"Miksi äiti-ihmiset ovat niin ärsyttäviä?"
Jatkoa näille vapaaehtoisesti lapsettomien keskusteluille. Mitä tunteita tämä teissä herättää?
http://www.lily.fi/juttu/miksi-aiti-ihmiset-ovat-niin-arsyttavia#.T71cN…
Kommentit (10)
Aika huolestuttavia kommentteja tosin oli jätetty, joillekin mammoille pitäisi oikeasti saada lääkitys! Huhhuh!
Olen kylläkin lapseton itse, mutta hauskasti kärjistettyjä kuvauksia. Tunnen (onneksi) vain yhden tuollaisen äidin, yhden teinin äidin elämän ainoa sisältö on lapset, hänestä kertoilu ja juuri tuo ylimaallinen pätevyys organisoinnissa. :D
Olen kylläkin lapseton itse, mutta hauskasti kärjistettyjä kuvauksia. Tunnen (onneksi) vain yhden tuollaisen äidin, yhden teinin äidin elämän ainoa sisältö on lapset, hänestä kertoilu ja juuri tuo ylimaallinen pätevyys organisoinnissa. :D
Hänellä on vain yksi kullannuppu, onneksi.
Tein lapset vasta yli 35v, mutta en koskaan sitä ennen mitenkään ollut ärsyyntynyt äiti-ihmisistä. Enkä muuten sen jälkeenkään.
Kukaan ei koskaan kehoittanut lastentekoon mitenkään provosoivasti.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että vela voi olla täydellisen onnellinen.
Idioottimaisin perustelu lasten tekoon on "et voi tietää mistä jäät paitsi jos et tee lapsia". No ei tiedäkään, ei tarvikaan. Av:ta lukien voi päästä eroon lapsen kaipuusta.
Minusta on ihanaa kun sain lapsia ja saan olla kotona hoitovapaalla, mutta muunlainenkin elämä voi olla antoisaa.
jos näen jonkun, joka elää ihan siinä mammamaailmassa. Täytyy olla rautainen itsetunto, että voi "olla vaan äiti" tässä ajassa, jossa äitiyden lisäksi olisi hyvä väsäillä äitiyslomalla väikkäriä, käydä jumpassa ja pitää todistella joka välissä, ettei ole taantuntu tai tylsä.
Tein lapset vasta yli 35v, mutta en koskaan sitä ennen mitenkään ollut ärsyyntynyt äiti-ihmisistä. Enkä muuten sen jälkeenkään.
Kukaan ei koskaan kehoittanut lastentekoon mitenkään provosoivasti.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että vela voi olla täydellisen onnellinen.
Idioottimaisin perustelu lasten tekoon on "et voi tietää mistä jäät paitsi jos et tee lapsia". No ei tiedäkään, ei tarvikaan. Av:ta lukien voi päästä eroon lapsen kaipuusta.
Minusta on ihanaa kun sain lapsia ja saan olla kotona hoitovapaalla, mutta muunlainenkin elämä voi olla antoisaa.
Olin jo 37 kun sain esikoiseni. Ihan samaa mieltä kaikesta olen! Haluan lisätä että en tajua miksi äitejä nyt niin kiusataan, ja miksi se olisi enemmän ok jos kiusaajakin on äiti? Kaikilla meilä on joku mielenkiinnon kohde jota muut ei jaa, en minäkään autokeskusteluja himoitse mutta jos joku haluaa autostaan tai mopostaan tai veneestään puhua innoissaan, niin en mä sitä rupea blogissa tms haukkumaan.
jos näen jonkun, joka elää ihan siinä mammamaailmassa. Täytyy olla rautainen itsetunto, että voi "olla vaan äiti" tässä ajassa, jossa äitiyden lisäksi olisi hyvä väsäillä äitiyslomalla väikkäriä, käydä jumpassa ja pitää todistella joka välissä, ettei ole taantuntu tai tylsä.
se kahehdittava taito on: pystyä ajattelemaan sitä että aikansa kullakin asiall: on aika olla lapseton, elää nuoren aikuisen uraelämää, olla sitten kotona jokunen vuosi lasten kanssa ja sitten taas jatkaa siitä takaisin työelämään. Se kun ei tapahdu hetimullekaikkitännenyt.
että kirjoittajalla tuntui olevan itseironiaa. En jaksa aiheesta kummemmin jauhaa, koska itseäni eivät ärsytä kummatkaan, ainakaan tällä hetkellä.
ja niiden äidit nyt vaan on NIIN vitun vastenmielisiä!
Tämä kohta muuten tuntuu kiteyttävän aika monen av-mamman ajatusmaailman ;)
"Pyykkikorin ja päiväkodin välistä matkaa nähtyään äidit myös pätevöityvät "tajuamaan elämästä enemmän". He "osaavat organisoida" johtajatasolla, koska pystyvät jakamaan paketin pinaattilettuja neljälle lautaselle samalla kun sopivat puhelimessa, että naapuri vie lapset voimisteluharjoituksiin.
Sitten nämä kävelevät äitizombiet vaappuvat julistamassa, että kyllä sinunkin, Kyllikki, pitää tehdä lapsi, tai et tajua elämästä mitään."