Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt näin sen omin silmin: mamma kuskasi 6v:tä rattaissa metrossa!

Vierailija
15.05.2012 |

Sattumoisin tiedän, ettei tämän lapsen jaksamisessa tai kävelyssä ole mitään vikaa, eli puhtaasti säästösyistä rattaat mukana.

NO-LO-A.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osuin yks päivä samaan bussiin mamman kanssa, joka myös kuljetti ISOA lasta matkarattaissa. Meinasin jos kysyä et kuin tuo lapsi on tuonne saatu tungettua. Ko mammaa en tunne, mutta samoilla kulmilla asuttu ja busseilla kuljettu joten lapsen ikä on suunnilleen tiedossa. Mä en vielä edes odottanut 7v täyttävää esikoista kun mamma jo työnteli tätä kullanmurua kärryissä eikä ollut silloinkaan vastasyntynyt vaan osasi istua kärryssä.. En kyllä ymmärrä miten lapsi oli saatu edes pakotettua kärryihin ja varmasti tunsi lapsi itsensä noloksi. Kukin tietty tavallaan. Olis saattanut kyllä ärsyttää jos sen takia ei olis kyytiin mahtunut. Oikeastaan koomisinta tän mamman kohdalla on et sillä kyllä tuntuu olevan ihan kaudella varustettu matkakorttikin et ei oikeen mene edes säästämisen piikkiin

Vierailija
2/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti säästäjämammat tietävät että eihän siellä rattaissa tarvitse edes olla mitään lasta.

Rattaankuljettajan liputtomuus perustuu siihen että esim. ratikassa ei jätetä sitä ratasta runnomaan muita matkustajia lippua ostettaessa, nähkääs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osuin yks päivä samaan bussiin mamman kanssa, joka myös kuljetti ISOA lasta matkarattaissa. Meinasin jos kysyä et kuin tuo lapsi on tuonne saatu tungettua. Ko mammaa en tunne, mutta samoilla kulmilla asuttu ja busseilla kuljettu joten lapsen ikä on suunnilleen tiedossa. Mä en vielä edes odottanut 7v täyttävää esikoista kun mamma jo työnteli tätä kullanmurua kärryissä eikä ollut silloinkaan vastasyntynyt vaan osasi istua kärryssä.. En kyllä ymmärrä miten lapsi oli saatu edes pakotettua kärryihin ja varmasti tunsi lapsi itsensä noloksi. Kukin tietty tavallaan. Olis saattanut kyllä ärsyttää jos sen takia ei olis kyytiin mahtunut. Oikeastaan koomisinta tän mamman kohdalla on et sillä kyllä tuntuu olevan ihan kaudella varustettu matkakorttikin et ei oikeen mene edes säästämisen piikkiin

Asuin samalla asuinalueella yhden mamman kanssa, itse asiassa satuttiin samaan opiskelupaikkaankin. En varsinaisesti tuntenut häntä, mutta joskus luennolla kävi ilmi, että aika rasittava tyyppi on. Näin hänet usein työntämässä isoa lastaan rattaissa. Katselin joskus vähän halveksivastikin hänen suuntaansa.

No, sitten kerran oltiin samaan aikaan kaupan kassalla. Tajusin siinä, että lapsi onkin jotenkin vammainen - en enää muista, miten asia kävi ilmi, lapsi kyllä näytti ns. normaalilta. Kylläpä siinä sattui pilkka ihan täysin omaan nilkkaan!

Vierailija
4/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisuus onkin asia erikseen, mutta tiedän, että tämä 6v käy 2krt viikossa tanssitunnilla, ja näen hntä muutenkin usein juoksemassa ympäri naapuruston puistoja.

AP

Vierailija
5/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisuus onkin asia erikseen, mutta tiedän, että tämä 6v käy 2krt viikossa tanssitunnilla, ja näen hntä muutenkin usein juoksemassa ympäri naapuruston puistoja.

AP

sulle, vaan tuolle toiselle vastaajalle. Eipä sitä tiedä, vaikka olisi samasta lapsesta kyse.

Vierailija
6/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti säästäjämammat tietävät että eihän siellä rattaissa tarvitse edes olla mitään lasta.

Rattaankuljettajan liputtomuus perustuu siihen että esim. ratikassa ei jätetä sitä ratasta runnomaan muita matkustajia lippua ostettaessa, nähkääs.

Mukaisella hkln sivuilta: henkilö joka kuljettaa 0-6 vuotiasta rattaissa saa matkustaa ilmaiseksi. Lapsen ei tarvitse olla rattaissa, mutta rattaat itsessään ei oikeuta ilmaiseen kyytiin, vaan lapsen on oltava mukana.

Vierailija
7/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se oikeesti virallisesti 0-6v???

Mä oisin ajatellut ennemminkin että 0-3v.

Jos olisin tuon tiennyt niin olisin säästänyt aika paljon kolmessa vuodessa matkakuluja. Luovuttiin rattaista lapsen ollessa tasan 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi