Ylipainoinen 18kk vanha lapsi painaa 13 kiloa????!!!!!!!
Onkohan virhe lehdessä, sillä meidän 18 kuukautinen painaa 12 kiloa, eikä ole mitenkään ylipainoinen.... tässä tää uutinen:
Ylipainoinen 1,5-vuotias syö vain ranskalaisia perunoita
9.6.2008 20:14
Pikku-Courtney painaa yhtä paljon kuin keskiverto nelivuotias.
Courtney Boswellilla on 18 kuukauden iästään huolimatta jo hyvin tarkka maku - ainakin ruoan suhteen.
Äiti-Angelan mukaan terveelliset herkut eivät tyttärelle kelpaa.
- Hän rakastaa ranskalaisia perunoita. Minä söin paljon ranskalaisia suklaakastikkeen kera ollessani raskaana, joten ehkä hänen ihastuksensa on sieltä peräisin, Angela arvelee Daily Mailille.
- Olen yrittänyt antaa hänelle terveellistä ruokaa, mutta se on turhaa, hän ei koske vihanneksiin, hän selittää.
Rasvainen ruokavalio on jo jättänyt jälkensä: Courtney painaa yli 13 kiloa, eli yhtä paljon kuin keskiverto nelivuotias.
Äiti ei kuitenkaan ole huolissaan.
- Hän on hyvin terve vauva. Hän on vähän pullea, mutta se menee varmasti ohi, kun hän kasvaa, äiti vakuuttaa.
Brittiläinen ravitsemusterapeutti Jeanette Jackson on täysin toista mieltä.
- Lapsiraukka, hän on jo nyt kroonisesti ylipainoinen. Aivan kamala tilanne, hän kauhistelee.
IL
Kommentit (11)
Muuten punnitsin just meidan 4v1kk tyton joka painoi tasan 16.0kg ja sama oli 2st 7lbs4oz
10 kk neukkulassa 80,5cm ja 10kg960g.
2-vuotias painaa ton verran. Vauvakirjan mukaan keskiverto 4-vuotias painaa 16kg ja keskiverto 1,5-vuotias 11kg.
Ei ainakaan sanottu, että olis ollut ylipainoinen.
Suomalaiset lapset on oikeasti aika pitkiä.
tyttö 18kk 10,9kg
poika 18kk 10,9kg
Tyttö ruumiinrakenteeltaan tukevampi, ei lihava mitenkään, vain hieman pömppömahainen. =) poika ollut aina laiha luikku. =D Aika jännä samoilla kiloilla, pituus kertoo kyl jonkun verran.
Courtney Boswell painaa 2 st. 2lbs, eli n. 27 kg. Se on jo aika paljon nelivuotiaallekin.
http://muunnin.com/paino/
Tuonne kun syöttää painoksi 2 stonea ja muuttaa sen kiloiksi, se antaa vastaukseksi 12,701kg.
2 paunaa puolestaan on reilut 900 grammaa, niin eihän noista tule yhteensä kuin 13,6 kiloa. Vai ymmärsinkö mä nyt jotenkin väärin?
...ja vaikkei ole kovin pitkä, ihan sopusuhtaiselta näyttää. Lääkäri oli samaa mieltä, koska asia lukee neuvolakortissakin. Pakko siis olla virhe tuon lehden uutisessa.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1025023/Obese-just-18-months-li…