Mitä opettajat tekee sellaista, että he ansaitsevat koko kesän lomaa?
Heitänpä tähän omaksi aloitukseksi tämän kysymyksen.
Mitä sellaista opettajat tekevät, että he ansaitsevat koko kesän lomaa? Verrattuna muihin työss käyviin??
Kommentit (53)
kunhan räkänokkien työvuodeksi muutetaan 11 kuukautta. Kuukauden kesäloma lapsille riittävä eikä vanhempien lapsenvahteja ym kivoja asioita miettiä.
vaan esim. kokeita ei tarvitse laatia itse vaan ne kopioidaan oppikirjan opettajan oppaasta. Opettajainkokoukset: ainakin meidän koulussa oppilaat potkaistaan ko. päivinä puolilta päivin kotiin, jotta opet voivat kokoustaa.
Lisäksi oppilaat ovat vain välttämätön paha, jota ilman ei voisi nostaa palkkaa. Kaikki ratkaisut koulussa tehdään opettajien näkökulmasta.
Itse olen entisessä elämässäni ollut ravintolassa töissä. Työaika 18-4 seisaallaan ja jos hyvin sattuu, voi välillä päästä vessaan. Ympärillä huumaava melu ja vittuilevat asiakkaat. Opettajien tarvitsee kestää oppilaiden vittuilua vaan se muutama tunti ja loppuaika on muuta. Suurimman osan työajasta saa istua ja työ tehdään päivällä. Kyllä mielestäni ravintola-ala on paljon rankempi kuin opettajan työ. Terveydenhoitoalan työstä minulla ei ole kokemusta, mutta luulenpa, että sekin hakkaa opettajan työn rankkuuden mennen tullen.
Minäkin seison lähes koko työajan huumaavassa metelissä kuuntelemassa asiatonta kielenkäyttöä ilman vessataukoa. Työstäni tekee rankkaa se, että minä joudun puuttumaan siihen meteliin ja kielenkäyttöön. Eli jos tarjoilijatkin joutuisivat ojentamaan asiakkaitaan ja käskemään näitä olemaan hiljaa, rankaisemaan tupakanpolttajia ja toisten kiusaajia, istuttamaan asiakkaita jälki-istunnoissa jne. voitaisiin ehkä olla samalla viivalla. Ja jos tarjoilija onnistuu saamaan asiakkaat hiljaiseksi, voisi hän vangita näiden mielenkiinnon seuraavaksi kuudeksi tunniksi ja saada nämä tekemään mielekkäitä oppimista edistäviä tehtäviä. Mahtaako onnistua?
opettajien työt eli oppilaatkin ovat kesällä lomalla. Mitä muuta opettajien pitäisi tehdä kuin valmistella seuraavaa vuotta lomallaan? Joskus joku puhuu koulujen siivoamisesta, mutta miksi ihmeessä opettajaksi kouluttautuneen pitäisi myös siivota? Siivoojaksi palkatut varmaan tykkää, kun opettajat viekin niiden työt. Silloin myös opettajakoulutukseen pitäisi lisätä siivouskoulutus, ja silloin tuskin kukaan edes hakeutuisi opettajaksi, tai siis opettaja-siivoojaksi..
vaan esim. kokeita ei tarvitse laatia itse vaan ne kopioidaan oppikirjan opettajan oppaasta. Opettajainkokoukset: ainakin meidän koulussa oppilaat potkaistaan ko. päivinä puolilta päivin kotiin, jotta opet voivat kokoustaa.
Lisäksi oppilaat ovat vain välttämätön paha, jota ilman ei voisi nostaa palkkaa. Kaikki ratkaisut koulussa tehdään opettajien näkökulmasta.
Itse olen entisessä elämässäni ollut ravintolassa töissä. Työaika 18-4 seisaallaan ja jos hyvin sattuu, voi välillä päästä vessaan. Ympärillä huumaava melu ja vittuilevat asiakkaat. Opettajien tarvitsee kestää oppilaiden vittuilua vaan se muutama tunti ja loppuaika on muuta. Suurimman osan työajasta saa istua ja työ tehdään päivällä. Kyllä mielestäni ravintola-ala on paljon rankempi kuin opettajan työ. Terveydenhoitoalan työstä minulla ei ole kokemusta, mutta luulenpa, että sekin hakkaa opettajan työn rankkuuden mennen tullen.
Minäkin seison lähes koko työajan huumaavassa metelissä kuuntelemassa asiatonta kielenkäyttöä ilman vessataukoa. Työstäni tekee rankkaa se, että minä joudun puuttumaan siihen meteliin ja kielenkäyttöön. Eli jos tarjoilijatkin joutuisivat ojentamaan asiakkaitaan ja käskemään näitä olemaan hiljaa, rankaisemaan tupakanpolttajia ja toisten kiusaajia, istuttamaan asiakkaita jälki-istunnoissa jne. voitaisiin ehkä olla samalla viivalla. Ja jos tarjoilija onnistuu saamaan asiakkaat hiljaiseksi, voisi hän vangita näiden mielenkiinnon seuraavaksi kuudeksi tunniksi ja saada nämä tekemään mielekkäitä oppimista edistäviä tehtäviä. Mahtaako onnistua?
Missä kohtaa tekstiä havaitsit valitusta?
Kyseessä on kahden eri ammatin vertailua, eikä valitus omasta työstä. Noin se vaan menee eri ammateilla.
...olivat paikalla perjantaina Hyvinkään ampumisissa.
joka viikonpäivä, useita tunteja + 20 kauhu kakarasta.
Kuinkas moni ylemmän korkeakoulututkinnon omaava tekee työtä 2300 palkalla?
Eli jos 3000 tulot voi reilusti ottaa palkatonta koko kesän.
jaksaa opettaa aineita meidän lapsille, yrittävät jaksaa myös opettaa käytöstapoja samoille mukeloille. Ja mitä saavat palkaksi vanhemmilta ja lapsilta, usein silkkaa pskaa...
eli jokainen voi täällä opiskella haluamansa ammatin. Siispä ao ei muuta kuin ammatin vaihtoon, jos noin riepoo.
Mutta kiva, että on noin. Ei ole minulta pois, ja heillä kuitenkin on suht pieni palkka verrattuna työn hulluuteen.
Kuka tahansa saa käsittääkseni ottaa palkatonta lomaa, jos sopii asiasta työnantajansa kanssa.