Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehistä

Vierailija
28.05.2012 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sosiologi-lehdessa-sinkkuuden-syyna-k…

Onpa taas sontaa. Miksei ihminen voi olla nirso ja valita, mitä haluaa. Mitä muuten ovat eliittimiehet ja itseään paremman naiminen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että alfauros on öykkäri? Alfauros voi olla juuri se sivistynyt kivannäköinen keskustelija, jolla on varaa olla pariutumatta, koska naisia riittää.

Muistan jo 90-luvulla lukeneeni juttua siitä kuinka sinkkumiehet syrjäytyvät, mutta syyksi ei silloin väitetty tavallisuutta ja kiltteyttä, vaan päihdeongelmia ja syrjäkylillä asumista, mikä heikentää asemaa markkinoilla entisestäänkin. Tämä teoria on vanha ja mielestäni oikeassa. Sen sijaan väite siitä, että tavallinen, kiltti, töissäkäyvä mies ei kelpaisi, koska nainen haluaa kusipäisen alfauroksen, on aivan järjetön ja vie syrjäytymiskeskustelua vain harhaan.

Ei ne korkeasti koulutetut naiset varsinkaan yleensä mitään alfauros-öykkäriä kaipaa vaan päinvastoin älykästä elämänkumppania. Joillekin kouluttamaton kiltti tavis voi olla tosiaan tylsä, jos kaipaa kovasti syvällisiä keskusteluja eikä taviksen sivistyspohja siihen riitä. Ääriesimerkkinä se että nainen haluaisi keskustella yhteiskunnallisista asioista, taiteesta ja kulttuurista kun taas miestä kiinnostaa lähinnä autojen rassaus, jääkiekko ja se mitä kaverit on kännipäissään tehneet viikonloppuna. Mulla kokemus suhteesta viimeksikuvatunlaiseen mieheen eikä se herkkua ollut joten nirso olin ja jätin ;)

Pääsyy ongelmaan kuitenkin lienee se että tosiaa me akateemiset naiset olemme sekä taloudellisesti että henkisesti yleensä sen verran itsenäisiä, ettemme koe minkäänlaista pariutumispakkoa. Niinpä sitä mieluummin jäädään yksin kuin otetaan muu kuin melko täydellisesti itsen kanssa yhteensopiva kumppani. Vaikka sitten voidaan valittaaki että on se kurjaa kun ei löydy miestä, mutta käytännössä ainakin itse tiedostan että kriteerit kuitenkaan ketään ottaa on aika korkeat, joskaan ei ulkonäön ja varallisuuden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän