Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei freelancerit ja muut vastaavat

Vierailija
18.05.2012 |

"epämääräistä" työtä tekevät, joilla on epäsäännölliset tulot: Maksatteko laskut aina eräpäivään mennessä vai arvotteko, mitä laskuja nyt tästäkin palkkiosta/palkasta maksaisin, mitä lykkäisin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tuota lainkaan vaikeuksia, tulot huomattavasti paremmat kuin palkkatöissä.

Vierailija
2/4 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli aiemmin vakityö, jonka aikana säästin hätäkassaa, jonka avulla elän. Silloin, kun saan rahaa, niin lasken, paljonko olen edellisen kerran jälkeen hätäkassasta käyttänyt ja siirrän saman summan (tai jos on tiukempi aika, niin edes jonkun summan) takaisin hätätilille.

Mutta kuten tästä käy ilmi, niin jos tuota hätäkassaa ei olisi, niin isoimpien säännöllisten laskujen kanssa olisi tosi vaikeaa. Epäsäännölliset tulot eivät ole ihan minua varten, mutta kun valintana on tämä tai työttömyys/eri alalla työskentely, niin ei voi muutakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tuota lainkaan vaikeuksia, tulot huomattavasti paremmat kuin palkkatöissä.

Olen ammatiltani freetoimittaja.

Vierailija
4/4 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvo, vaan tiedän tarkkaan mistä tulee mitäkin sakkoa. Puhlaskun sakko on 5 euroa, joten maksan sen yleensä 3 vkoa myöhässä. Sähkölaskun eka huomautus on kallis! Terveyskeskuslaskujen kanssa ollaan erittäin pitkämielisiä, kannattaa odottaa karhua, Visan kanssa voi neuvotella kunhan soittaa. Sen sijaan velkojen lyhentämistä ei kannata lykätä.

Omat tulot pahimmillaan sellaiset 700 euroa kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan