Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ja *** kele minä vielä näytän

Vierailija
17.05.2012 |

On alkanut ärsyttää kuinka mieheni ainoaa siskoa tuetaan taloudellisesti, vaikkei sille oikeasti ole edes tarvetta. Heidän firma tahkoaa rahaa kuin roskaa.

Kun muutettiin mieheni kanssa yhteen asuimme vuokralla, miehen sisko asui ilmaiseksi appivanhempiensa omistamassa talossa. Mieheni maksoi siskonsa puhelinlaskut, auton korjaukset, myös polttoaineet oli kuulemma luvannut maksaa...

Me ostimme asunnon lainarahalla, miehen sisko sai asumansa talon ilmaiseksi.

Eräänä päivänä nato soitti miehelleni että kun on niin kallis auton korjaus edessä, mieheni maksoi korjauksen. Pari kuukautta myöhemmin nato maksoi käteisellä leivinuunin eli rahaa olisi auton korjaukseen ollut itselläkin, ei vain halunnut itse maksaa.

Miehen sisko teki pari lasta, anoppi hoiti heidät ilmaiseksi, tyttärensä sai kotihoidontuen palkan lisäksi, lisäksi söivät aina ilmaiseksi anoppilassa. Appivanhemmat osti polkupyörät, urheiluvälineet, ulkovaatteet. Asiaa yritettiin salata meiltä mutta aika huonolla menestyksellä. Ajattelin ettei se ole meiltä pois, että ehkä sitten meitäkin aikanaan auttavat.

Me saimme 3 lasta, kaikki ollaan itse ostettu ja maksettu. Päivähoidosta maksan reilun 500€/kk kiva säästöhän se olisi ollut että anoppi olisi meilläkin lapsia ilmaiseksi hoitanut.

Nyt sitten olin paikalla kun nato lahjoitti miehensä siskolle kaikki ne appivanhempieni ostamat tavarat.

Huvittavinta on että lapsi jolle tavarat antoi on ihan vauva, mahtaa olla ajanmukaisia tavaroita kun 10-13 vuoden kuluttua niitä ottaa käyttöön. Kyllä ne olisi meillekin kelvanneet ja heti tulleet käyttöön.

Ketuttaa kun naton perhe ostelee kaikenlaisia moottorikelkkoja, autoja jne. Me eletään ihan kädestä suuhun, mutta mikä ihme se on kun me eletään ihan vain omilla rahoilla.

Anoppi ei oikein ilmeisesti käsitä kuinka paljon enemmän meillä menee rahaa elämiseen, kun lapsia on enemmän ja asunnostakin on iso laina.

Toissa syksynä mieheni osti joltain tutultaan puolikkaan hirven lihat. Anoppi vei lihat kun heillä on isompi pakastin ja aikoi sitten tuoda lihaa meille. Kerran toi kattilallisen hirvenlihakeittoa ja siinä se.

Anoppi sitten kehui kuin tyttärensä paistaa leivinuunissa hirven paistia, siellähän se meidän puolikas hirvi sitten hupeni.

Viime syksynä naapurimme antoi meille hirven lapaa ison palan. Erehdyin anopin kuulen miettimään ääneen, että mitenkähän saan sen keitettyä, kun on niin iso luu. Anoppi tarjoutui heti viemään palan miehen siskolle, että hän voi paistaa sen siinä hiton leivinuunissa. Ja minähän en voisi paistaa sitä sähköuunissa???

Anoppi ostaa tyttärelleen marjat, valmiiksi putsattuna ja pussitettuna, kun miten se pääsisi marjametsään, kun on ne lapset. Minä kyllä pääsen kolmen lapsen kanssa metsään marjat hakemaan ja ne itse putsaan ja pakastan.

Nyt viimeinen niitti oli kun appivanhemmat tekivät itselleen yhden kalliin hankinnan. Mieheni vitsillä heitti, että ostakaa vain niin hän saa sen sitten perinnöksi. Me ei oikeasti sitä ostettua asiaa edes tarvittaisi. Anoppi siihen, että sinulla on siskokin, hän kyllä pitää puolensa... Joo-o niin varmaan tekeekin.

Mutta joo, nyt päätin että hemmetti vieköön minä aion luoda kohtuullisen omaisuuden ihan itse. Nyt alkoi budjetin teko. Appivanhemmat ei ehkä ole todistamassa, että minä olen pääomatuloissa suuri tuloisten listalla mutta nato näkee. Minä toimitan sitten kehystettynä sen tiedon hänelle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on. Sitä kyllä ihmettelen miksi ukkosi maksoi siskosi kuluja? Jumaliste jos mun ukko olisi tehnyt noin niin olisin vaatinut joka kerta saman summan omalle tililleni. Miksi ukkosi ei pidä oman perheen puolta? Antaa teidän ruokia upporikkaille sukulaisilleen, en ymmärrä. Toivon todellakin että pääset näyttämään niille! Muista suojata omaisuutesi sitten.

Vierailija
2/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä helkutti on nato? Sotilasliitto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan biologis-evoluutiollinen fakta. Tyttären lapsi on varmasti anopin jälkeläinen, ja jos se on vielä tyttö, niin sekin synnyttää anopin varman jälkeläisen. Sun lapsethan voi periaattessa olla kenen tahansa.

Toisaalta sun lapset ja ja natosi lapset ovat (vaikka sun lapset olisivatkin miehesi) ovat geneettisesti lähempänä anoppia. Mitokondrio ja niiden RNA peritään nimittäin kokonaan äidiltä.

Mutta hyvä että näytät. Luo lapsillesi oikea imperiumi! Kannustus täältä!

Vierailija
4/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä helkutti on nato? Sotilasliitto?

Käly on yleisnimitys, jota käytetään puolison sisaresta ja veljen vaimosta.

Lanko on samoin yleisnimitys puolison veljelle ja sisaren miehelle.

Veljieni vaimojen kanssa olemme kälyksiä, samoin mieheni sisaren kanssa.

Nato on aviomiehen sisar ja kyty aviomiehen veli. Näiden henkilöiden ei oletettu olevan aina ystävällismielisiä miniätulokkaalle, jota varoiteltiin:

"Kyty kyynä kynnyksellä,

nato nauloina pihalla".

Vierailija
5/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit kokonaan kertomatta mitä SUN vanhemmat tekee teidän perheen eteen.

Toivottavasti appivanhemmat on tarkkaan rajannut testamentista sinut pois=D =D =D

Vierailija
6/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehen sisar ole mitään sukua ap:n vanhemmille. Toisin kuin ap:n mies, joka on ap:n anopin poika.

Kyllä minusta isovanhempien pitäisi kohdella kaikkia lapsiaan tasapuolisesti.

Vierailija
7/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes vanhemmat ja heidän tekonsa ei kuulu sulle yhtään!

Mun appivanhemmat kutsuu juhliin aina miehen entisen naisystävän, jonka kanssa miehellä on lapsi, muttei mua. En mä siitä itke ja valita, koska enemmänhän se heidän perhettään on kuin minä! He avustavat häntä taloudellisesti, tottakai koska on lapsenlapsensa äiti. Mua ei kiinnosta appivanhempien rahat paskaakaan :D

Meillä on oma talous miehen kanssa, eikä kaivata ulkopuolista rahoittajaa siihen.

Vierailija
8/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopin esim.viedä ne lihat? Tai miksi ette suoraan sanoneet että ne oli teidän kun kuulitte että lihoja oli raahattu siskolle? Helppohan teitä on hyväksikäyttää kun ette itseaseta mitään rajoja.

Ja miksi helvetissä mies maksaa siskon laskuja? Toivon mukaan ei enää maksa?

Loppujen lopuksi tuolla on turha mieltään katkeroittaa, onhan se epäreilua, mutta eipä sitä voi aikuista ihmistä käskeä olemaan reilu jos hän ei sitä itse halua tehdä. Eläkää omaa elämäänne, en itse edes ryhtyis mihinkään omaisuuden haalimiskampanjaan. Elämä on jotain ihan muuta kuin sitä että pitää anopille näyttää jotain. Tärkämpää on se että perhe elää onnellista elämää.

Vierailija
9/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat vievät ap:n miehen ostamat hirvenlihatkin, eikä niitä ole koskaan saatu takaisin.

Vierailija
10/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat vievät ap:n miehen ostamat hirvenlihatkin, eikä niitä ole koskaan saatu takaisin.

Ap:lla on varmaan suu, jolla puhua. Ois sanonut , että ne on hänen lihat ja hän käyttää ne itse! Haloo! Kyllä aikuisen ihmisen kuuluisi osata hoitaa tuollaiset asiat.

Appien rahat ei sen sijaan kuulu yhtään. Itse ovat omaisuutensa tienanneet ja saavat niin ikään käyttää kuten parhaakseen näkevät. Mä en ymmärrä mikä elatusvelvollisuus niillä on teitä kohtaan? Vaikka ne sitten suosisikin sitä siskoa, niin antaa suosia.

Vierailija
11/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole vielä ehtinyt omaisuutta haalia.

Vähitellen on alkanut asioita huomaamaan.

Tuon naton kulujen maksamisen stoppasin jo vuosia sitten. Suomensin että nato tienaa saman kuin minä mutta kulut ovat murto-osan meidän kuluista.

Budjetin myötä karsin naton lasten lahjat pois meidän menoista, ei hekään osta meidän lapsille. Anopin on turha vikistä, että kyse on kuitenkin mieheni ainoasta siskosta.

Samaten loppuu meidän kasvimaan antimien jakaminen miehen sukulaisille. Me syödään ne nyt kaikki itse.

T:ap

Vierailija
12/12 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anoppi on minun arkea helpottaakseen tuonut ne lihat valmiina ruokina takaisin.

Ei yhteen keittokattilalliseen mene puolikasta hirveä.

En ole miehelleni kauheasti asiasta puhunut, kun kyse on kuitenkin hänelle rakkaista ihmisistä. Olen niellyt vain kiukkua.

Toki appivanhempani saavat tehdä rahoillaan mitä haluavat mutta reilumpaa olisi että kohtelisivat lapsiaan saman arvoisesti.

Esim. sukset, naton lasten sukset ovat uutena ostetut ja anopin tuntien varmasti kalleinta mitä kaupasta löytyy. Nuo lapset hiihtävät vain koulussa sen muutaman kerran. Omat lapseni hiihtävät kirppikseltä ostetuilla suksilla ja hiihtävät paljon myös vapaa-ajalla ja kilpailevat myös jonkin verran. Olisihan ne vähän käytetyt sukset voinut antaa myös meidän lapsille?

T:ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi