Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko morsian vaatia kaasoja teettämään omaan laskuun mekot

Vierailija
21.05.2012 |

Meitä on kaksi kaasoa, ja morsian haluaa, että meillä on samasta kankaasta mutta eri malliset mekot. Kankaan värin ja materiaalinkin on morsian päättänyt. Minua harmittaa, koska rahat ovat tiukilla. Voinko sanoa, että jos morsian haluaa päättää mekon, hänen pitää myös maksaa se? Toisella kaasolla on parempi rahatilanne, joten hänelle tämä vaatimus on ihan ok.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen sitä mieltä, että jos morsian haluaa tietynlaiset asut, hän myös maksaa ne.

Vierailija
2/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaasokaan tähän hintaan kuole ja joutuuhan hän häihin vaatteet itselleen joka tapauksessa ostamaan/ päälle laittamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käsityksen olen saanut, että aika äärirajoilla menee morsiankin kustannusten kanssa. On niin innoissaan :) En oikein usko, että hänkään haluaisi maksaa vielä lisäksi kahta teetettyä silkkimekkoa.

Ap

Vierailija
4/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mistään Seppälän parin kumpin rievusta?

Minusta morsian ei voi vaatia vähävaraista kaasoa teettämään juhlamekkoa omilla rahoillaan. Jos haluaa amerikkalaistyyppiset "kaasomekot" niin sitten on morsmaikun syytä itse ne maksaa, ainakin osittain.

Vierailija
5/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 häät, joista neljät 'ruokatuntimaistraattihäät'. Akateeminen työyhteistö ja suht. hyväpalkkaita porukkaa. Rupusakki haluaa näyttää, että pesee.

Vierailija
6/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa että kaason pitäis maksaa, en todellakaan suostuis, ois sitten entinen ystävä.

Vierailija
7/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaasokaan tähän hintaan kuole ja joutuuhan hän häihin vaatteet itselleen joka tapauksessa ostamaan/ päälle laittamaan

Mitenkähän tämä nyt liittyi aloitukseen? Ei mitenkään.

Ap, minusta voit sanoa morsiamelle, että jos hän haluaa teille tietyt teetetyt mekot, niin hän saa ne maksaakin. Voithan sinä kertoa hänelle, että rahatilanteesi ei salli moista, ja jos se on morsiamelle tärkeää että pukeudut tiettyyn mekkoon, niin hän saa sen kustantaa.

Vierailija
8/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meitähän on moneksi.. itse en halunnut ees polttareita, enkä kaasoa ja häissäkin oli vain neljä vierasta. olen tyytyväinen :)

Vierailija
9/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta morsian maksaa. Tosi tökeröä sanoa, että tuollainen kolttu on oltava ja maksa itse. Hääbudjettiin on laskettava tällaisetkin menoerät mikäli haluaa päättää kaasojen asuista.

Vierailija
10/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaasomekon, koska morsian halusi tietynvärisen eikä sellaisia siihen vuodenaikaan kaupasta kovin helposti saanut. Mikään seppälämekko ei olisi tullut kysymykseen.

Vierailija
11/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin, ja kaaso voi kieltäytyä. Kaikkeahan voi vaatia, eri asia tarvitseeko toisen suostua.

Vierailija
12/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi kaasoa, ja morsian haluaa, että meillä on samasta kankaasta mutta eri malliset mekot. Kankaan värin ja materiaalinkin on morsian päättänyt. Minua harmittaa, koska rahat ovat tiukilla. Voinko sanoa, että jos morsian haluaa päättää mekon, hänen pitää myös maksaa se? Toisella kaasolla on parempi rahatilanne, joten hänelle tämä vaatimus on ihan ok.

edes vaikuttaa koko mekkoon. käytätkö edes sitä enää häiden jälkeen.

eli morsian maksaa ilman muuta.

Vierailija
13/20 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Jos morsian haluaa tietynlaiset mekot kaasoille)

1. Morsian maksaa mekot kokonaan, häiden jälkeen mekot jäävät morsiammelle, voi myydä ne eteenpäin ja saa rahaa.

2. Kaasot maksavat mekot, jäävät heille, voivat myydä eteenpäin ja pitää rahat. (Tai pitää itse mekot, jos mittojen mukaan tehty ja monikäyttöinen mallilta/väriltä, niin hyvä sijoitus tulevia juhlia ajatellen.)

3. Kaasot maksavat mekot itse ja pitävät ne, tämä voi häälahja morsiammelle.

4. Mekkoja ei teetetä, vaan ne vuokrataan, tämä tulee edullisemmaksi, hinta joko morsiammen/kaasojen maksettavaksi tai 50/50%.

Periaatteessa menee niin, että jos morsian vaatii jotain, hän maksaa kulut. Jos haluaa kaasojen olevan tiptop, niin se maksaa rahaa (meikki, kynnet, hiukset, vaatteet) on kohtuutonta vaatia kaasoja itse maksamaan (varsinkin jos nämä vähävaraisia). Toki moni haluaa itse maksaa, jos rahaa on ja morsian läheinen ihminen (hyvä kaveri, oma sisko tmv.)

Vierailija
14/20 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaaso vaan määräsi miehelleni että hänen pitää hakea tietty puku pukuvuokraamosta.

Ei ollut mikään yllätys meidän taloudellinen tilanne.

Muutenkin kun he tulivat käymään vajaa vuotta aikaisemmin kylään, jossa kysyivät miestäni bestmaniksi, mieheni sanoi kyllä, mutta polttareihin hän ei voi taloudellisesti sitten kovinkaan paljon panostaa.

Lopulta polttarit järjestettiin tuttavien mökillä hyvin pienellä budjetilla, mm saatiin tax free olutta, mökki ilmaiseksi, mä tein ruuat mukaan, tila-auto saatiin polttoaineiden hinnalla.

Kun mentiin kokelemaan pukua ja valitsemaan siihen sopivat paidat, kengät jne oli tosi kova paukku kun myyjä sanoi hinnan n alle 100 euroa. Jäätiin kummatkin suu auki tuijottamaan ja sanottiin me palataan.

Kustannussyistä soitin seuraavana päivänä töistä morsiamelle ja kysyin oliko määrä että me itse maksetaan miehen pukuvuora. tietenkin, mieshän sitä myös pitää. Joten ilmoitin kauniisti meillä ei ole siihen varaa, koska polttareihinkin meni niin paljon rahaa ja morsian alkoi huutamaan. Polttarit olivat olleet aivan kamalat ja sulhanen oli ollut tosi pettynyt ja he harkitsevat kutsutaanko meitä häihin enää lainkaan.

Mähän en tietenkään aiheesta sanonut mitään miehelleni ja luult kaikki oli morsiamen keksintöä, koska sulhasella oli ollut hauskaa polttareissa, tai tätä mieltä olivat kaikki yleisesti olleet.

Meidän kutsua ei sitten peruttu ja mies sitten meni omalla puvulla alttarille. Sulhanen ei missään vaiheessa kyseenalaistanut tätä, asiasta ei edes mainittu.

Ok, onhan se komeampaa kun miehillä on samanlaiset puvut päällä, mutta miehen puku on ihan hyvä.

Perusperiaate on se joka määrää, se maksaa. Ei mitään 50 % jne vaan kokonaan.

Jos tämä on sinulle liikaa, sitten mainitset asiasta morsiamelle. Kysyt miten lasku oli tarkoitus maksaa ja sanot samaan hengenvetoon sinulla ei ole taloudellisesti mahdollista maksaa pukua.

Vierailija
15/20 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teettäminen on Suomessa sen verran kallista että on epäreilua morsulta vaatia moista. Kohtuullista on minusta kuitenkin kaasojen kanssa vaatteiden väreistä/mallista/tyylistä sopiminen.

Vierailija
16/20 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä näitä hulluja morsiamia oikein tulee? Jos morsiamella on vaatimuksia kaasojen asujen suhteen (siis muutakin kuin väri) niin morsian myös maksaa kaasojen asut.

Vierailija
17/20 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla morsiamilla maailma pyöriin oman navan ja omien häiden ympärillä niin tiukasti, että jokainen (järkeväkin) suunnitelmista poikkeava ehdotus on riidan haastamista. Mutta ei silti kannata omaa talouttaan kaataa yhden morsiamen toiveitten takia.

Itselläni ei rahat ole hirvittävän tiukilla (jos nyt ei usein juhlitakaan), mutta silti kauhistuisin moista vaatimusta. Mielestäni kuitenkin olisi myös kaasolta aika röyhkeää vaatia, että morsian maksaa puvut.Parempi olisi yrittää neuvotella kaasolle järkevä asuvaihtoehto. Jokin sopivan värinen puku kaapista tms.

Sano siis, ettei teidän talous kestä moista pukua vaan pitää keksiä jokin muu vaihtoehto. Tässä vaiheessa morsiamen pitäisi itse tajuta ehdottaa kaason puvun maksamista, jos ehdottomasti haluaa teetetyn luomuksen. Luultavasti jossain hääpalstalla joku onneton morsio kohta itkee, kuinka kohtuuttomia hänen kaasonsa vaatii, kun juhlapukukin pitäisi morsion maksaa...

Vierailija
18/20 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaason ei tarvitse maksaa mekkoa, mikäli morsian päättää, että mekko pitää teetättää. Jos morsian sanoo, että kaasot voivat pukeutua haluamiinsa vaatteisiin tai esim. teemaan sopivan väriin, niin tällöin kaasolle kuuluu pukunsa hankkiminen.

Omat häät on runsaan kahden viikon päästä ja meillä kaasot saavat pukeutua ihan mihin vaatteisiin haluavat, värilläkään ei väliä. Suurempia vaatimuslistoja ei muutenkaan ole, esim. itse teen kaikki askartelut eikä meille tule polttareita. Lähinnä kaasot ovat sitten hääpäivänä mukana, auttavat kampauksessa/meikissä, lukevat kirkossa pätkän ja keräävät tuodut koristeet (muuta siivoamista ei tarvitse tehdä ja koristeitakin on vähän). Molemmille kaasoille hankittiin myös n.50e lahjat, vaikka meidän koko hääbudjetti on ollut alle 1000e.

Vierailija
19/20 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyvä ettet, sitä minäkin!

Vierailija
20/20 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä maailma nykyään hassu ja epäsuomalainen.

Britti ja jenkkileffoista (ja ns tositveestä) on katsottu, että sulhanen ja bm puetaan pellepukuihin ja hääparia vartioi "kanalauma" eli samanlaisiin hassuihin/lähes mauttomiin asuihin puetut kaasot.

Meitä on moneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän