Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mten pystytte kävelemää korkokengillä???

Vierailija
24.05.2012 |

Laitoin tänään pitkästä aikaa korkkarit jalkaan. (7cm korkoa) Vein roskat ja se matka oli yhtä tuskaa. Teki mieli riisua kengät jo rappukäytävässä :D

Mutta kun ne kengät on niin kauniit. Voih. Ja ei ole edes mitkään uudet joiden pitäisi muotoutua jalkaani vaan pari vuotta vanhat nahkaiset joita olen joskus baarissa pitänyt pari kesää sitten.

Ettekö välitä siitä kivusta vai onko minun jaloissani jotain vikaa??

Talvella minulla oli nahkanilkkurit joissa oli vähän korkoa (n.5cm) ja niissäkin jalat kipeytyi kauppareissun aikana.

Sitten vaihdoin matalapohjaisiin kun en enää kestänyt.

Nyt on yhdet viime kesän korolliset kengät joissa on 4cm korkoa ja ne tuntuvat ihan hyviltä vieläkin. Ei satu jalkoihin.

Mutta miten pystytte pitämään 5-10cm korkokenkiä useamman tunnin??

Eikö teitä oikeasti satu jalkoihin? Vai ettekö vain välitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ollut täysin tottumiskysymys.

Niin ja minulla on useampikin kenkäpari, joissa noin 13 senttinen korko. Niiden kanssa mm. shoppallaan sujuvasti =)

Vierailija
2/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan arjessa niitä käyttäisi tilanteissa jossa joutuu kävelemään tai seisomaa paljon. Silloin max 4 cm korkoa mulle kiitos. Juhlissa nyt voi uhrautua ja kärsiä epämukavuuttakin ulkonäön takia. Ja töissä kun on istumatyö voin pitää korkkareita helpostikin koko päivän kun ei niiden päällä tarvitse seistä kuin sen verran että kävelee välillä ruokalaan ja johonkin palavereihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipu tuntuu päkiässä. Oliko teillä kipuun tottuneilla kans päkiäkipua vai jotain muuta, ts. voiko siihen tottua? Vaikka hurjaltahan tuo tuntuu, että kipuun vapaaehtoisesti suostuu.

Vierailija
4/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minulla on useampikin kenkäpari, joissa noin 13 senttinen korko. Niiden kanssa mm. shoppallaan sujuvasti =)

Olen kyllä kateellinen sinulle. Kaikki kauneimmat kengät sattuu olemaan korollisia :D

Vierailija
5/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa 60 v naisten jalkoja. Kaikilla liikavarpaat kun korkkarit on ollut nuoruudessa must. Onneksi ei enää. Juhlaan sopivat, arkeen ei.

Vierailija
6/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipu tuntuu päkiässä. Oliko teillä kipuun tottuneilla kans päkiäkipua vai jotain muuta, ts. voiko siihen tottua? Vaikka hurjaltahan tuo tuntuu, että kipuun vapaaehtoisesti suostuu.

Kyllä, juurikin päkiässä on pahimmat kivut ja varpaat menee ihan jumiin. Ja käveleminen sillä kivulla on ihan mahdotonta.

Vierailija
7/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä käveleminen on nautinto. Ei uskoisi, mutta niissä on valtava ero tavallisiin korkkareihin.

Vierailija
8/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän yleensä tennareita tai mukavia korkkareita. Epämukavat korkkarit säästän juhliin ja kärsin.

Ja mukavuudella ei välttämättä ole mitään tekemistä koron kanssa, vaan sen kuinka paino asettuu lestissä.

Vierailija
9/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa 60 v naisten jalkoja. Kaikilla liikavarpaat kun korkkarit on ollut nuoruudessa must. Onneksi ei enää. Juhlaan sopivat, arkeen ei.

ettei minun pitäisi kävellä edes matalilla koroilla. Hänellä on leikattu liikavarpaat eikä ikuna ole korkkareita pitänyt. Minulla on pidetty liian pieniä kenkiä ja ´pikkuvarpaat on sivuttain, niihin varmaan tulee joskus liikavarpat, mutta ne tulisivat samalla lailla, kävelisin korkkareilla tai en.

Kengän malli vaikuttaa paljon. Jotkut sattuvat päkiään vaikka mitä tekisi, toiset saman korkuisella korolla voivat olla kivuttomasti jalassa vaikka kaksi päivää putkeen.

Vierailija
10/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan oppinut kivuttomasti kävelemään. eikä ole kyse tottumuksesta. minua ei ole luotu hienoilla kengillä kävelemään..

Vierailija
11/11 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on se päkiän alla oleva osakin paksu? Niillä semmoisilla on kyllä helppo kävellä vaikka olisi paljonkin korkoa joten kenen tyyliin sopii niin ne voivat olla vaihtoehto. Itse en nelikymppisenä tuollaisia enää käyttäisi kuitenkaan vaan niitä klassisia avokasmalleja, ja niisä kyllä helposti päkiä kipeytyy jo 7-8 sentin korosta alkaen.

Marketeista saatavat Schollin geelityynyt päkiän alle auttavat hieman mutta ei valtavasti.