Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla mielestäsi oikeus mennä ruokajonoon/saada jotain taloudellista tukea??

Vierailija
18.05.2012 |

Kuten lapsille ilmaiseksi käytettyjä vaatteita? Olen yhden ala-asteikäisen ja yhden pk ikäisen yh ja tuloni (kaikkineen lapsilisä, elarit jne.) ovat vuokran jälkeen vajaat 1200e

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää vajaa 1200e käteen

Vierailija
2/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko oikeus vai ei, sen päättää joku muu, mutta noilla tuloilla pitäisi pärjätä kyllä jo ilman lisäapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjotuksia ja ruokakasseja mut varsinaista toimeentulotukea en antais.Sulla jää käteen se jolla moni elää,siis tosta 1200€ moni maksaa vielä vuokrankin.

Vierailija
4/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mene ihmeessä sinne. Muutenhan sulla on ihan hyvin fyrkkaa... mielestäni.

Vierailija
5/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla jää käteen paljon vähemmän. Kyllä tuolla rahalla pitäisi pärjätä vuokran maksun jälkeen

Vierailija
6/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei kyllä tuolla 1200e pärjättäis jos siitä pitäisi vuokrakin maksaa..ajattelin vaan että jos kävisi hakemassa ruokakassin että näkee mitä siellä on ja silleen. Meille myös vihjattiin jotain lasten käytettyjen vaatteiden lahjoituspaikkaa koska olen yh ja oletetusti siis köyhä.. Mutta mitenhän ne katsoo jos tuonne menee merkkivaatteissa?

Vierailija
7/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin leipäjonoon ja miksei EU-ruokakassejakin hakemaan. Tuo on siinä hilkulla - sossuhan laskisi että perusosa jokaiselle on päälle neljäsataa kuussa ja teillä se ei ihan täyty.

Vierailija
8/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ottaa rahat lähimmältä tietämältäsi varakkaalta ihmiseltä, on hänen velvollisuutensa antaa sulle rahaa

Vierailija
9/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä sen 1200€ hassaat, jos siitä ei jää rahaa ruokaan tai vaatteisiin??

Vierailija
10/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei kyllä tuolla 1200e pärjättäis jos siitä pitäisi vuokrakin maksaa..ajattelin vaan että jos kävisi hakemassa ruokakassin että näkee mitä siellä on ja silleen. Meille myös vihjattiin jotain lasten käytettyjen vaatteiden lahjoituspaikkaa koska olen yh ja oletetusti siis köyhä.. Mutta mitenhän ne katsoo jos tuonne menee merkkivaatteissa?

Vierailija
11/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonoon voi mennä kuka tahansa, ellei ruokakassin saamiseen vaadita esim. sosiaalitoimiston tai kirkon diakonin todistusta. Jossakin vaaditaan ja jossakin ei.

Vierailija
12/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeastiko hyvin pärjäävät ihmiset käyvät ruokajonoissa hakemassa ruoat pois niiltä jotka sitä oikeasti tarvitsevat?!

Itse olen myös yh ja elän tällähetkellä toimeentulotuella, kaikista pienimmällä rahalla siis mennään, koska opiskelin silloin kun tulin raskaaksi. Alkuaikoina, kun kelan ja sossun kanssa piti takuta papereiden kanssa ja maksut viivästyi, niin kävin hakemassa ruoka-avustusta diakonialta. Olisin vieläkin oikeutettu ruokapusseja hakemaan, mutta miksi hakisin kun pärjätään yhden lapsen kanssa ihan hyvin. Käteen jää reilusti puolet vähemmän kuussa kuin ap:lla...

Vierailija
13/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeastiko hyvin pärjäävät ihmiset käyvät ruokajonoissa hakemassa ruoat pois niiltä jotka sitä oikeasti tarvitsevat?!

Itse olen myös yh ja elän tällähetkellä toimeentulotuella, kaikista pienimmällä rahalla siis mennään, koska opiskelin silloin kun tulin raskaaksi. Alkuaikoina, kun kelan ja sossun kanssa piti takuta papereiden kanssa ja maksut viivästyi, niin kävin hakemassa ruoka-avustusta diakonialta. Olisin vieläkin oikeutettu ruokapusseja hakemaan, mutta miksi hakisin kun pärjätään yhden lapsen kanssa ihan hyvin. Käteen jää reilusti puolet vähemmän kuussa kuin ap:lla...

Vierailija
14/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rikkaat käy hakemassa köyhiltä sen vähäisenkin pois. En noista ruokajonoista tiedä, mutta täällä diakonissa joka kerran kun olen käynyt on valitellut, että onkohan siellä vielä monta, että pian loppuvat pussit.

Vierailija
15/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta on saatu monta kassillista leipää ja kaikenlaisia leivonnaisia, vihanneksia ja hedelmiä. Me ollaan kumpikin työssä käyviä ihmisiä, mutta kun mies on käyttänyt siellä tuttua, ovat leipäjonon työntekijät aina pyytäneet miestäkin ottamaan meidän perheelle sapuskaa. Ja kun meitä on monta, on leipääkin saatu paljon.

Vierailija
16/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin tekee niin miten omatunto antaa periksi.

Vierailija
17/17 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, (niin että molemmat lapset alle 10-vuotiaita), perusosaa pitäisi olla 1065,03. Tuostä jää melkein 135 euroa kattamaan vesimaksuja, sähkölaskuja, terveydenhuoltomenoja yms, joita sossu maksaa tuon perusosan lisäksi. Jos perheellä on kovasti lääkekuluja, silmälasien hankintaa yms,niin todennäköisesti ainakin joissakin kuukausissa on ap.n perhe oikeutettu saamaan toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan