Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana vko:lla 7+6. Miten voi olla vatsa jo pömpöllään?

Vierailija
19.05.2012 |

Siis oikeesti vatsa on pömppö ja housut kiristää. Ennestään mulla on kaksi lasta, mutta raskauksista on aikaa kymmenen vuotta.

Ikää mulla on 35 ja olen normaalivartaloinen. Vatsan pömpötyksen siis huomaa jo helposti. Ja en ole kyllä ruoalla voinut tällaista palloa saada näin nopeasti aikaiseksi.

Pelottaa, että kaikki ei ole ok.

Kyykistyminen ja kumartelu aiheuttavat voimakasta paineen tunnetta alavatsaan.

Muuten voin ihan hyvin, mutta pelottaa vaan, kun on yksi keskenmeno ollut viime syksynä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viikolla 21 ja odottelen edelleen vatsaa...

Vierailija
2/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ja jotain rv 8 ekat housut jäi kaappiin. Olen myös normaalivartaloinen eikä se kiristys johtunut syömisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. Mulla tuo turvotus on aina suoraan vaihtunut vauvamasuun, monilla se kai helpottaa ja masu pullahtaa vasta myöhemmin... Mutta minä jäin siis tuon takia raskaudesta kiinni tässä kolmannessa raskaudessa rv 7+3.

Vierailija
4/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku nro sieltä tulee, jo nyt noin iso. Osaa lukea jo syntyessään. Onnea!!

Vierailija
5/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vatsa voi pompahtaa helpommin esiin ja kasvaakin loppua kohden isommaksi kuin esikoista ootettaessa. Minulla kanssa housut vaihtuivat äitiyshousuihin joskus viikolla 9., mutta se oli minulla vielä turvotusta. Kyllä sen sitten huomaa kun oikea vauvavatsa alkaa kasvamaan.. :)

Vierailija
6/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa (nyt menossa kai vko 14) tosi voimakasta turvotusta heti alusta alkaen. Mä luin jostain että se olis suoliston turvotusta, ja se saa vatsan näyttämään isolta ihan kauttaaltaan, kun varsinainen "vauvamasuhan" on aluksi vaan ihan alhaalla ennen kuin kohtu kasvaa.

Mullekin kommentoitiin ekan raskauden alussa jo että voiko tuolla muka olla vaan yks, ja loppuvaiheessa päiviteltiin myös että "ei voi olla laskettuun aikaan enää montaa viikkoa, mun vaimo ei ollu ikinä noin valtava" jne. Olen aika lyhyt, joten vatsa kai näyttää suhteessa isolta muuten pieneen (keski)vartaloon.

Eipä siinä sinänsä ole mitään ihmeellistä, toiset ovat turvonneempia kuin toiset ja muutenkin masut kasvavat yksilöllisesti. Kannattaa mainita turvotuksesta neuvolassa, se kun on kuitenkin myös raskausmyrkytyksen yksi oire muiden ohella. Älä siis huolestu siitä (varsinkaan vielä alkuraskaudessa ei ole mitään hätää), mutta pidä mielessä tietty että virtsan proteiinia, verenpainetta ja muuta vointia pitää seurata niin kuin neuvolassa kyllä huolehditaankin.

Vierailija
7/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aina NIIIIIIN legendaarisia!!!! "Mulla maha pömpöttää jo rv 10...." X´D Ihan oikeasti, käypä vaikka googlettamassa, ja katso minkä kokoinen sinun kohtusi on rv 7 +. Käytä nyt hyvä ihminen järkeäsi. Kun se on vielä rv12 vasta sellainen greipin kokoinen uudelleen synnyttäjällä, ja kun ajattelet sen greipin sinne lantioluittesi väliin, niin ei se sieltä vielä mihinkään näy. Kunhan on turvotusta vai veltostumaa. :) Mua aina niin huvittaa noi pömppäturvotusmahojen (tai läskimahojen) silittelyt ja mammahousujen hankinnat niille. ;) Ihan oikeasti!!!! Minulla näkyi raskausmaha 3 lasta odottessa rv 20.

jos tavalliset ahdistavat?

Vierailija
8/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se uudelleen synnyttäjillä maha repsahtaa nopeammin esille. Ei ne vatsalihakset enää mene takaisin kiinni, kun ne on yhdellä raskaudella toisistaan erotettu. Ei niissä ole samaa pitoa enää uusinta tilanteen edessä.

Ja oli sitten turvotusta, läskiä, suolistoa tai mitä vaan, niin myös se kohdun asento vaikuttaa.

Vierailija
9/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on ollut noin niin tokihan muillakin? älä nyt viitsi!

Itse odotan nyt kolmosta rv 14 ja mahani todellakin näkyy jo, tältä näytin kakkosen aikana rv 20. Enkä ole läski enkä edes turvonnut :D

Vierailija
10/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuraskaudesta vatsa pömpöllään, mutta pömppö katos ja ilmesty uudestaan vasta vähän ennen raskauden puoliväliä. Jotain turvotusta se siis oli.

Vierailija
11/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vk14 suunnilleen vaikka maha pomsahtikin vasta vk19 näkyviin.

Töissä istuessa tavalliset housut ahdistivat.

Nää on aina NIIIIIIN legendaarisia!!!!

"Mulla maha pömpöttää jo rv 10...." X´D

Ihan oikeasti, käypä vaikka googlettamassa, ja katso minkä kokoinen sinun kohtusi on rv 7 +.

Käytä nyt hyvä ihminen järkeäsi.

Kun se on vielä rv12 vasta sellainen greipin kokoinen uudelleen synnyttäjällä, ja kun ajattelet sen greipin sinne lantioluittesi väliin, niin ei se sieltä vielä mihinkään näy.

Kunhan on turvotusta vai veltostumaa. :)

Mua aina niin huvittaa noi pömppäturvotusmahojen (tai läskimahojen) silittelyt ja mammahousujen hankinnat niille. ;)

Ihan oikeasti!!!!

Minulla näkyi raskausmaha 3 lasta odottessa rv 20.

Vierailija
12/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans itekseni mietin, että miten tää mun maha voi olla jo näin valtava vaikka viikolla 18 "vasta". Ja todellakin näkyi jo ihan tosi aikasilta viikoilta asti. Tosin oli kyllä jättimaha ekastakin ja olen myöskin todella TODELLA lyhyt. kait se on jotain turvotustakin osaltaan, kun ei vielä ole sellanen ihan selvä "kova" pallokaan..

Vierailija
13/23 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri odotti 4 lasta ja oli todella laiha niin se "vauvamaha" pömpötti kovana ja pienenä pallona alavatsalla rv10...näin heti et sehän on raskaana :)

Vierailija
14/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuokaan normaalia, että maha näkyy vasta 20. raskausviikolla? No, jos sitä mahaa on jo omasta takaa niin...minusta huomasi jo viikolla 12, painoindeksi 19 ja ei ole koskaan ollut mahaa.

Vierailija
15/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 10:12"]Onkohan tuokaan normaalia, että maha näkyy vasta 20. raskausviikolla? No, jos sitä mahaa on jo omasta takaa niin...minusta huomasi jo viikolla 12, painoindeksi 19 ja ei ole koskaan ollut mahaa.
[/quote]
Mulla oli painoindeksi ennen raskautta 17 ja raskausmaha näkyi ilman vaatteita pienenä kumpuna viikolla 22 ja vaatteiden kanssa alkoi huomaamaan jollain viikolla 27.

Vierailija
16/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 10:12"]

Onkohan tuokaan normaalia, että maha näkyy vasta 20. raskausviikolla? No, jos sitä mahaa on jo omasta takaa niin...minusta huomasi jo viikolla 12, painoindeksi 19 ja ei ole koskaan ollut mahaa.

[/quote]

Minulla ei ole vielä näkynyt mahaa rv 20, vaikka hoikka olen. Taisi olla muutenkin pieni maha, kun viimeisen kuukauden aikana osa tutuista vasta huomasivat, että odotan. Lääkäri myös sanoi mahan olevan pieni, samoin vauvan. Vauva oli  reilu 4kg pieni. Kaikilla vaan ei kasva maha isoksi missään vaiheessa.

Vierailija
17/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Mullakin rv 7+6 ja oln 35v :)
Maha on aina iso läski, joten en osaa sanoa minkä verran raskaus näkyy.

Vierailija
18/23 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla huomasi raskauden toisella kuulla, kun tuli pieni pyöreä vatsa. Painoindeksi 18 ja vartalo mallia hernekeppi.

Yhdestä kaverista puolestaan arvuuteltiin ilmeisesti kuulta seitsemän onko se vai eikö se ole ja kahdeksannella kuulla soitti, että fyi oon synnyttämässä,käytkö heittään koiran kans lenkin. Ite olin silloin luullut, että jos se on raskaana niin korkeintaan kolmannella kuulla.

Vierailija
19/23 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina NIIIIIIN legendaarisia!!!!

"Mulla maha pömpöttää jo rv 10...." X´D

Ihan oikeasti, käypä vaikka googlettamassa, ja katso minkä kokoinen sinun kohtusi on rv 7 +.

Käytä nyt hyvä ihminen järkeäsi.

Kun se on vielä rv12 vasta sellainen greipin kokoinen uudelleen synnyttäjällä, ja kun ajattelet sen greipin sinne lantioluittesi väliin, niin ei se sieltä vielä mihinkään näy.

Kunhan on turvotusta vai veltostumaa. :)

Mua aina niin huvittaa noi pömppäturvotusmahojen (tai läskimahojen) silittelyt ja mammahousujen hankinnat niille. ;)

Ihan oikeasti!!!!

Minulla näkyi raskausmaha 3 lasta odottessa rv 20.

Siis eli kaikkien kropat toimii samalla tavalla kun sun? Mulla näky raskausmaha rv 15. Että "ihan oikeasti!!!!" en silitellyt "läskimahaani" siinä kohtaa, kun painoakin oli mahtavat 52kg. Voi luoja.

Vierailija
20/23 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä rv 7+0 ja olen ensisynnyttäjä. Alvatsalla todellakin näkyy jo raskaus. Olen aina ollut hoikka ja liikun todella paljon. Muut eivät raskautta varmasti huomaa, sillä mittasuhteisiini vatsa on helppo varmasti peittää pidemmälläkin raskautta, mutta itse näen eron selvästi ja kuka tahansa näkisi jos mahani näyttäisin. Tällainen pieni alavatsa pömppä on monilla naisilla luonnostaan, joten kukaan joka ei minua tunne pidemmältä ajalta ei varmasti osaisi raskautta arvata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme