Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnytyksen käynnistyksestä..

Vierailija
21.11.2005 |

Alkanu toi käynnistys jo mietityttää ku viikkoja 39+5 eikä mitään merkkejä oo vauva antanu tulostaan.

Eli milloin käynnistetään ja miten?

Ja jos joutuu olemaan sairaalassa niin kauan käynnistyksen jälkeen että synnytys alkaa niin missä isä on? Saako hän olla minun kanssani? Vai ilmoitetaanko hänelle vaan sitten kun synnytys alkaa?

Kertokaa joku joka tietää kaikenlaista synnytyksen käynnistyksestä!

Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sittenkin ne vielä odottaa, että se aukeaisi vähän itsestään.

Vierailija
2/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla käynnistettiin kun kasassa oli 42+0, eli vielä saat ootella:) Ja käsitykseni mukaan toikin on suht aikainen aika käynnistykselle, jotkut on oottanu pitempäänkin. Tämä siis siinä tilanteessa, että äidillä ja vauvalla on kontrolleissa kaikki OK, muutenhan käynnistetään heti.

Mulla käynnistettiin kohdunsuulle asetetuilla cytotec-murusilla (1/4 tabletti käsitääkseni), niitä laittettiin kahteen kertaan: klo 14 ja klo 19, puolelta öin alkoi säännölliset supistukset ja aamu 4:ltä virallisesti alkoi synnytys. Mä sain yöllä sekä kipulääkettä että nukahtamislääkettä että sain nukuttua muutaman tunnin. Klo 9.00 laitetiin supistus-tippa, joka pyörikin sitten käytännössä täysillä " loppuun" saakka. Isä lähti illalla kotiin nukkumaan, kun mä olin vielä osastolla, aamulla soitettiin isi paikalle, vissiin joskus klo 7? Olettaisin, että päiväsaikaan isä saa olla kyllä paikalla vaikka koko ajan jos haluatte, yöt on tietty hankalampia, kun ei oo nukkumispaikkaa isälle. Mutta varmaan välimatkallakin on merkitystä, me asuttiin 15 min automatkan päässä synnäristä, joten kotiinkin saattoi lähteä ihan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yksin ensin viimeiseen yliaikaiskontrolliin, aloitettiin salissa sitten heti oksitosiinitipalla ja sitten puhkaistiin kalvot kun oli tarpeeksi auennut. Miehen soitin salista heti, että lähtee töistä ja tulee sinne.

Vierailija
4/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustapauksissa voidaan päästää enemmän yli, jos äiti vaatii ja vauva on ok. Mutta jos äiti suostuu käynnistykseen, niin se on rv 41+3.

Vierailija
5/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka käynnistettiin noin2 viikkoa ennen, ilman erityistä syytä. Synnytys tosi helppo ja kivuton, kesto n. 12h. Toinen käynnistettiin päivän ali la:n ja oli kivulias, kesti n.5h. Supistukset 0-100 niin nopeasti ettei epiduraali auttanut. Eka synnytys meni paremmin. Molemmista samat pisteet 9-10-10