Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella typerä kysymys opintolainasta...

Vierailija
18.05.2012 |

Olen harkinnut opintolainan ottamista, koska en saanut tälle kesälle kesätöitä. Yllättäen ajatuksen toteuttaminen on jäänyt vähän viime tinkaan, ja olen todella ulalla ihan perusasioista.

Miten siis on, Kelaan pitää toimittaa koulun todistus siitä että olen kyseisessä oppilaitoksessa kirjoilla ja jatkan syksyllä jnejne, MUTTA mitäs nyt, kun kouluni loppui jo enkä saa ketään allekirjoittamaan paperia? Onko mulla enää mitään mahdollisuuksia saada opintolainaa kesälle vai pitääkö kiltisti mennä sossuun?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintolaina jo syksyllä ja olisit saanut kesän ajaksi toimeentulotukea.

Soita kouluun, jos joku siellä kuitenkin vastaisi?

En osaa nyt muuta neuvoa, siitä on niin kauan kun opintolainaa hain.

Vierailija
2/6 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä syksyllä olin sitä mieltä, etten tarvitse opintolainaa, mutta kun alkoi senttien laskeminen kyllästyttää, ja kun ei tosiaan sitä kesätyöpaikkaa tullutkaan, niin nyt on pakkorako.

Täytyy vain koittaa soittaa, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea-asteellahan minusta se takaus tulee nykyään automaattisesti.

Vierailija
4/6 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. AP

Vierailija
5/6 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesää vasten ei saa opintolainaa lainkaan. Jos olet opintolainaa saanut aiemmalta lukukaudelta, olet oikeutettu Kelan toimeentulotukeen kesäajaksi, jos et saanut töitä. Opintolainaa kannattaa toki hakea, mutta maksukausi alkanee vasta syksyllä opintojen jatkuttua.

Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
6/6 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä syksyllä olin sitä mieltä, etten tarvitse opintolainaa, mutta kun alkoi senttien laskeminen kyllästyttää, ja kun ei tosiaan sitä kesätyöpaikkaa tullutkaan, niin nyt on pakkorako.

Täytyy vain koittaa soittaa, kiitos!

ajattelin yrittää mennä opiskeluajat läpi ilman opintolainaa. Hain sitä heti syksyllä kuitenkin varmuuden vuoksi, en nostanut.

Sitten tuli kesä, enkä saanut kesätöitä ja toimeentulotukea en olisi saanut, koska en ollut nostanut opintolainaa. Onneksi kuitenkin olin syksyllä jo hakenut sitä ja se oli myönnetty. Ei tarvinnut muuta kuin nostaa opintolaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi