Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen toistavat parisuhteissaan samaa kaavaa, joka ei toimi. Miten sinä?

Vierailija
23.05.2012 |

Kaikki, ihan kaikki, terapeutit sanovat, että eron jälkeen pitää olla niin pitkään yksin, että oivaltaa parisuhteen virheet. Tämä sisältää myös oman osuuden, että oivaltaa sen, mitä itse teki parisuhteessa väärin.

Sanotaan myös, että tulevassa parisuhteessa on 50 % samoista ongelmista, mitä oli eroon päättyneessa parisuhteessa. Siksi, että uudessa liitossa on yksi yhteinen nimittäjä vanhan liiton kanssa: minä itse.

Vaatii aikaa tiedostaa se oma kaava parisuhteessa. Mikä on sinun kaavasi joka ei toimi?

Minä olen eronnut, eikä minulla ole kokemusta kuin yhdestä suhteesta. Mutta ilman tätä yksinoloa olisin ainakin toistanut yhtä kaavaa myös seuraavassa suhteessa: konfliktin välttämistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tajusin jo huonon suhteen aikana, mitä teen koko ajan väärin, mutta kun ainoa tavoite oli enää päästä eroon miehestä niin samalla kun tiedostin mitä teen pieleen, en nähnyt syytä muuttaa toimintaani... Mutta aika opettavaista oli sekin! =) Ja siis tuota irti pyristelyä kesti 2 vuotta...

Nykyisessä suhteessa uutena oppina osaan tarkastella toimintaani ulkopuolisena enkä lähde niin tunteella mukaan kaikkeen, siis negatiivisessa mielessä. Tyyliin "okei, musta tuntuu pahalta jos mies haluaa viettää kesälomaviikkonsa mökillä ilman mua ja tekisi mieli "kieltää" ja kiukutella, mutta toisaalta, onhan hänellä siihen oikeus ja tiedän, kuinka paljon hän nauttii kun saa olla mökillä, vaikka mä en nyt pääsekään mukaan" jne. Yritän siis aina perustella itselleni ne primitiiviset reaktiot sen sijaan, että toimisin heti päättömästi niiden mukaan. Ellei minulla ole kunnollista syytä vaikka suuttumiseen, niin pyrin paloittelemaan sen suuttumisen tunteen ja kumota sen järkisyin. Toisin sanoen, ensin tutkitaan, sitten hutkitaan! =) Tästä oivalluksesta on ollut valtavasti apua.

Vierailija
2/3 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoeron jälkeen olen seurustellut 6v erään miehen kanssa. En aio muuttaa hänen kanssaan yhteen vaan pidän oman ja itsenäisen talouden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa viisaammat jotain vinkkejä. Olemme puheväleissä ja olemme kuin ystäviä. Itselläni on unelmia ja haluisin lisää lapsia. Nyt niitä on 2 mutta seksi miehen kanssa ällöttää. Ikäkin alkaa tulla vastaan (34v)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi