Miten voisi näyttää siltä, että on hyvä itsetunto?
Moni on sanonut minua kauniiksi, mutta itsetuntoni on todella huono. Mietin aivan liikaa, mitä muut minusta ajattelevat. Olen ollut kotona hoitamassa lapsia monta vuotta ja pukeutut hieman "väsähtäneesti", siis en ole jaksanut panostaa pukeutumiseen kovin paljon, kunhan on ehjät ja puhtaat vaatteet olleet päällä. Nyt kun olen menossa töihin, olen alkanut taas ostella vaatteita ja tykkäämäänkin siitä. Ongelmana on se, että minua usein katsotaan kadulla kun olen aika muodokas ja moni on sanonut, että nättikin. En haluaisi kiinnittää huomiota hirveästi itseeni, mutta mielelläni pukeudun kauniisti ja trendikkäästi, en kuitenkaan mitenkään liian paljastavasti.
Tunnen oloni jatkuvasti huonoksi omassa nahassani ja ryhtinikin on huono itsetuntoni takia. Yritän tsempata itseäni ja vakuutella, että olen ihan ok näköinen, mutta ei se auta. Jos joku mies vaikkapa hymyilee minulle niin käännään katseen nopeasti pois kun ajattelen, että tämä nauraa minulle yms.
Mitä tehdä?
ei kukaan voi muuttua hetkessä. TOisinajattelua pitää harjoitella. Rupea tietoisesti kehumaan itseäsi ja ajattelemaan itsestäsi hyvää. Tee poikkeavia päätöksiä, joilla rikot totuttua kaavaa. Jos mies katsoo, älä käännä päätä pois vaan hymyile vaikka. Mieti mikä tekee olosi naiselliseksi ja käytä sitten sellaisia vaatteita. Vaikka korkokenkiä jos pidät niistä. Ryhtiin voi vaikuttaa liikkumisella ja liikunta myös nostaa itsetuntoa. Luulenpa että töihin meno nostaa paljonkin itsetuntoasi, koska silloin saa taas kokea olevansa osa "aikuisten maailmaa" - unohtamatta sitä, että olet antanut lapsille hienon lahjan olemalla heidän kanssaan paljon. Muista kiittää siitäkin itseäsi.