Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä lytätään lapsipuolesta huolehtiminen ydinperhettä leikkimiseksi?

Vierailija
16.05.2012 |

Hirveän negatiivinen asia tuntuu olevan se, että viitsii huolehtia siitä oman puolison ex-suhteen lapsesta, olen kyllä todella ällistynyt tällaisesta asenteesta. En mä ole leikkinyt minkäänlaista eprhettä, tässä ollaan yhtenä porukkana, eikä erotella sitä, kuka on kenetkin siittänyt/synnyttänyt.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Samaa porukkaa tässä ollaan =)

Vierailija
2/3 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en elä uusperheessä, en ole viitsinyt lukea montakaan siihen liittyvää ketjua. Tämän jostain syystä avasin.

Lapsipuolesta huolehtiminen on normaalia ja oikein ja saman katon alla olevista lapsista huolehtiminen kuuluu jokaisen perheen kaikkien jäsenten velvollisuuksiin ihan etuliitteistä huolimatta.

MUTTA lapsipuolten kohdalla on otettava huomioon myös se, että sillä lapsella on olemassa myös "oikea" vanhempi, jonka paikkaa vanhempipuoli ei saa yrittää ryöstää, vaikka kuinka lasta rakastaisi. Ja etenkään, jos rakastaa, ei haluaisikaan sitä tehdä. Se on vaan myönnettävä, että itse on "ylimääräinen" aikuinen, parhaimmillaan lisäetu, lapsen elämässä. Joskus sitä vaan ei itse ole se tärkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuun, missä miesystävästä oltiin tekemässä isäpuolta. Kirjoitinkin siihen, että mielestäni täytyy antaa miehelle aikaa sopeutua perhe-elämään eikä heti lykätä tälle vetovastuuta lapsipuolista. Se ei oikeasti ole kovin helppoa aina ihmiselle ( myöskään naiselle ) kylmiltään.

Ihan eri asia on mielestäni perheet, missä asuu molempien ja ehkä myös yhteisiä lapsia. Silloinhan on aika typerää ja epäaikuismaista ruveta erottelemaan lapsia sen mukaan mikä on kenenkin. Ja eiköhän silloin kumpikin vanhempi hoida molempien lapsia tasapuolisesti siinä missä yhteistä/yhteisiä. Tai näin olisi vissiin ainakin tarkoitus (?).

Mutta itsekin kirjoitin tuohon ketjuun, että en oleta mieheni hoitavan minun lapsiani niin paljoa kuin minä heitä hoidan. Joskus tuntuu, että ihmisillä on epärealistisia käsityksiä isä- ja äitipuolista, että he sujahtavat lapsipuolien vanhemmiksi tuosta noin vain suit sait. Ja vielä selvennyksen vuoksi, meidän uusperheessä on vain minun lapset, ei miehen eikä yhteisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi