Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisiin tilanteisiin pitäisi varautua asuntolainan kokoa miettiessä?

Vierailija
27.05.2012 |

Olen tehnyt nyt laskelmia siitä paljonko meille jäisi rahaa erilaisissa muuttuneissa elämäntilanteissa.

Tietysti olen laskenut sen, että jos vielä teemme yhden lapsen ja jään kotihoidontuelle.

Olen laskenut tilanteen, että me molemmat jäisimme ansiosidonnaiselle, jota saa pari vuotta. En varaudu siihen, että molemmat jäisivät kokonaan pitkäaikaistyöttömiksi, koska me molemmat olemme hyvin kouluttautuneita ja meillä on hyvä työkokemus, joten jotakin työtä varmasti pitkällä tähtäimellä löytyy.

Varaudumme puolison kuolemaan henkivakuutuksella. Kuulema voi saada myös leskeneläkettä. Mistä sen määrän voi laskea?

Jos toinen jää työkyvyttömäksi, niin mistä tietää paljonko saa rahaa? Muodostuvatko tulot tuolloin työkyvyttömyyseläkkeestä vai jostakin muusta? Mistä sen määrän voi laskea?

Onko vielä jokin asia, jota en ole huomioinut ollenkaan, johon kuitekin kannattaisi ehkä varautua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vielä, että haette lainaa järkevään kohteeseen. Ette siis hanki hometaloa tms!!! Käykää näytöissä, tentatkaa välittäjiä,lukekaa isännöitsijäntodistukset tarkkaan ym.

Uusien asuntojen hinnat ovat korkeammat, vanhemmissa on halvemmat ostohinnat mutta ehkä remontteja tulossa - budjetoikaa nekin.

Yksi juttu on, joka sekoittaa nämä kaikki varautumiset ja laskelmat, eikä siihen saa vakuutusta: avioero.

Mutta kun teette viisaat laskelmat, otatte viisaan määrän lainaa viisasta kohdetta vartan, on tulokssena viisas asuntohankinta. Asunnon saa aina myytyä, ja mahdollisisaa elämän vaikeuksissa se on myös taloudellinen turvanne.

Vierailija
2/3 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain sattuu.

Me ollaan hyvin koulutettuja ja työkokemustakin on yli 15 vuotta, mutta mä olen sairaseläkkeellä (väliaikainen vielä) ja mies valtion työttömyyspäivärahalla. Eli kaikkeen pitää varautua. Me myytiin asunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällöin ei saa mitään tukia mistään, lääkkeet ja hoidot maksaa, ja jää vain toinen rahantienaaja perheeseen