Terveysasemillekkin pikatestit käyttöön niin säästyy yhteiskunnan
rahoja.
Mieheni oli sairas ja häneltä otettiin maanantaina nieluviljely. Tulos oli positiivinen ja se saatiin keskiviikkona. Lääkekuuri aloitettiin keskiviikkona. Sairauslomalla oli sitten koko tämän viikon.
Itse sairastuin kurkkukipuun keskiviikon ja tortain välisenä yönä. Eilen aamulla menin yksityiselle lääkäriin ja ottivat pikatestinä nieluviljelyn ja oli positiivinen. Lääkekuurin aloitin heti ja olen nyt terve.
kunnallinen terveydenhuolto on ihan syvältä.
Kommentit (9)
sain tietää heti tuloksen muutama minsa meni odotellessa
Ja voi sen jättää kasvamaan varmuuden vuoksi.
mutta mistä päästä sitten säästetään...
Pikatesteiltä jää huomaamatta osa steptokokilajeista , eikä testi kerro lainkaan mille antibiootille ko bakteeri on herkkä. Tällöin lääkäri vetää hatusta valitun antibiootin joka ei välttämättä pure. Jotta osuisi oikeaan , usiemmat kirjoittavat mahdollisimman laajakirjoisen antibiootin ja
näin saadaan aikaa entistä enmmän antibiooteille vastustuskykysiä bakteereja.
Angiinassa antibiootit aloitetaan itseasiassa jalkitautien estämikseksi, ja tuo päivän parin viive varman tuloksen saamiseksi ei ole merkittävää.
Oiken kohdennettu ab kuuri, on kuitenkin pidermmän päälle parempi kun ykittäiset sl- päivät yksilötasolla.
Pikatesteiltä jää huomaamatta osa steptokokilajeista , eikä testi kerro lainkaan mille antibiootille ko bakteeri on herkkä. Tällöin lääkäri vetää hatusta valitun antibiootin joka ei välttämättä pure. Jotta osuisi oikeaan , usiemmat kirjoittavat mahdollisimman laajakirjoisen antibiootin ja
näin saadaan aikaa entistä enmmän antibiooteille vastustuskykysiä bakteereja.
Angiinassa antibiootit aloitetaan itseasiassa jalkitautien estämikseksi, ja tuo päivän parin viive varman tuloksen saamiseksi ei ole merkittävää.
Oiken kohdennettu ab kuuri, on kuitenkin pidermmän päälle parempi kun ykittäiset sl- päivät yksilötasolla.
osassa terveyskeskuksista. Ja toiseksi se näyttää ainoastaan yhden lajin eli A-sterptokokin. Se voi olla negatiivinen, mutta siellä voikin kasvaa joku muu pöpö.
Joten ei tämä pikatesti mikään ihmetesti ole =D =D
Itse en kunnolla edes sairastunut mutta mieheni on vieläkin kipeän oloinen. ap
näytä luotettavaa aina tulosta, varsinkin jos on edeltävien kahden tunnin aikana syönyt tai juonut jotain. Viljely näyttää monesti plussaa vaika pikana oliskin ollut nega.