Lapseton nainen, miehellä lapsia, voiko onnistua?
Kokemuksia, av:n älyköt? Kannattaako muuttaa yhteen? Minulla ei ole lapsia, miehellä on kaksi. Haluaisin kovasti lapsia, ja haluan elää miehen kanssa. Mies ei nyt halua enempää lapsia. Mutta ajattelen että ehkä hän sydämessään haluaa jos kaikki menee hyvin? Hän on minulle se oikea, haluan varmasti elää hänen kanssaan.
Kommentit (37)
miehelle että joko muutetaan yhteen tai suhde katkeaa. Suhteen katkeamista hän ei halua. Ja tietää toiveeni lapsista. Tarkoittanee siis että on ajan myötä valmis saamaan lapsen kanssani, jos ei katkaise suhdetta?
ap
Hän ei halua erota ja hänelle sopii muuttaa yhteen. Tämä luultavimmin ei hänen mielessään mitenkään liity siihen, että haluat lapsia, koska siitä ei ole keskusteltu tässä kohdassa. Hän on selkeästi ilmoittanut, ettei halua lisää lapsia. Koska haluat jatkaa yhdessä ja pidät yhteenmuuttoa suhteen jatkumisen ehtona, miehelle ei luultavasti tule mieleenkään, että tämä koskee jotenkin perheenperustamisasiaakin. Josta hän on jo mielipiteensä kertonut.
Eli siis jos ette asiasta nyt keskustele, niin teillehän molemmille jää ihan yhtä hyvä syy olettaa toisen hiljaisesti myöntyneen omaan kantaanne lapsiasiassa. Kun kerran molemmat ovat kantansa aiemmin ilmaisseet. Suosittelen puhumista.
Kun tapasimme ja muutimme yhteen hän ei halunnut lasta. Minä halusin ja tämän myös selvästi miehelle sanoin. Mutta sitten mies jäi työttömäski ja mulla oli 3 vuoden projekti, joten sanoin että nyt en halua lasta tähän, mutta projektin loputtua varmaankin. Kun asia tuli ajankohtaiseksi mies sanoi, että kyllä hän voisikin mun kanssa haluta lapsen. Miehen ex oli saanut miehen vakuuttuneeksi, että mieheni on ollut surkea isä (erosivat vaimon löydettyä uuden, kun lapset (kaksoset) oli 2-vuotiaita. Ja muutti sitten toiseen maahan (joksikin aikaa). Omasta mielestäni mies oli ihan hyvä isä ja vietti paljon aikaa lastensa kanssa, ja lapset kertoi kaikkia asioita isälleen, suhde oli mielestäni ihan avoin ja hyvä. Ja mies oli myös sanonut, ettei hän varmaan kestäisi jos joutuis eroon lapsistaan uudestaan, eli pelkäsi että meillekin tulisi ero,
Lapsen odotukseen meni sitten useampi vuosi, ja mies oli kyllä ihan innolla mukana. Ja oli todella iloinen kun lopulta raskauduin. Mies on ollut hyvä isä, joka on viettänyt paljon aikaa lapsen kanssa.
Mutta pitää miettiä mihin on valmis, ja mitä tapahtuu, jos mies ei haluakaan lasta?
Mulle kävi niin kerran että mies (tavattaessa 41 v) sanoi että ei oikeastaan haluaisi enää lapsia mutta voi harkita. Monta vuotta oltiin yhdessä mutta miehellä kasvoi koko ajan lisää ahdistus sitä ajatusta kohtaan että pitäisi vielä vauvoja ja pieniä lapsia jaksaa. Hän koki ettei jaksa enää sellaista eikä halua luopua lapsettoman elämän mukavuuksista. Me sitten erosimme tämän asian takia koska minulla taas vauvakuume sen kun kiihtyi.
Kauanko olitte yhdessä? Vanhako olit kun suhde alkoi ja kun päättyi? Mikä oli "lopullinen" keskustelu tai tilanne? Koska kyllähän tekin varmasti puhuitte lapsiasiasta monet kerrat? Tuliko riitaa asiasta?
ap
Voi onnistua. Itse olen mies ja minulla kaksi lasta jotka vielä asuvat jatkuvasti luonani. Naisystävälläni ei ole lapsia. Kesäkuun alusta ollaan virallisesti saman katon alla :)
Meille ei tosin enää lapsia tule, näin on molempien tahto
Minä olin tässä suhteessa se epäileväinen mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja uskoa onnistumiseen on
T: Mies
Kokisitko, että ap:n tapauksessa sinä, muuttaessasi naisen kanssa yhteen, samalla hiljaisesti myöntyisit tekemään vielä vähintään yhden lapsen - vaikket sitä haluaisikaan, ja olisit tämän myös kertonut selkeästi naiselle?
Muutto yhteen ei mielestäni ole lupaus lapsesta/lapsista!
Mielestäni lapsi-asia kannattaa todella tehdä ensin selväksi eikä alkaa sitten pikku hiljaa "kiristämään" yhteisen katon alla asuessa.
T: Mies
Kokisitko, että ap:n tapauksessa sinä, muuttaessasi naisen kanssa yhteen, samalla hiljaisesti myöntyisit tekemään vielä vähintään yhden lapsen - vaikket sitä haluaisikaan, ja olisit tämän myös kertonut selkeästi naiselle?
tosin mies halusi/ei halunnut lisää lapsia, joten nyt on yhteinen lapsi tuloillaan. Mies siis ei pakosti halunnut lisää, mutta ei vastustellutkaan ajatusta ja ymmärsi, ettei voi estää minun lapsihaaveitani.
Ainoat rasittavat jutut tässä tilanteessa ovat miehen hyvin roikkuvainen eksä ja toinen miehen lapsista. Tämä rasittava lapsi on siis hyvin vaativa, mitään diagnoosia hänelle ei ole edes haettu mutta mielestäni täyttää helposti esim. Aspergerin piirteet. Hermot kireällä aina tapaamisviikonloppuina tuon vaativan tapauksen takia, ikävää mutta ei voi mitään. Otin miehen, joten minun on pakko hyväksyä myös lapset.
Joten voi toimia, mutta sinuna harkitsisin kahdesti. Ne lapsipuolet ovat aina enemmän tai vähemmän rasite (vaikka av-mammat mitä muuta sanoisivatkin) ja kaupan päälle saat tosiaan myös eksän, elleivät lapset ole jo aikuisia. Joudut luopumaan ydinperheen ajatuksesta, oletko valmis siihen?
miehelle että joko muutetaan yhteen tai suhde katkeaa. Suhteen katkeamista hän ei halua. Ja tietää toiveeni lapsista. Tarkoittanee siis että on ajan myötä valmis saamaan lapsen kanssani, jos ei katkaise suhdetta?
ap
Tarkoittaa sitä, että haluaa muuttaa yhteen. Ei muuta. Jos mies ei halua lisää lapsia ja on sen sanonut, sun kannattaa asennoitua niin, että mies ei halua lapsia. Mietit sitten, oletko siihen valmis, ettei niitä omia lapsia sulle tule tämän miehen kanssa.
Siihen, että mies muuttaisi mielensä, ei kannata luottaa. Se voi toki tapahtua, mutta välttämättä mies ei mieltänsä muuta. Suurempi todennäköisyys on sille, ettei mies muuta mieltänsä. Senhän hän on sulle itse kertonut. Usko siihen, äläkä rakenna itsellesi jotain haavemaailmaa ja tee päätöksiä miehen puolesta.
jos ei halua lapsia.
Kai miehilläkin on tulevaisuuden suunnitelmia?
jos ei halua lapsia.
Sinne voi kuulua vaikka parisuhde, matkustelua, harrastuksia.
tuo voi valitettavasti olla sun toiveajattelua. Minusta asia on todennäköisesti niin, että mies haluaa olla ja elää kanssasi ja muuttaa yhteen, mutta ei lisää lapsia eikä riitaa asiasta. Todella monet ihmiset lykkäävät erimielisyyksien selvittelyä, jos vain voivat.
Voihan hän toki muuttaa mielensä, mutta itse kyllä puhuisin asian selväksi ennen yhteenmuuttoa. Ei kannata olettaa asioita, varsinkaan naisen joka haluaa lapsia.
Ja kyllähän mies katkaisisi suhteen tässä vaiheessa jos ehdottomasti EI haluaisi yhteisiä lapsia?
ap
jos ei halua lapsia.
Tarttee vaan naisen.
Tulevaisuudensuunnitelmat on muutakin kuin lapsia :) Matkustelua, opiskelua, oma talo, ihan mitä vaan ne voi olla. Miksi sulle tulevaisuudensuunnitelmat = lapset?
Matkustelua, opiskelua, oma talo, ihan mitä vaan ne voi olla. Miksi sulle tulevaisuudensuunnitelmat = lapset?
aina halunnut lapsia ja mies on tämän tiennyt alusta saakka.
Miehen suunnitelmiin tuskin kuuluu opiskelu sillä hän on tietysti ammatissa jo ja talokin hänellä on.
ap
Todella monet ihmiset lykkäävät erimielisyyksien selvittelyä, jos vain voivat.
mutta tässä on suuret asiat kuitenkin pöydällä ja mies sen tietää. Hänen lapsensa ovat jo sen ikäisiäkin että voisimme muutaman vuoden päästä viimeistään perustaa oman perheen.
ap
sanonut, ettei halua lapsia, niin on vähän kaukaa haettua olettaa, että hän suostuu pikapuoliin jo uuteen lapseen. Eikö?
Todella monet ihmiset lykkäävät erimielisyyksien selvittelyä, jos vain voivat.
mutta tässä on suuret asiat kuitenkin pöydällä ja mies sen tietää. Hänen lapsensa ovat jo sen ikäisiäkin että voisimme muutaman vuoden päästä viimeistään perustaa oman perheen.
ap
ei se mies yhteen muuttaessaan tajua, että on myös luvannut tehdä lapsen.
Sen sijaan mies voi hyvinkin muuttaa mieltään lapsen saamisen suhteen joskus, kaikkihan me joskus muutamme mieltämme. Mutta eihän siitä voi koskaan varma olla.