Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistisia piirteitä ihmisessä. Minä aloitan:

Vierailija
27.05.2012 |

(oman arviosi mukaan, nämä eivät ole tieteellisiä...)

Mielellään myös perustelu.

Minä aloitan:

- ei yleensä vastaa puheluihin. Soittaa takaisin jos/kun hänelle sopii tai sitten ei soita ollenkaan.

- perustelu: ei ole tavoitettavissa kun toinen tarvitsee häntä. Sitten vasta hakee yhteyden kun on OMA tarve siihen. EIkö tämä ole narsistista. Aina omat tarpeet. Ei tule mieleen vastata joskus toisenkin tarpeisiin ja olla tavoitettavissa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntee ties kuinka monta kaveria eri aloilta,jotta heistä voi hyötyä. Takanapäin haukkuu kaiken mahdollisen ja löytää ne kaikki viat.Hänessähän niitä ei ole

Vierailija
2/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaako narsisti tunnistaa itsessään narsistisia piirteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla siitä, että olet itse rasittava ihminen, tai toinen ei töiltään, kiireiltään ehdi vastaan.

En itsekään vastaa kaikille aina, jos kiirusta tms.

Sen sijaan narsistisia piirteitä ovat täydellinen empatian puute, toisten hyväksikäyttö taloudellisesti, omaan napaansa tuijottaminen ja muiden tarpeiden unohtaminen.

Jos jollakin on ystävä, joka ei vastaa, hän voi haluta sinusta eroon. Sen sijaan jos on puolisona tuollaiselle, se on huono merkki, jos ei ole pätevää syytä olla vastaamatta.

Vierailija
4/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näe itsessään olevan vikaa.

Ei menisi ikinä terapiaan, ne on muita varten.

Vierailija
5/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(oman arviosi mukaan, nämä eivät ole tieteellisiä...)

Mielellään myös perustelu.

Minä aloitan:

- ei yleensä vastaa puheluihin. Soittaa takaisin jos/kun hänelle sopii tai sitten ei soita ollenkaan.

- perustelu: ei ole tavoitettavissa kun toinen tarvitsee häntä. Sitten vasta hakee yhteyden kun on OMA tarve siihen. EIkö tämä ole narsistista. Aina omat tarpeet. Ei tule mieleen vastata joskus toisenkin tarpeisiin ja olla tavoitettavissa.

Koko ajan soittelee, enkä jaksa enää aina vastata. Jos leimaudun narsistiksi niin ok. Itse aina tarvitsemassa jotakin ja pyytämässä jotakin. Ehkä narsisteja ovatkin ne, jotka luulevat muita narsisteiksi koko ajan?

Vierailija
6/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin todellakin sitä, että jotkut ihan oikeasti eivät vastaile puhelimeen juuri koskaan. Joskus he sitten tarttuvat siihen luuriin ja soittavat jollekin.

Minulla on esim. pari sukulaista jotka ovat tällaisia. Olemme puhuneet asiasta lähisuvun kesken. Nämä ihmiset eivät koskaan vastaa puhelimeen eikä se juuri riipu soittajasta.

Vierailija
7/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään väärää omissa teoissaan tai mielipiteissään ja osaa aina selittää ne "oikeiksi".

Jos on mielestään jäänyt jossain sanailussa alakynteen, palaa tuon sanailun sanamuotoihin silloin, kun se on hänelle edullista. Yrittää siis "voittaa" käyttämällä sopivassa asiayhteydessä toisen sanoja tätä vastaan.

Heittää sopivissa yhteyksissä ilkeitä vihjailuja toisen ihmisen heikkouksista.

Yrittää esittää haavoittuvaa ja säälittävää silloin, kun siitä on hänelle etua.

Vierailija
8/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin todellakin sitä, että jotkut ihan oikeasti eivät vastaile puhelimeen juuri koskaan. Joskus he sitten tarttuvat siihen luuriin ja soittavat jollekin.

Minulla on esim. pari sukulaista jotka ovat tällaisia. Olemme puhuneet asiasta lähisuvun kesken. Nämä ihmiset eivät koskaan vastaa puhelimeen eikä se juuri riipu soittajasta.

Ehkä sukulaisenne ei pidä sukulaisistaan?

Vierailija
9/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sukulaisenne ei pidä sukulaisistaan?

Ja vastailee soittopyyntöihin satunnaisesti.

Joskus joku ihminen on soittanut vaikka kuinka kertaa ja jättänyt soittopyyntöjä ja kun kerron hänelle, niin hän toteaa " ei mulla ole sille asiaa". Häh? Eli teidän mielestänne hän ei pidä asiakkaista ja pitää asiakkaita rasittavina? Miksi sitten on yrittäjä? Muutama asiakas on siirtänyt asioidensa hoidon muualle. Esimies löytää syyn näille irtisanotuille asiakassuhteille aina muualta kuin omista toimistaan. Eikö tuo ole narsistin merkki?

Vierailija
10/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän oikein hyvin, ettei ap:lle ja hänen sukulaisilleen tee mieli vastata puhelimeen. En minäkään vastaisi. Ei todellakaan kerro narsismista se, että joku ei vastaa puhelimeen, silloin kuin sinä ap haluat. Omat tarpeesi ovat omiasi, eivät sen ihmisen, joka ei vastaa puhelimeen. Hakeudu hullu itse terapiaan. Ei kenenkään tarvitse olla tavoitettavissa tahtomattaan kuin alaikäisille lapsilleen, työnantajalle ja virkavallalle.

Vierailija
11/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa itsestäänselvyytenä että saa sukulaisilta ja hyviltä kavereilta näiden vanhat lastenvaatteet. Sanoo ottavansa vaatteet mutta ei tee sitten elettäkään hakeakseen ne itse, vaan vaatteiden antajan pitää vielä kuljettaakin ne hänen luokseen (hän on niin kiireinen). Ei tosin edes huomaa että näin käy, koska pitää itsestäänselvyytenä sitäkin että vaatteet ilmestyvät hänen eteensä.

Ei juuri vaivaudu kiitosta sanomaan. Haukkuu takanapäin suuren osan vaatteista lumpuiksi. Ainakin ne ovat aivan liian isoa kokoa.

Jälkeenpäin hän kertoo kuitenkin myyneensä vaatteet ja tavarat kirpparilla tai huuto.netissä.

Muistaa lisäksi jalomielisenä todeta vaatteiden antajalle, että kyllä minä voin ottaa noita jatkossakin kun täytyyhän sun päästä noista jotenkin eroon.

Vierailija
12/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olevasi jostain asiasta jotain mieltä, hän saa sinut tuntemaan, että se jokin asia on jotain aivan sairasta ja hän ei ikinä niin ajattelisi. Ja jos on nimenomaan älykäs narsisti, osaa tehdä tämän kaiken hymyillen, etkä edes osaa sanoa hänelle siitä. Hän ei tehnyt mitään, SINÄ teit.

Vierailija
13/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun SINÄ eräänä päivänä tarvitset häneltä jotain, hän pötkii kovaa vauhtia pakoon.

Vierailija
14/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistisesta ihmisestä puuttuu terve itsekriittisyys.

Vierailija
15/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä liity millään tavalla narsismiin :D AP:n ongelmat liittyvt johonkin aivan muuhun.

Vierailija
16/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin lukeutuen anoppini entinen tapa soittaa meille aina vapaa-aamuina ennen kello 9 ja herättää koko perhe ja "vaatia" selvitys mitä me vapaapäivänä aiotaan tehdä.

Sittemmin on jättänyt tämän tavan ja vastaan hänen muihin puheluihinsa ihan normisti.

