miksi mun paino nousee AINA synnytyksen jälkeen monta kiloa?
Taas olen raskaana ja niin kuin ennenkin ei painoa ole tullut tähän mennessä kuin 5kiloa ja viikkoja siis jo 33. Mutta, tiedän että kun synnytyksestä on kulunut noin 3 kuukautta olen lihonut ainakin 6-8 kiloa. Mistä tuo johtuu? En ole aiemminkaan syönyt enempää ja olen päivittäin käynyt kävelyllä yms.
Kommentit (11)
synnytyksen jälkeen. Ja se kyllä johtuu minulla siitä, että raskausaikana olen voinut ihan hirvittävän huonosti, oksentanut ja oksentanut. Kroppa kompensoi varmaan sitä pitkän ajan ravintoainepuutosta. (pelkkä teoria). Minulla on siis ruokahalu kasvanut kolmanteen potenssiin aina synnytyksen jälkeen. Paino on tasaantunut sitten myöhemmin omille uomilleen.
Käynyt niin että muutaman kk:n jälkeen noussut noin 6 kiloa jamyös jäänyt siihen vaikka olen koittanut laihduttaa. Nyt päätin että kirjoitan ylös kaiken syömäni ja katson että mitä teen väärin. Olen toki ylipainoinen muutenkin siis nykyään mutta ennen ensimmäistä lasta olin aivan normaalipainoinen.
Ap
vauva nyt 5 kk ja liki täysimetyksellä mennään. raskausaikana painoa ei tullut kuin muutama kilo ja viikko pari synnytyksen jälkeen oli paino tippunut n. 8 kg.
normaalilla syömisellä ja juomisella on paino noussut takaisin sinne loppuraskauden lukemiin :(
kadehtien luen juttuja imetyksen laihduttavasta vaikutuksesta, mutta ei kyllä toimi mulla. ja ylipainoa kyllä olis +30 kg, joten varaa olis tippua.
minulla painoa tuli raskauden aikana 12 kg, lähtöpano 60 kg. Synnäriltä lähtiessä painoa oli 65 kg, mutta aika pian taas 72 kg, joka oli loppuraskaudessa! Nyt olen laihduttanut 2 kk ja olen saanut pudotettua 2 kg. Laihduttaminen on ollut kohtuullisen rankkaa (1200-1300 kaloria päivässä + kävely, joka lisäksi 4-5 kertaa ohjattua liikuntaa/viikko). Lajeina spinning, body pump, kuntosali ja intervalliharjoitukset. vaikuttaa siltä, että kehoni on nyt erityisen taipuvainen keräämään ja pitämään kiinni rasvasta. Olen luopunut hiilihydraateista lähes kokonaan. Nyt otan ruokavaliooni taas täysjyväleivän, ja kokeilen kasvispainotteista ruokavaliota. Liikuntaa jatkan edelliseen malliin. Lohduttavaa kuulla, että on muitakin, joilla on sama ongelma. Epäilen sen liittyvän aineenvaihduntaan ja minulla ainakin korkeaan ikään. Masentavaa sinänsä, mutta ei luovuteta!
kumma ettei siitä puhuta. Annetaan ymmärtää, että kun vauva on syntynyt, niin kilot lähtee. Minä ainakin tiedän monta, joiden paino on ensin pudonnut, mut sitten jumahtanut paikoilleen laihduttamisesta huolimatta, tai lähtenyt nousuun n. puolen vuoden päästä synnytyksestä. Monilla on samalla epämääräisiä raskausoireita, vaikka eivät ole raskaana.
Ensin näytti, että kilot lähtevät karisemaan, mutta tulivat sitten kuitenkin takaisin. Imetin (ja paljon), mutta ei silläkään mitään vaikutusta ollut. Ja laihduttamallakaan kilot eivät juuri alaspäin hievahtaneet. Jossain vaiheessa kun palasin takaisin hormonaaliseen ehkäisyyn kilot hävisivät vauhdilla.
Taas olen raskaana ja niin kuin ennenkin ei painoa ole tullut tähän mennessä kuin 5kiloa ja viikkoja siis jo 33. Mutta, tiedän että kun synnytyksestä on kulunut noin 3 kuukautta olen lihonut ainakin 6-8 kiloa. Mistä tuo johtuu? En ole aiemminkaan syönyt enempää ja olen päivittäin käynyt kävelyllä yms.
tai jotkut vaikuttaa siihen ettei paino putoa vaan pikemminkin nousee. Ehdin imettää 6 vuotta putkeen, siinä välissä raskauksia, ja olin jo luopunut toivosta painon putoamisen suhteen. Pari kuukautta imetyksen lopettamisen jälkeen piti mennä kauppaan ostamaan uusia housuja kun vanhat ei pysyneet enää jalassa. Enkä todellakaan laihduttanut vaan söin ja liikuin entiseen tapaan.
Ei käy kateeksi! Mulla toisinpäin, olen saanut kuulla raskaudenaikaisesta painonnoususta (normaalisti en lihoa paitsi raskaana), ja raskauden jälkeen paino palaa yleensä siihen 60-65 kg ja olen 170 cm pitkä :)
Nyt toisen raskauden jälkeen lihoin yli 30 kg, mutta vuosi raskaudesta olen juoksemassa maratonia ja olen paremmassa kunnossa kuin vuosiin!
Mulla sama juttu, söin terveellisesti molempien raskauksien ajan ja silti kiloja tuli?!? Ekassa 20 kg ja toisessa 32 kg!!!! Se oli hirveää ja olin kateellinen niille, jotka makasivat sohvalla, söivät mitä halusivat eivätkä käyneet missään liikkumassa ja juuri he saivat jotain 7 kg vaikka olivat tosiaan ihan hoikkia jo ennestään!
Itse kävin uimassa molemmista viikoille 32-34 asti ja jumppasin, spinnasin ja silti!!!! Joku aineenvaihdunnan stoppi oli pakko olla, sillä laihduin 2 kk synnytyksestä 26 kg :D Melko luonnotonta!
No, nykyään 1 v ja 8 kk tosta yli 30 kg lihomisesta mulla on melkein sixpackki, ja edelleen syön todella terveellisesti ja painan 63 kg ja olen 171 cm pitkä :) Lihasta löytyy ja rasvaprosentti kohdillaan. Ei voi valittaa.
ihan typeriin alotuksiin ja kun joku kysyy oikeesti neuvoa tms niin kukaan ei vastaa ollenkaan. Kellään muulla siis ei ole ollut samaa ongelmaa ilmeisesti.