Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämme kuin 50-luvulla,haluatko kysyä jotain?

Vierailija
15.05.2012 |

saa kysyä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen perhe? Mitä miehesi tekee, sinä olet tietysti kotirouva vai onko teillä karjaa?

Vierailija
2/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä? Missä kaupassa käytte? Mitä 50-luvulla eläminen käytännössä tarkoittaa? Aiotteko esim. löytää lapsillenne kansakoulun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet tietysti kotirouva vai onko teillä karjaa?

Ei mun mummo ainakaan ollut 50-luvulla kotirouvana, vaikkei heillä karjaa ollutkaan.

Vierailija
4/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin ahdistaisi jos olisin kotiäitinä tai lapsellani ei olisi hoitopaikkaa johon viedä, tietysti jos olette miljonäärejä, ei ehkä ahista.

Vierailija
5/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttekö ulkovessassa? Entä mistä ostatte ruokanne, siirtomaatavara sekatavarakaupastako? Syöttekö banaaneja? Entä HK:n sinistä? Käytättekö tietokonetta reikäkortilla? Onko uskonto tärkeää elämässänne? Pääseekö nainen ilman miestä ravintolaan?

Vierailija
6/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 30000 asukasta rintamamiestalossa.Meillä yksi lapsi 4v jää ainokaiseksi. Mieheni on yrittäjä itse olen kotona lähinnä kotirouvana lapsi osa-aika hoidossa.ap

Vierailija
7/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan käymme s-marketissa kaupasa,lapsi käy normaalit koulut. ap

Vierailija
8/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ulkovessaa tms. Ostamme ruuat yleensä s-marketista toisinaan lidlistä.Syödään normaali ruokaa,käytetään tietokonetta. Uskonto ei ole tärkeää ja tietysti nainen saa mennä yksin ravintolaan. Lähinnä meillä 50-luvusta muistutaa että minä olen kotona mies töissä.

Vierailija
9/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄyttekö saunassa vain kerran viikossa ?

Vierailija
10/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 30000 asukasta rintamamiestalossa.Meillä yksi lapsi 4v jää ainokaiseksi. Mieheni on yrittäjä itse olen kotona lähinnä kotirouvana lapsi osa-aika hoidossa.ap

että 50-luvulla lapset kävivät osa-aikahoidossa, kun äidit olivat kotirouvina. Miksei teillä ole kotiapulaista, joka kodinhoidon lisäksi hoitaisi lapsen?

Vierailija
11/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä traumoja sodasta? Kotityöt ja lapsenhoito pelkästään naisväen harteilla? Lasten ruumiillinen kuritus sallittua? Ei kertakäyttöisiä terveysiteitä tai vaippoja? Ei tietokonetta ja nettiä, jolla av-palstailla? Ei matkapuhelimia? Kaikki sähkölaitteet 50-luvulta? 50-luvun auto? Ette osta maitoa kaupasta tölkeissä?

Vierailija
12/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tää oli sit floppi

Vierailija
13/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkomailla käydään kyllä melko harvoin. Saunassa kerran viikossa mutta suihku on. ap

Vierailija
14/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun ei ollut kotirouvayhteiskuntaa tuolloin. Täällä elettiin vielä maatalousyhteiskunnassa. Kaupunkilaiskotirouvat olivat hyvin harvassa.

Vierailija
15/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 50-luvulla lapset kävivät osa-aikahoidossa, kun äidit olivat kotirouvina. Miksei teillä ole kotiapulaista, joka kodinhoidon lisäksi hoitaisi lapsen?

Ei ole tainnut olla 50-luvulla osapäivähoitopaikkoja. Ja kotirouvana olokin on 50-luvulla ollut Suomessa harvojen herkkua. Monet olivat maatalon emäntiä, ja siitä oli kotirouvuus kaukana, vaan todella kovaa työtä, vaikka kotona "oltiiinkin". Muutenkin naiset Suomessa jatkoivat tyypillisesti työelämässä myös sodan jälkeen: Maa oli köyhä ja sodan jälkeinen jälleenrakennus vaati myös naisten työpanoksen myös kodin ulkopuolella. Moni oli myös sotaleski. Ja ennen kaikkea aika harvalla oli vain yksi lapsi ja varsinkaan oli tämän kanssa kotiäitinä.

Eli elätte sellaista 50-lukua, jota ei tässä maassa ole koskaan ollutkaan kuin erittäin harvoilla, jos lähes kenelläkään.

Vierailija
16/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ota kotiapulaista kotiin. Ja tarkoitin 50-lukulaisuudella että itse olen kotoan mies töissä.ap

Vierailija
17/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehesi tulee töistä, avaat varmaan vähän uunin luukkua, että sieltä tulee ihanat illallistuoksut. Itsesi laitat kuntoon ja lapsen sopivasti päiväunille. Mies nojatuoliin, jonne tuot drinkin käteen, kunnes ruoka on pöydässä. :-D

Oikeesti musta tuollainen valinta on aivan OK! Itse asun Keski-Euroopassa, missä on yhä (2010-luvulla) aivan normaalia, että äiti on kotona. Tosin myös yhteiskunta on rakennettu ihan eri tavalla, perheillä yhteisverotus, kouluista saatetaan lähettää lapset kesken päivää kotiin syömään. Koulupäivät voidaan peruuttaa opettajien koulutusten tms takia, ilman varoituksia. Sanotaan vaan, että seuraavana päivänä ei ole koulua... Jos koululainen on pikkuinen 6-vuotias, asiasta ei ajatella olevan mitään nikoteltavaa kotona. Onhan siellä äiti... tai isovanhemmat aina kotona!

Itse olen niin suomalainen ja tykkään käydä töissä, etten ole osannut jäädä kotiin. Musta on ihanaa, että on "monta elämää" ts työt, perhe, harrastukset, ystävät jne... Jossain syvällä pieni ääni myös sanoo, että kotiin jääminen ainakin omalla kohdalla olisi silkkaa laiskuutta tai mukavuudenhalua.

Vierailija
18/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ota kotiapulaista kotiin. Ja tarkoitin 50-lukulaisuudella että itse olen kotoan mies töissä.ap

itse kotona ja mies töissä =) =) Hoh hoijaa

Vierailija
19/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mahdollisuutta.

Ap, olet nolo. Mikset sanonut aloituksessa, että miehesi elättää teidän perheen ja sinä olet kotona ja lapsi hoidossa, haluatko kysyä jotain.

Vierailija
20/30 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä