, mutta aikaa viepää. Lisäksi arviointikeskustelu näytön jälkeen. Yksi viidestä näytöstä täytyy suorittaa jossain muualla kuin omassa ppk:ssa.
Kyllä tässä saa ihan töitä tehdä opintojen eteen, mutta koulu ja opettajat ovat kannustavia ja ymmärtäväiseen, että aikuisilla ihmisillä on muutakin elämää. Joustoa löytyy.
Mulla takana puoli vuotta opintoja ja 2 näyttöä. Vuoden päästä valmistun :)
Kysy vaan lisää! Yritän vastata huomenissa!