Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Misi jotkut vanhemmat ei päästä lapsiaan naapurin pihalle eikä anna tulla omalle pihalle?

Vierailija
24.05.2012 |

Olen ehkä ymmärtämätön, mutta mun mielestä ei ole normaalia se, että leikki-ikäiset kököttää omilla pihoillaan eikä saa ottaa mitään kontaktia naapurin lapsiin. Lapsuudessahan ne sosiaalisen elämän alkeet opitaan, ja ihmettelen vanhempia, jotka ei salli vastavuoroisia pihakyläilyitä vaan haluavat päästä helpommalla. Näin siis, vaikka lapset haluavat toisen pihalle. Kyseessä pääkaupunkiseudulla uusi omakotitaloalue, jossa useat lapsiperheet toimii näköjään näin, luojan kiitos ei kaikki, joten lapset voi leikkiä konkkaa ja kuurupiiloa vuoroin toistensa pihoilla. Avatkaa mulle tätä ajatusmaailmaa, haluaisin ymmärtää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihan pitää pysyä järjestyksessä, ääntä ei saa kuulua ja äippä on aina suu viivana.

Vierailija
2/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä vanhemmat on epävieraanvaraisia ja epäsosiaalisia itsekkin. Harvoin näkyy vieraita ja muita lapsiperheitä kylässä. Samaan malliin kasvattavat lapsetkin ja sit ihmettelevät että miksi jenna ja jimi ei saa kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lapsuudestani muistan parhaiten ne hetket, kun kirmasimme pihoilla isolla laumalla. Olimme ulkona aamusta iltaan, eikä ollut ongelmia liiallisen ruutuajan, liikkumattomuuden ja huonokuntoisuuden kanssa.

Vierailija
4/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleta naapurinkaan vahtivan minun pentujani.

Vierailija
5/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminäminä, eikö voi ajatella lasten iloa? Sosiaalinen kasvatus on osa vanhempien työtä ja vaivannäköä lastensa puolesta

oleta naapurinkaan vahtivan minun pentujani.

Vierailija
6/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset saa mennä ja tulla miten haluaa, mutta taaperot yritän pitää omalla reviirillä.

Vierailija
7/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa naapurin emännän naaman vääntelyitä ja silmien pyörittelyitä. Omalla pihalla on mukava olla rauhassa. Leikkipuistot (lähellä) ovat sitä varten, että siellä voi muiden lasten kanssa leikkiä.

Ei ole kyse siitä, että olisi epäsosiaalinen.