Huutonetistä. Huolestuttaa kun hinnat nousevat kauheasti. (Olen myyjä.)
Yön aikana oli joku kaksikko innostunut huutamaan kilpaa käytetystä vaatteesta. Olen kyllä laittanut kuvat ja kertonut, ettei se ole uusi ja että käyttämisen jälkiä löytyy. Nyt pelkään, että voittaja kuitenkin pettyy ja valittaa sitten palautteessa minulle. En tosiaankaan osannut odottaa, että kukaan niin paljoa tarjoaisi,mutta ehkä noille on iskenyt vauhtisokeus.
Onhan tämä tyhmä pelon aihe, koska pitäisi kai olla iloinen, että kauppa käy. (No ei kaikki kyllä mene kaupaksi halvallakaan.)
Kommentit (13)
Myymieni lastenvaunujen hinta nousi kilpahuudannassa älyttömän korkeaksi, vaikka vaunut olivat useita vuosia vanhat ja olleet kovassa käytössä. Sain kuitenkin hyvän palautteen. Olin kertonutkin vaunujen olevan paljon käytetyt ja kuluneet. Kannattaa aina laittaa tarkka, totuudenmukainen kuvaus tuotteesta, mieluummin liioitella kuin vähätellä vikoja. Sitten voi vedota siihen, jos ostaja alkaa naputtaa.
Yön aikana oli joku kaksikko innostunut huutamaan kilpaa käytetystä vaatteesta. Olen kyllä laittanut kuvat ja kertonut, ettei se ole uusi ja että käyttämisen jälkiä löytyy. Nyt pelkään, että voittaja kuitenkin pettyy ja valittaa sitten palautteessa minulle. En tosiaankaan osannut odottaa, että kukaan niin paljoa tarjoaisi,mutta ehkä noille on iskenyt vauhtisokeus.
Onhan tämä tyhmä pelon aihe, koska pitäisi kai olla iloinen, että kauppa käy. (No ei kaikki kyllä mene kaupaksi halvallakaan.)
Mä jännitä myös palautetta vaikka kuinka kerron virheet ym:t.
Kerran sitten yksi joka oli ylihintaa mielestäni maksanutkin laittoi neutraalin kun housut eivät ollut niin hyvässä kunnossa kuin luuli. Kuvauksessa virheet (mm. polvien kuluma) oli kuvattu ja kuvailtu ja kuntoluokitus laitettu tyydyttäväksi. Oli sitten etsimällä etsinyt vielä yhden erikseen mainitsemattoman "vian" että sai sen neutraalin laittaa.
No, minä sain rahat ja yksi neutraali ei vielä maata kaada. Katsoin ostajan palautteita ja siellä oli muutamassa että "Muistathan että tuote oli käytetty, ei uusi". Eli on valittanut muillekin.
Täytyy varmaan jatkossa liioitella vikoja. Tosin olen huomannut, että jopa uusissa juuri kaupasta kannetuissa vaatteissa on joskus jotain pientä vikaa, kun oikein tarkkaan katsoo. Että uskaltaako edes vikaostoksiaan myydä uusina?
ap
Esimerkiksi yhdet kengät eivät olleetkaan niin hyvät kuin kaupassa tuntui, joten ajattelin, että myyn ne. Ne olivat alessa, mutta en viitsisi pitää niitä kaapissakaan. Nyt sitten huomasin, että yhdestä saumasta puuttuu pari tikkiä, mutta ei ne varmaan sen takia alessa olleet, koska samanlaisia pareja oli useampi alessa. Jos nyt myyn niitä uusina, niin ostaja voi valittaa, kun saa ne. Mutta kai se on parempi mainita tuosta viasta, mutta ostaako niitä sitten kukaan?
ap
kunnossa kuin kuvauksen perusteella oli annettu ymmärtää.
Laitoitko ap kunnoksi tyydyttävän?
Jätin täyttämättä sen kuntokohdan, koska en osannut valita niistä mitään.
Ei nyt ole varsinaisesti kunnosta valittajia edes osunut kohdalle, koska hinnat ovat olleet edullisia tähän asti. On yleensä ollut vain yksi huutajakin ja lähtöhinnat alhaalla.
ap
kunnossa kuin kuvauksen perusteella oli annettu ymmärtää.
Laitoitko ap kunnoksi tyydyttävän?
Myin just juhlamekon ja kirjoitin kuvaukseen, että se pitää pesettää ennen käyttöön ottoa pesulassa. Kuivapesu siis. Nyt ostaja viestitti että tarvii mekon nopeasti joihinkin juhliin. Mitäs jos ei ole tajunnut että hänen pitää ensin viedä se pesulaan?
Laitoin kyllä siitä vielä viestiä ostajalle. Ei oo vielä tullut vastausta.
Kerran sitten yksi joka oli ylihintaa mielestäni maksanutkin laittoi neutraalin kun housut eivät ollut niin hyvässä kunnossa kuin luuli. Kuvauksessa virheet (mm. polvien kuluma) oli kuvattu ja kuvailtu ja kuntoluokitus laitettu tyydyttäväksi.
Olin kuvannut tuotteen rehellisesti, oli kuvat ja erikseen vielä kaikista kulumisista. Sitten yksi kaksikko alkoi kilvan huutaa tuotetta ja kun huudon voittanut hlö tuli hakemaan tuotetta, hän alkoi marisemaan miten vaate oli huonossa kunnossa ja miten hän oli saanut halvemmalla paljon parempikuntoisia vaatteita.
Minkä minä sille ylihinnalle voin, itse huusi?? Annoin sitten vaihtoehdon perua kaupan, mutta hän maksoi kuitenkin jupinoiden kanssa kun annoin vähän alennusta (ei olisi pitänyt!). Palautteeksi sain neutraalin kun tuote ei ollut ollut niin hyvässä kunnossa kun hän oletti!
Onneksi hlöllä oli negaa ja neutraalia vastaavista tapauksista, joten yksi neutraali ei muuten positiivisessa palautteessani haittaa. Ehkä tämä hlön tapa oli vain hankkia näin alennusta.
Harmitti kyllä tosi paljon. Jälkeen päin viisastellen: Koska huutonetissä ei saa asetettua ylärajahintaa, olisi pitänyt laittaa huutokaupan kanssa myös "osta heti" -hinta. Nykyään sekin toiminto taitaa olla maksullinen.
Pitäisi laittaa positiivista, jos myyjä tulee vastaan ja antaa alennusta.
ap
Kai ostajan pitäisi osata lukea kuvaus?
ap
Myin just juhlamekon ja kirjoitin kuvaukseen, että se pitää pesettää ennen käyttöön ottoa pesulassa. Kuivapesu siis. Nyt ostaja viestitti että tarvii mekon nopeasti joihinkin juhliin. Mitäs jos ei ole tajunnut että hänen pitää ensin viedä se pesulaan?
Laitoin kyllä siitä vielä viestiä ostajalle. Ei oo vielä tullut vastausta.
tikkejä. Luettele vaan kaikki nypyt ja nöpyt, niin ei voi jälkikäteen valittaa, jos innostuu huutamaan liikaa.
Itsekin saan korkeintaa palautteena, että oli parempi kuin odotti. Toivoisin, että kaikki kuvailisivat tyydyttävä-kuntoisetkin kohteet tarkasti. Minua ei nimittäin tahrat tai pesuhaalistuma haittaa, mutta kovin nyppyinen vaate menee meillä roskiin. Toiset taas järkyttyvät sanasta tahra, mutta nypyt ei haittaa.
Laitoin kerran nätin, mutta haalistuneen mekon myyntiin. Siihen tuli 3 kilpahuutajaa ja minuakin alkoi hirvittää. Laitoin sitten lisäyksenä tekstin, jossa kiitin kiinnostuksesta ja muistutin, että kyseessä tyydyttäväkuntoinen, haalistunut vaate.
jotkut maksavat ihan älyttömiä summia. Tätä olenb aina ihmetellyt, mutta toistaalta hullu ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa...
Tässä on kyllä nyt ainekset vaikka mihin. Pakkasin sen mekon niin ns. hyvin, että paino kasvoi ja postikulut nousi kaksinkertaisiksi siitä mitä olin ilmoittanut. Näin mulle jäi lopulta "voittoa" siitä kaupasta kokonaiset 4 euroo! Paitsi että se meni käytännössä matkoihin, koska jouduin menemään postikonttoriin koska niin isoa kirjettä ei voi laittaa laatikkoon. Hirveessä kiireessä ehdin saada sen just ennen viittä vietyä.
Postipakettina olisi tullut pikkasen halvemmaksi mutta kun olin luvannut lähettää kirjeenä.
Nyt jos vielä saan negan, niin voi ei!!! =)
8.