Sitten on myös eräs lapsuudenaikainen ystävä, jonka kanssa ajatusmaailmat ovat eriytyneet, enkä haluaisi hänen kanssaan sen enempää enää kaveerata. Hän kuitenkin pitää melko tiiviisti yhteyttä ja aina en vastaa, vaikka olisinkin puhelimen äärellä.

Nämä em. vastaamattomuudet johtuvat siitä, että näistä puheluista mulle tulee olo, että mua kiedotaan johonkin verkkoon jossa en halua olla, enkä sitten ole pystynyt asioita sanomaan ns. suoraan.

Vierailija
17/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, on olevinaan aina oikeassa. Ja saa toisetkin uskomaan omaan erinomaisuuteensa.

Vierailija
18/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla se johtuu puhtaasti siitä, että esim kotona ollessani haluan olla lasten kanssa, enkä juoruta puhelimessa. En siis pidä puhelinta usein edes äänellä. Soitan takaisin joskus jos ehdin tai muistan. Jos jollakulla on jotain super tärkeää hengen hätää, niin soittaa varmaan sitten useammin kuin kerran tai laittaa ehkä viestin.

En ole mielestäni narsisti. Priorisoin vaan asiat tärkeys järjestykseen.

Vierailija
19/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään sukulaisensa puheluihin, koska narsistisesti toimiva sukulainen on saanut ko. sukulaisen uskomaan omiin näkemyksiinsä mm. minun elämästäni, eikä minulla ole mitään keinoa saada häntä uskomaan siihen, että asiat ovat hieman toisin.

eli narsistinen:

-puhuu muista ihan mitä sattuu, jos on itse osallisena asioiden kulkuun jollain tavalla, "unohtaa" aina kertoa sen, miten itse osallistui asioiden kulkuun (usein tehden haittaa, josta muut kärsii tai joutuu "siivoamaan sotkuja")

- peruu lapselle lupaamansa yökyläilyn, ei kuitenkaan ilmoittamalla siitä, vaan jättämällä vastaamatta puhelimeen kun sovittu aika koittaa. Myöhemmin ilmoittaa, että halusi tehdä lapsen äidille haittaa, ei ymmärrä, että lupasi vierailun nimenomaan lapselle.

- ei voi ottaa lasta hoitoon yöllä, kun toisen synnytys käynnistyy koska "ei jaksa, vaan haluaa nukkua".

- ei näe omaa psyykkistä tilaansa totuudenmukaisesti, vaan muissa on vikaa ja tekee mielellään muille diagnooseja

- on AINA kaikkein sairain. Nivelkivut, migreenit ja monen päivän vatsataudit eivät ole mitään, koska hänellä on sentään tämä ja tämä sairaus.

Vierailija
20/43 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuollainen yksittäinen tapa toimia "narsistisena piirteenä". Miksikö? No siksi, että joka ikisellä ihmisellä on narsistiseksi piirteeksi luokiteltavia tapoja ja ominaisuuksia. Esim. ulkonäöstä huolehtimisen voi lukea sellaiseksi, rahojen käyttämisen omiin tai oman perheen asioihin, tavan olla välillä kuuntelematta toisia, ihan minkä tahansa normaalin toimintatavan.

Alkaisin luettelemaan ihmisestä narsistisia piirteitä vasta, kun niitä on haitaksi asti ja läheiset kärsivät ja joutuvat kaltoinkohdelluiksi. Tuollaisen puhelintyylin voi joskus ottaa puheeksi ja kertoa kaikella ystävyydellä, että on hankalaa saada toista kiinni.

Se on narsistista, että tarttuu yksittäiseen tapaan ja ottaa sen lyömäaseeksi tai syyksi nakella niskojaan toiselle ilman, että ottaa asian puheeksi ilman sarvia ja hampaita. Narsistisilla ihmisillä on nimittäin erityisen usein taipumus loukkaantua pienimmästäkin asiasta (osoittaa mieltään), kääntyä toista vastaan ilman että toinen edes tajuaa loukanneensa, ja odottaa toisilta ajatustenlukutaitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä