Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTF? Maksaako turvakodissa oleminen?

Vierailija
17.05.2012 |

Tuolla eroamis-ketjussa joku väittää että maksaisi 70e/vrk. Voiko olla totta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli normaalituloinen maksaa sen omasta pussistaan, vähävaraiselle maksetaan sossun pussista. Näin on myös esim. sosiaalitoimen perhetyöntekijöiden käynnit, minulle olisi normaalituloilla tullut maksamaan 200 €/kk se, että ulkoluttavat vauvaani kerran viikossa. Olin masentunut, mutta tuo palvelu tuntui niin huonolta ja järjettömän kalliilta, että kieltäydyin.

Vierailija
2/30 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mulle maksanut mitään.Ruuat sain ja huoneen lapseni kanssa, olin siellä noin 3 viikkoa, kunnes sain asunnon.

Sanoivat ettei ole kiire.

Ikinä en ole laskua saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mulle maksanut mitään.Ruuat sain ja huoneen lapseni kanssa, olin siellä noin 3 viikkoa, kunnes sain asunnon. Sanoivat ettei ole kiire. Ikinä en ole laskua saanut.

mutta silloin kun itse sinne menin väkivallan takia, niin olin jo sossun asiakas valmiiksi ja sossusta sain maksusitoumuksen.

Muutin myös alueella olevaan tuettuun asuntoon josta maksoin vuokraa ja ainakin maksun saaja oli turvakoti. Vuokra oli ihan perus n 10 neliö tms.

Siihen saa myös asumistukea.

Jos työssäkäyvä ihminen menee turvakotiin, joutuu hän sen itse maksamaan. Ja vielä : jos on vieraspaikkakuntalainen, on hinta kalliimpi.

Nää hinnat on ihan näkyvillä toimiston seinällä.

Vierailija
4/30 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan perhekriisiyksikön turvakoti oli ilmainen.

Maailman ihanin henkilökunta, ja ihmiset jotka näki mieheni puheitten läpi.

Kerrankin joku minun puolella.

Vierailija
5/30 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko olla totta? Miksi kaikille uhkaavassa suhteessa kärsiville, joilla ei ole varaa omaan vuokra-asuntoon,  aina toitotetaan, että mene turvakotiin, mutta kukaan ei sano, että se onkin maksullista? Eikö sitten kannattaisi mennä mieluummin vaikka hostelliin tai halpaan hotelliin, jos on rahaa pistää se 70 €/vrk?

Olen työttömyystuella enkä saa toimeentulotukea. Olen myös säästänyt rahaa muuttoautoa ja vuokra-asunnon takuuvuokraa varten, jotta voisin muuttaa tästä helvetillisestä suhteesta pois. Joutuisinko tuhlaamaan takuuvuokrarahat turvakotimaksuihin? PK-seudulla on todella vaikeaa saada asuntoa, ja moni kieltäytyy sossun maksusitoumuksista ja ottavat mieluummin sellaisen vuokralaisen, joka pystyy maksamaan takuuvuokran omalla rahalla.  

Vierailija
6/30 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoshoito on aina kallista

miksi olet sinne menossa?

Vierailija
7/30 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työssäni (sh) tapaan silloin tällöin naisia, joita kehoitan hakeutumaan turvakotiin. En ole ikinä kuullut, että olisi maksullista ainakaan asiakkaalle.

Montakohan kertaa kotona otetaan turpaan sen takia, ettei ole varaa mennä turvakotiin?

Eihän tämä ole totta, eihän?

Ap

Vierailija
8/30 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin oli väärää tietoa. Ehkä se makssa kunnalle/kaupungille/yhteiskunnalle, mutta ei kai sille asukille?

Vierailija
9/30 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut pidempäänkin, mutta alkoi käydä kalliiksi. Työssäkäyvä, ehkä keskituloinen ja omaisuutta on jonkin verran. Eli luulisin, että taloudellisesti huonossa asemassa oleva saa jotain tukia näihin maksuihin.

Vierailija
10/30 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnastoon. Jos hint anyt olis vaikkapa 70 e / vrk ja siellä viivyttäisiin 30 vrk, olisi hinta 2100 e. Tuo tuskin pitää paikkaansa.

Onkohan sekoitettu sitten siihen tukiasumispalvleuun, jossa asutaan tukiasunnossa vuokralla turvakodin jälkeen. Olisi sillekin 2100 e jo kiskurihinta.

Vierailija
11/30 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksaa, mutta vähävaraiset voivat hakea maksuihin tukea sosiaalitoimesta. Ei mikään laitos toimi ilman rahavirtaa. T.sossu

Vierailija
12/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteesta alkaen turvakoti on ollut asiakkaalle täysin maksuton. Aiemmin jotkut kunnat maksoivat sen kokonaan, joissain oli kuntalaisille omavastuu. Nykyään kuka tahansa voi hakeutua turvakotiin eikä se ole rahasta kiinni. Ja aina turvakodista on apua saanut (jos ei lähimpään ole mahtunut, niin seuraavasta), vaikka ei olisi rahaa! On totta, ettei kenenkään pitäis joutua maksamaan itse, kun hakee apua kriisitilanteessa. Onneks se on nykyään asiakkaille ilmaista!

Vierailija
13/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 2014 turvakodissa kuukauden ja laskua tuli n.800€. Yritin saada apua maksuun sossusta, mutta eivät maksaneet. Kaupungin laskut menee nopeasti perintäfirmalle ja millään en pystynyt laskua itse maksamaan ja vuoden päästä se meni sitten ulosottoon ja nyt tuon turvaan hakeutumisen takia minulta lähti luottotiedot! Suoraan sanottuna olis pitänyt kärsiä väkivallasta ja nyt olis luottotiedot edes kunnossa. Pitkä sairasloma takana, millä ihmeellä sen maksaa nopeasti pois? Korkoja tulee koko ajan lisää ja summa on edelleen vielä enemmän kuin alkujaan! Ja nyt se on sitten ilmaista... Minusta väärin, että sen takia on nyt sitten maksumerkintä ja ties koska se lähtee pois vaikka pystyisin maksamaan laskun pois 😞

Vierailija
14/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kunta kohtaista. Toiset saa yksityistä rahaa ja siten voi olla asiakkaille olla edullisempaa tai ilmaista.

Meilläpäin nimittäin maksaa, eikä ole halpaa touhua.

Sen takia, en suosittele turvataloon hakeutumisesta. Sukulaisiin tai ystäviin tukeutumista mieluummin.

Kuten esimerkki yllä.

Vierailija
15/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiko Suomessa ole mitaan hyvantekevaisyysjarjestoja, jotka voivat auttaa?

Itsellani on juurikin tuo hyvantekevaisyysjarjestojen puuttuminen osunut silmiin Suomessa kaydessani.

Vierailija
16/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun hakeminen kostautui kirjoitti:

Itse olin 2014 turvakodissa kuukauden ja laskua tuli n.800€. Yritin saada apua maksuun sossusta, mutta eivät maksaneet. Kaupungin laskut menee nopeasti perintäfirmalle ja millään en pystynyt laskua itse maksamaan ja vuoden päästä se meni sitten ulosottoon ja nyt tuon turvaan hakeutumisen takia minulta lähti luottotiedot! Suoraan sanottuna olis pitänyt kärsiä väkivallasta ja nyt olis luottotiedot edes kunnossa. Pitkä sairasloma takana, millä ihmeellä sen maksaa nopeasti pois? Korkoja tulee koko ajan lisää ja summa on edelleen vielä enemmän kuin alkujaan! Ja nyt se on sitten ilmaista... Minusta väärin, että sen takia on nyt sitten maksumerkintä ja ties koska se lähtee pois vaikka pystyisin maksamaan laskun pois 😞

Vuosi aikaa, etkä pystynyt maksamaan? Jos sossu ei maksanut, sulla oli tuloja tai rahaa. Maksuista voi sopia, olisit maksanut vaikka kympin kuussa. Et sopinut, et hoitanut ja nyt opit.

Vierailija
17/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiko Suomessa ole mitaan hyvantekevaisyysjarjestoja, jotka voivat auttaa?

Itsellani on juurikin tuo hyvantekevaisyysjarjestojen puuttuminen osunut silmiin Suomessa kaydessani.

Suomen jyväntekeväisyysjärjestö on veronmaksajat. Veroilla maksetaan sossusta tai kelasta ihmisille asumiset, ruuat, turvakodit sun muut.

Vierailija
18/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, käsittääkseni läheiseni ei ole saanut mitään laskua perään, tai ei ainakaan ole valitellut asiasta. Näin Vantaalla.

Vierailija
19/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä tätäkin etukäteen ennen väkivaltaiseen parisuhteeseen hakeutumista. Jos ei ole varaa mennä turvakotiin, ei myöskään mennä suhteeseen väkivaltaisen äijän kanssa, onko tässä jotain epäselvää? Poikkeuksena ovat tietysti ulkomailta muuttaneet, joilla ei ole sukulaisverkostoa auttamassa. Heille sen tuee olla ilmaista.

Vierailija
20/30 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena hotellissa kuukausi maksaa 495,00 ja yksittäisvuorokausi 50 euroa. Eikö se ole helpompi mennä hotelliin eikä niin leimaavaa?   Ja eikö se väkivaltaa harrastava pitäisi lähteä yhteisestä kodista kun uhri? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän