Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeat supistukset kivuliaita verrattuna

Vierailija
23.05.2012 |

Harjoitussuppareihin? Ku nehän on (ainaki mulla) kivuttomia mutta epämukavia. Vatsa vaan kovettuu ja tuntuu epämukavalta ?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja joka kerrasta on ollut lähtö synnärille :)

Eli minulla supistukset on tuntuneet kipeinä vasta kun synnytykseen on ollut aikaa alle vuorokausi. Sitä ennen on ollut juuri noita vatsan alueen kovettumisia mitkä tuntuu lähinnä oudoilta, ei kipeiltä.

Vierailija
2/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun niitä ryyditetään vielä oksitosiinilla, niin sitten ne on helvetillisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on helvetillisiä. Huomaat sen kyllä sitten.

Vierailija
4/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on helvetillisiä. Huomaat sen kyllä sitten.

Mäkin mietin, et miten niin mä huomaan sen sitten... mut sitten ku ne tuli, ei käynyt mielessäkään että 'onkohan nää nyt niitä'. Synnärille lähdettiin...

Vierailija
5/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitussupistukset olivat juuri tuollaisia kuin kuvailit, epämiellyttäviä, mutta suht kivuttomia. Kerran rv34 seksin jälkeen alkoi kivuliaat supistukset, sperma vaikuttaa joillakin niin. Ne kesti 4h ja loppui sitten, otin panadolia, vaikkei se varmaan autakaan tuollaiseen.

Synnytyssupistukset ovat minulla alkaneet heti voimakkaina, eli olen jo ekasta supistuksesta tiennyt että synnytys alkaa. Molemmat synnytykset olivat nopeita eli avautumisvaihe oli melko kivulias. Vedet meni onneksi vasta ponnistusvaiheessa joten lapsivesi varmaan lievensi hieman kipua..?

Vierailija
6/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON

Vierailija
7/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitussupistukset ei oo mitään oikeiden rinnalla. Harjoitussupistuksissa kohtulihas vaan supistuu ja se tuntuu vaan vatsan kovettumisena. Kun on kyse oikeistä supistuksista, ne ovat todella kivuliaita ja kipu yltyy aaltomaisesti jonkin aikaa. Ja ne supistukset siis yltyvät tietenkin koko ajan synnytyksen edetessä. Kyllä ne erottaa toisistaa myös ensikertalainen sitten, kun on tosi kyseessä :)

Vierailija
8/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiden supistusten tehtävähän on väen vängällä avata sun synnytyskanavasi kymmeneen senttiin... se on vähän eri asia kuin vatsan kovettuminen...

Vierailija
9/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla toisen lapsen jälkeen ne oli vielä kauheempia kun oikeet synnytys supistukset. Se vasta helvettiä oli!

Vierailija
10/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla tuntui etten kestä enää kipu oli niin hirveä. Kävelemäänkän en enää pystynyt vaan veivät pyörätuolilla synnytyssaliin.

Vierailija
11/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kipua ei voi sanoin kuvata..

Vierailija
12/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssupistukset voivat alussa olla kuin kovaa menkkakipua. Tällaista voi olla loppuraskaudessa useinkin ilman että synnytys vielä käynnistyy.

Itse synnytyksessä supparit yltyvät sellaisiksi, että on pakko puuskuttaa, liikkua, tehdä mitä vaan että kestäisi kivun.

Vierailija
13/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin vertaisi höyhenellä kutittelua siihen että joku ajelisi sun keskivartalon yli jyrällä eestaas, siis oikeasti.

Vierailija
14/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella harjoitussupistukset ei koske (juuri) yhtään. Jonkin verran mulla tuli kivuliaita, ei synnytykseen johtavia, supistuksia n. rv 36.

Synnytyssupistukset oli kuitenkin ihan eri juttu, sellaisia, että kipu sai oksentamaan.

Vierailija
15/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kipua osaa ees kuvata. Tosin miulla molemmat synnytykset oksitosiinilla vauhditettuja, joka siis voimistaa supistuksia entisestään..

Jälkisupistukset on kyl molemmista olleet aika huomaamattomia..

Vierailija
16/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kävi ainakin mulle. Olihan ne kipeitä.

Vierailija
17/17 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen itsekin joskus odottanut ensimmäistä ja miettinyt, mistä tietää, että nyt synnytys on käynnistynyt :) Ja kuten kaikki muutkin on sanoneet, niin sen todella tietää ja synnytyssupparit on ihan toisesta maailmasta (tai helvetistä) kuin harjoitussupparit.

Mulla nuo harjoitussupparit kovetti mahan ja kaikki tuntemukset oli siinä mahassa. Synnytyssupistukset oli sitten helvetillisiä polttoja alaselässä, siinä ei paljon ehtinyt huomaamaan, oliko masu kova ja vähän epämukava ;)