Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaaa koko häät

Vierailija
20.05.2012 |

Haluttiin isot häät siks, että meistä olis kivaa että kaikki läheiset on kerrankin samassa paikassa. Noh, tässä häävalmisteluiden aikana (meidän suvussa ei oo ollut yksiäkään häitä kymmeneen vuoteen ni ei oo vertailukohteita) mulle on selvinnyt, että herranjesta häiden merkityshän on täysin muuttunut! Ei tule kuuloonkaan, että kunhan ruoka ja juoma on kunnossa niin kaikki ois hyvin, vaan pitäis valjastaa koko ystäväpiiri palkatta raatamaan jotain ihme koristeita karkkibuffetin taustasta alkaen, lahjoistakaan ei enää olla kiitollisia, vaan tilataan mitä halutaan jonku stokkan kautta tai sitten toivotaan ensisijaisesti tilille. Kaikki tää naamioidaan siten, että "se on vaan kohteliasta vieraita kohtaan, ettei sen tarvi miettiä tai nostaa käteistä joka me kuitenkin vietäis pankkiin". Haloo, jos vieras ei keksi mitä se tuo, niin ehkä se osaa itse kysyä lahjatoivetta tai tilinumeroa! Häitä varten lähetetään ohjekirja tietämättömille sukulaisille, jos joku vaikka on niin moukka, että tois lapsensa häihin tai jos joku ei osaa itse etsiä parkkipaikkaa juhlapaikan pihalta. Ohjelmanumerot on kaikki poissa muodista, pitää tilata kallis bändi ja mieluusti vielä joku standupkoomikko. Alkumaljan värin pitää sopia teemaväriin ja vieraita lahjotaan kaasoparan väkertämillä karkeilla mietelauseineen. Kaiken törkeyden voi piilottaa sen taakse että "se on mun ainutlaatuinen päiväni". Parasta mitä mä oon kuullu on se, että kaasoille saa kuulemma olla kusipää siks ku "niiden pitää ymmärtää mua ku mä oon morsian".

Huhhuh. Kun en oo askartelutaitoinen ja kaiken lisäks oon vielä visuaalisesti lahjaton, enkä aio treenata kahta vuotta itteäni hääkuntoon saatika että menisin ruiskuruskettamaan itteni, niin oon totaalisen paska morsian. No, meidän häistä riittää sit puhuttavaa vaikka vaan sen takia, että koristeluina käytetään pelkkiä kukkakimppuja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa hääparista ahneen kuvan.

Tai mielikuvan, että rahat loppuu kesken ja pitää kerjätä lahjoina, että saa laskut maksettua.

Aina kun kutsussa on tilinumero, lässähtää mielikuva parista. Sen jälkeen heihin ei osaa enää suhtautua luontevasti.

Vierailija
2/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin, hyvin mielelläni ja varmasti nauttisin juhlista. Pitäkään ihmeessä juuri sellaiset häät kuin olet suunnitellutkin, ne ovat hyvät juuri niin. Olen huomannut saman kuin sinäkin mitä tulee häiden järjestämiseen nykyään, että hirveä härdelli ja kärpäsestä tehdään härkänen joka asiassa. Onneksi on vielä ihmisiä, jotka ajattelevat kuten sinä.

Ystäväni hääkutsussa luki jopa setelien väri jota toivottiin, joten siinä kohtaa alkoi tökkimään vastaan aika pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsussa on mitä mainioin keksintö. Ei mene kuin minuutti koneella, niin hääpari on saanut halaumansa lahjan. Se on ihana helpotus verrattuna niihin aikoihin, kun piti käyttää kokonainen arvokas lauantai kaupungilla juoksemiseen ja sen miettimiseen, että mikä on hyvä lahja.

Vierailija
4/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ihan tavalliset häät. Minä tulisin tosi mielelläni vieraaksi.

Itse kävimme maistraatissa ja tarjosimme kotona pullakahvit vanhemmille. Se oli siinä. Ja juuri siksi, että en jaksanut koko sitä häähössötystä. Se on polttareineen ja muineen niin kornia minusta. Olin aikuinen ihminen kun menin naimisiin, siksi ei kiinnostanut leikkiä häitä vaan mennä pelkästään naimisiin.

Hyvää hääpäivää teille.

Vierailija
5/5 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ihan tavalliset perinteiset häät. (Tai no tilinumero sentään oli, kun halusimme päästä mahdollisimman helpolla lahjakyselyistäkin.) Ei ollut karkkibuffetia, askarreltu ei kuin pöytiin nimilaput ja opasteet juhlapaikalle. Bändiäkään ei ollut eikä koomikkoa. Teemaväri oli, mutta sekin oli vain helpottamisen vuoksi, oli helppoa hankkia vähäiset kukat ja "rekvisiitta" kaikki samoja värejä, alkumaljan väriä ei tullut mieleenkään ajatella. En ruskettanut, treenannut tai mitään. Kampaajalla ja meikissä kävin.

Eipä ole kukaan valitellut järjestelyistä, tosin meillä on onneksi niin hyvätapaisia sukulaisia ja kavereita, että tuskin kehtaisivatkaan meille sitä kertoa:D

Oli mielestäni ihan ok häät ja ennen kaikkea stressittömät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi