syötkö pyhinä kaksi lämmintä ruokaa päivässä??
Kommentit (22)
Meidän perheessä ei koskaan tehdä viikonloppuisin kahta lämmintä ruokaa, ja äärimmäisen harvoin tehdään esim kesälomillakaan.
meillä ei lapset pärjää yhdellä ruoalla koko päivää.
Jos söisin painaisin 200 kg.
Itse asiassa jos mies on pyhänä töissä niin en syö yhtään lämmintä ateriaa. Lapsille tarjoan kaksi ruokaa kyllä.
aamiainen lämpimäksi ateriaksi, jos siinä on mm. paistettua pekonia ja kananmunaa?
Oikeesti, mä en juuri koskaan syö kahta lämmintä ateriaa päivässä.
Itse asiassa jos mies on pyhänä töissä niin en syö yhtään lämmintä ateriaa. Lapsille tarjoan kaksi ruokaa kyllä.
aamiainen lämpimäksi ateriaksi, jos siinä on mm. paistettua pekonia ja kananmunaa?
Oikeesti, mä en juuri koskaan syö kahta lämmintä ateriaa päivässä.
meillä osa lapsista syö jo koulussa 10.15. Ja jos on vapaata, niin nälkä heillä on jo yhdentoista maissa. Minusta on paljon viisaampaa laittaa toinen ruoka joskus viiden maissa, kuin että meillä syötäisiin lukuisia leipiä, monta pakettia muroja, monta kiloa hedelmiä ja litroittain jotain jogurttia päivässä.
meillä osa lapsista syö jo koulussa 10.15. Ja jos on vapaata, niin nälkä heillä on jo yhdentoista maissa. Minusta on paljon viisaampaa laittaa toinen ruoka joskus viiden maissa, kuin että meillä syötäisiin lukuisia leipiä, monta pakettia muroja, monta kiloa hedelmiä ja litroittain jotain jogurttia päivässä.
Jos saisit lihotettua itsesi kahdella ruualla päivässä 200kg painoiseksi? ohhoh.
Ihan pikkuvinkkinä, sitä mättöä ei tarvitse vetää niin paljon kuin ikinä pystyy, vähemmälläkin tulee kylläiseksi ;)
mutta lapsi syö sen kaksi lämmintä ateriaa sekä välipalat, aamiaiset jne.
Jos olen itsekseni, lapsi on esim. isovanhemmilla hoidossa, niin silloin en syö välttämättä yhtään lämmintä ruokaa. Tuhdimpi ruoka on silloin salaattia tms. ja noina päivinä käytän ateriankorvaus shakea tai patukoita..
Joskus saatan jopa unohtaa koko syömisen =D
Viikonloppuisin syödään aamupala usein vasta klo 10.30 aikaan, joten vasta klo 14-15 aikaan syödään lounas. Joskus sitten syödään jo klo 19 aikaan esim. pitsaa, eikä sen jälkeen enää mitään iltapalaa (lapset menevät nukkumaan n. klo 21.30-22 aikaan) tai sitten lapset saavat jotain pientä välipalaa alkuillasta ja klo 20-21 aikaan sitten iltapalan. Tai sitten tehdää niin, että päivällä otetaan pieni välipala ja päivän ainoa lämmin ruoka syödään sitten siinä klo 16-17 aikaan ja iltapala myöhemmin normaaliin tapaan.
Kesähelteellä tehdään usein niin, että syödään päivän ainoa lämmin ruoka vasta klo 21 aikaan, kun lapsille ei maistu kuumalla ilmalla lämmin ruoka.
Tänään on syöty aamupalaa 9 aikoihin. Keitin puuroa, siihen mustikoita, osa söi vielä leipää kinkulla ja juustolla lisäksi. 8v. taisi vetää kaksi isoa annosta puuroa.
Lounas oli 12:30. Sekin maistui lapsille hyvin, söivät isot annokset.
Klo 15 keitetiin kahvit, kahvin kanssa oli juustokakkua ja jäätelöä. Mulla on vieläkin maha aivan täynnä :) Eikä lapsetkaan ole mitään nälästä maininneet... Joten luultavasti ei tänään toista lämmintä ateriaa syödä. On tuolla jääkaapissa lounasruokaa vielä, jos joku haluaa lämmittää. Luulen kuitenkin, että syödään puoli kahdeksan aikaan iltapalaa, vähän tuhdimpaa ehkä.
Joskus meillä on kaksi aivan tavallista lämmintä ateriaa viikonloppuna ja vapaapäivinä, joskus ei.
Lapsi oli jotain 2-3 -vuotias, kun ei enää hänellekään laitettu lämmintä lounasta.
Viikonloppuisin suunnilleen näin: aamupala 10, salaattilounas (rehuja ja jotain proteiinia) 13, ruoka 17 ja nälkäisille vielä iltapala ennen nukkumaanmenoa.
Saattaa joskus tuo kylmä lounassalaatti olla se päivän terveellisempi ruoka, mutta yleensä se on aika kevyttä.
Meillä noudatetaan normirytmiä eli syödään viisi kertaa päivässä parin-kolmen tunnin välein ja näistä kaksi kertaa on lämmin ateria. Haluan, että lapset oppivat syömään teveellisesti, ja tietty me vanhemmat haluamme syödä terveellisesti myös. Meillä ei kukaan itsekseen jääkaapilla kolua ja ihmettelen niitä, joilla syödään "silloin tällöin". Minä vanhempainvapaalla ja mies työtön, rahaakaan ei paljon ole, mutta terveellistä syömistä se ei missään tapauksessa estä. Tingitään sitten vaikka herkuista :)
kun kuopus aloitti koulu, taisi silloin jäädä nämä viikonlopun tuplaruuat pois. Arkena kyllä, mutta viikonloppuna siis ei, enää.
Lapsille on kuitenkin yleensä aina tarjolla kaksi kunnon ruokaa päivässä. Tosin ei aina lämmintä, myös ruokaisa salaatti voi ajaa saman asian.
kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Minulle se on painonhallintaa, koska yhdessä kasvispainotteisessa annoksessa on helposti paljon vähemmä kaloreita kuin esimerkiksi voileivässä +kahvissa ja siinä että syö kahvin kanssa siihen päälle jotain "pientä" koska pelkästä leivästä ei tule mulle kylläinen olo.
Lasten kanssa kahden lämpimän aterian rytmi on mielestäni kaikkein kätevin. Lapset saavat täyteen päivän kasvisannokset, ja saavat riittävästi proteiinia. Meilllä (ja huom! en sano että kaikilla muilla) menee päivän ruuat helposti mutuen viljapainotteiseksi; aamulla ja illalla puuroa/muroja, päivällä leipää ja pullaa. Ehkä vähän hedelmää ja vähän maitoa.
Tänään on syöty aamupalaa 9 aikoihin. Keitin puuroa, siihen mustikoita, osa söi vielä leipää kinkulla ja juustolla lisäksi. 8v. taisi vetää kaksi isoa annosta puuroa.
Lounas oli 12:30. Sekin maistui lapsille hyvin, söivät isot annokset.
Klo 15 keitetiin kahvit, kahvin kanssa oli juustokakkua ja jäätelöä. Mulla on vieläkin maha aivan täynnä :) Eikä lapsetkaan ole mitään nälästä maininneet... Joten luultavasti ei tänään toista lämmintä ateriaa syödä. On tuolla jääkaapissa lounasruokaa vielä, jos joku haluaa lämmittää. Luulen kuitenkin, että syödään puoli kahdeksan aikaan iltapalaa, vähän tuhdimpaa ehkä.
Joskus meillä on kaksi aivan tavallista lämmintä ateriaa viikonloppuna ja vapaapäivinä, joskus ei.
lounas syötiin juuri. Iltaruoka on sitten yhdistelmä illallista ja iltapalaa.. Joskus 19-20 aikoihin. Ja yleensä näin aina viikonloppuisinkin.