Paljonko maksaisit työttömälle nuorelle naiselle, 9 ja 11-v:aiden kaitsemisesta?
Kävisi siis kerran päivässä ja olisi muutaman tunnin seurana. Pimeänä maksaisin
Kommentit (22)
lapsilla. Vielä uusi paikkakunta ja kaikkea, eivät tunne edes ketään. Kyllähän ne pärjää ilmankin, mutta ehkä kivempi kun päivä katkeisi vähän
ap
Ihan normiduunia ja kaitsija on vielä vastuussa lapsista. Pimeänä ehkä joku 8 euroa tunnilta olisi hyvä.
Ruokapalkka jos sitäkään, eihän tossa ole edes mitään hommaa. Meidän lapset ei ainakaan edes ole kotona koulun jälkeen, hätäseen välipalan ehkä syövät.
joku tulee ruokapalkalla?
Meidän 11-vuotias ainakin käy jo töissä, ja 9-vuotias laittaa ruuat sillä aikaa. Sitten siivoavat huushollin ja maksavat laskut aikuisia odotellessaan. Eihän tuonikäiset enää edes leiki, sehän olis lapsellista.
Ruokapalkka jos sitäkään, eihän tossa ole edes mitään hommaa. Meidän lapset ei ainakaan edes ole kotona koulun jälkeen, hätäseen välipalan ehkä syövät.
ihmettelen edelleen että mihin tota hoitajaa tarvii.
Maksa saman verran kuin kelle tahansa maksaisit.
Meidän 11-vuotias ainakin käy jo töissä, ja 9-vuotias laittaa ruuat sillä aikaa. Sitten siivoavat huushollin ja maksavat laskut aikuisia odotellessaan. Eihän tuonikäiset enää edes leiki, sehän olis lapsellista.
PROVO !
ihmettelen edelleen että mihin tota hoitajaa tarvii.
Kyse siis kesästä. Tulen olemaan poissa kotoa vähintään 11 tuntia (8 tuntia plus matkat 3 tuntia) Mun mielestä aika hitsin pitkä päivä lapsille olla yksin. Kavereita en tiedä onko uudessa naapurustossa.
ap
on mukavampi kesä, jos seurana on joku vanhempi. Sinunkin on vähemmän stressaavaa olla töissä ja kulkea se 3 h matkoja.
joutuvat olemaan yksin pitkiä päiviä, on fiksua, turvallisempaa ja lapsillekin mukavampaa, että joku vähän katsoo perään! Äärimmäisen hyvä idea palkata nuori muutamaksi tunniksi katkaisemaan pitkä päivä!
Mikset, ap, kysy siltä nuorelta, mikä hänestä olisi kohtuullinen palkka? Millä hintaa hän on valmis tulemaan? Entä mitä hänen "toimenkuvaansa" kuuluu? Joutuuko tekemään ruokaa tai käymään kaupassa, vai ehkä vaan pelailemaan ja ulkoilemaan lasten kanssa...vai ehkä vain olemaan paikalla "päivystämässä" lehtiä selaillen ja netissä pyörien? Se, mitä oletat lastenlikalta, vaikuttanee siihen, mikä on kohtuullinen korvaus.
Ota myös huomioon, että vaikka työaika ei ole pitkä eikä työ raskas, sitoo se kuitenkin hänet tiettyyn paikkaan ja päivärytmiin joka päivä "työsopimuksen" ajaksi. En minä ainakaan - nuorena ja työttömänäkään - haluaisi kesäpäiviäni sitoa ilman jonkilaista realistista korvausta.
Ja sille, joka väitti, että hänen 11-vuotiaansa käy töissä: Suomessa on kyllä palkkatyön teko alle 13-vuotiailta kielletty (ja 13-vuotiaatkin saavat tehdä tietyin rajoittein, esim. mainostenjakotyötä mutta ei kokopäiväistä normityötä).
on niin epärealistinen kuva ansiotasostaan (ainakin mun pikkuveljellä, huhhuh), että en uskalla kysyä, parempi ehdottaa itse :D Ajattelin ohjenuoraksi mll:n palkkaa ilman lomakorvausta, eli n. 7,5 euroa tunti. Lähinnä tyttö saisi vain hengailla meillä, ehkä laittaa ruuan valmiista tarvikkeista. Kyse parista kahden viikon jaksosta vain, eli ei tarvitse olla koko kesää sidoksissa.
ap
juuri tuon ikäisiä tyttöjä teininä. Olin siis 15v ja laitoin lapsille ruoan, käytin puistossa/kirjastossa ja katselin perään ettei tarvinnut olla yksin.
Aamu kahdeksasta johonkin kolmeen olin ja palkka 100e/pv silloin v.2001 oli teinille ihan tarpeeksi. Nykyään kukaan tuskin tekisi vastaavalla 17e/pv tuota hommaa vaikka kivaahan se oli.
kesällä olemaan 10 tuntia/pvä keskenään. Mä olen pestannut erään mukavan 60v rouvan tulemaan muutamaksi tunniksi seuraksi ja antamaan kunnon ruoan. Maksan hänelle 10e/tunti sis.matkakulut, koska hänellä on matkaa n.15km.
juuri tuon ikäisiä tyttöjä teininä. Olin siis 15v ja laitoin lapsille ruoan, käytin puistossa/kirjastossa ja katselin perään ettei tarvinnut olla yksin.
Aamu kahdeksasta johonkin kolmeen olin ja palkka 100e/pv silloin v.2001 oli teinille ihan tarpeeksi. Nykyään kukaan tuskin tekisi vastaavalla 17e/pv tuota hommaa vaikka kivaahan se oli.
on niin epärealistinen kuva ansiotasostaan (ainakin mun pikkuveljellä, huhhuh), että en uskalla kysyä, parempi ehdottaa itse :D Ajattelin ohjenuoraksi mll:n palkkaa ilman lomakorvausta, eli n. 7,5 euroa tunti. Lähinnä tyttö saisi vain hengailla meillä, ehkä laittaa ruuan valmiista tarvikkeista. Kyse parista kahden viikon jaksosta vain, eli ei tarvitse olla koko kesää sidoksissa.
ap
Kuulostaa järkevältä ottaa ohjenuoraksi toi mll palkka.
Mullakin oli tuon ikäisenä "kesätyttö hoitamassa". Tehtiin kaikkia vähän erikoisempia juttuja, kuin mitä lapset keskenään olisi voineet eli esim. retkeiltiin ym. :)
Mielestäni joku MLL:n hinnoittelu on ihan hyvä. Sen alle en menisi ja toisaalta kun saa puhtaana käteen, en antaisi enempääkään.
Sanktiot on kovat, kun kiinni jää.
joten yhdestä varmaan sen 10e, mutta kahdesta suurinpiirtein 12-14 euroa per tunti
kaitsea?? Ruokapalkka jos sitäkään, eihän tossa ole edes mitään hommaa. Meidän lapset ei ainakaan edes ole kotona koulun jälkeen, hätäseen välipalan ehkä syövät.