Lahja yo:lle
Kuinka paljon annatte rahaa yo-lahjaksi kummilapselle? Suhde ei ole läheinen,on ollut aika muodollinen aina. Millasissa summissa nykyään liikutaan?
Kommentit (9)
Tämä toivoo nimenomaan rahaa, mutt mikäolisi sopiva summa puhtaana käteen??
yo:n läheisyydestä riippuen 40-150€. Riippuen siitä kuinka varoissasi olet...
Vähemmän, jos olet köyhä. Enemmän, jos on läheinen nuori tai haluat muuten panostaa.
Kysyin mitä hän haluaa, niin sano ettei tarvii mitään kallista, mutta rahalle on aina käyttöä. Kundi on 19 v, eikä ole toistaiseksi päivääkään ollut palkkatöissä, joten yo-rahat menisi sitten ihan vaan peleihin ym hömppään ja kun muuttaa pois kotoa niin kuitenkin on tarvetta kaikenlaiselle. Mitään ei ole tähän mennessä kerännyt. Enkä tosiaan aio rahoittaa mitään tietokonepelejä. t. nro 2
Tavaraa ei minusta ole kiva antaa, koska jos ei ole oikea sarja/kuosi/malli, niin kirppiksellehän ne kannetaan. Ei nuoret halua, että on yhden sarjan lasit ja toisen sarjan lautaset. Tosin roskiinhan kaikki tuollainen laitetaan siinä vaiheessa, kun muutetaan tyttö/poikaystävän kanssa yhteen ja huomataan, että pitää ostaa kaikki uutta.
Eli todellakin rahaa! Itse olen antanut 200 e, mutta toisaalta kummilapset antavat minulle vuodessa 100 - 150 euron arvoisia lahjoja tyyliin yhteinen teatteri-ilta.
En ole köyhä,mutten rikaskaan. Aika isoja summia siis on tapana antaa...
ja kylpypyyhkeet kirppikselle, ei niille ole käyttöä, kun äiti on vuosia vastaavia kerännyt. Jostain 40 euron pussilakanapakkauksesta sai 10 e, mutta mieluummin rahaa kuin tavaraa.
astioita opiskelija-asuntoa varten. Poikaa ei toistaiseksi ole kiinnostanut työnteko, joten rahalle tuskin on tarvetta.