Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakko sisaruksia on aina vertailla toisiinsa?

Vierailija
20.05.2012 |

Kaveripiirissä moni on saanut viime vuoden aikana toisen lapsensa. Kun tavataan, niin aina on joku kertomassa, miten kakkonen oppii jonkun asian nopeammin/hitaammin kuin ykkönen, tai kuinka monta senttiä/grammaa oli eroa ykköseen vastaavassa iässä.

Mä ymmärrän, että esikoisesta helposti tehdään sellainen standardi johon kakkosta verrataan, mut eikö tuollainen tee vähän hallaa lasten itsetunnolle pitemmän päälle?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuvasti vertailen heitä keskenään. Erityisesti on mielenkiintoista havaita, kuinka keskimmäinen poikkeaa niin monessa asiassa kahdesta muusta. Kullakin on omat vahvuutensa, toinen on toisessa asiassa kehittyneempi, toinen toisessa. Sitten varmaan alkaa käydä itsetunnolle, jos koko ajan korostetaan vain toisen/yhden lapsen hyvyyttä verrattuna toiseen/muihin.

Itse yritän välttää sitä, mitä äitini (ja mummoni)teki minulle: Olin 6v kun sain siskon. Siitä lähtien minä olin iso, jonka piti aina ja kaikessa loputtomiin ymmärtää pientä raukkaa. Minun piti tehdä monia asioita, koska olin isompi. Tämä jatkui aina siihen saakka kun oli 19v ja muutin pois kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi