Rintaliivien kuppikoot on ihan naurettavia
Eilen kävin liiviliikkeessä sovittamassa ja kysyin neuvoa. Olen normaalisti käyttänyt kokoa 75D vaikka olen suht pienirintainen. No liiviliikkeessä ne totes että D on ihan liian pieni ja pitää ottaaa E tai EE! Ihan naurettavaa. Mitä kokoja oikeasti isorintaiset käyttää? P? Q?
Kommentit (6)
Kenellä enää on niin pieniä rintoja, että nuo koot sopisi. Esiteineillä.
siihen, että järjestään joka mamma käyttää liivejä, joissa on liian suuri ympärysmitta ja liian pieni kuppi. Siksi suosittelevat noita isoja kokoja ihan kaikille.
Mutta toisaalta, mitä väliä sillä kokomerkinnällä on, jos liivit sopivat? Vai eivätkö sopineet sinulle lainkaan?
on, että miten ympärysmitta voi vaihdella eri liivien välillä. Siis ympärysmitta - joka on absoluuttinen mitta. Kun vertaa kahta liiviä, joissa sama ympärysmitta, siinä voi olla viidenkin sentin ero! Häh?
Kupit on sitten suhteellisempi mitta.
Ja järjestään urheiluliivien ympärysmitta on pienempi kuin muiden.
siihen, että järjestään joka mamma käyttää liivejä, joissa on liian suuri ympärysmitta ja liian pieni kuppi. Siksi suosittelevat noita isoja kokoja ihan kaikille.
Mutta toisaalta, mitä väliä sillä kokomerkinnällä on, jos liivit sopivat? Vai eivätkö sopineet sinulle lainkaan?
Ei kaikissa malleissa, mutta osassa. Olen todella pienirintainen (tyyliä viinirypäle sukassa)ja joissain malleissa kuppikoon pitää olla C (70C).
Ymmärrät varmaan, että ei kuppi voi olla samalla kirjaimella samankokoinen, jos ympärysmitta on 70 ja 85.
Siksi ne kirjaimet ovat lähinnä suuntaa antavia. Pieni ympärysmitta voi hyvinkin vaatia jonkun H-kuppisen liivin, mutta isommalla riittää D.
Hyvin harvoin muuten löytyy kokoja edes K:hon asti.