Huiskali ja muutkin
Kirjoitit äsken erääseen víestiin jotain tuosta äpäivärahasta että kun on pieni ikäero lapsilla niin äraha lasketaan ed. mukaan. Tai siis miten tuo juttu oikeen menee? Eli siis jos olisin oikeutettu saamaan ärahaa ennenkuin esikoiseni on 3v. niin saanko saman ärahan kuin silloin esikoisen kohdalla vaikka tuloni olisivat nyt tippuneet? Saikohan tästä nyt mitään selvää... toivottavasti. Ajattelin vaan että esikoiseni täyttää syyskuussa -06 3v. niin vieläköhän tässä kerkeisi samoille äprahoille kuin esikoisen kohdalla...kiirettä pitää.
Kommentit (2)
Eli siis jos lapseni ei ole vielä 3vuotta silloin kun saan hakea uutta ärahaa niin saan sitä saman verran kun edellisen kanssa vai vaikuttaako siihen se että kun uusi vauva syntyy niin esikoinen pitää olla alle 3v? Olen ollut tässä osa aikaisessa työssä ja tuloni ovat tippuneet huomattavasti siitä mitä ne oli kun laskettiin esikoisen kohdalla näitä ärahoja. Meillä se vasta rupeaa kiirettä pitämään... Toivottavasti tärppää ja pian, niin pitäis vaan aloittaa se yrittäminen.
jos lastesi ikäero on alle 3v, äp lasketaan ekasta äp- rahasta:) Eli vaikka olisit ollut kotona koko lasten syntymien välisen ajan, saat samaa äp- rahaa kuin ekan kanssa. Olen ottanut selvää, koska olin 3- vuorotyössä ja äp- rahat oli ihan hyvät. Nytvaan kovasti toivon, että meilläkin tärppäisi ( tyttö nyt 1,5v). Toivottavasti selvensi.