ergo vai patapum
osaako joku kertoa, mikä on näiden kantoreppujen merkittävin ero? harkitsen jomman kumman ostamista hoppediz-liinan rinnalle 5kk vanhalle pojallemme, mies kun ei liinailusta ole innostunut ja reppu olisi kätevämpi matkan päällä...
neuvoista kiitollinen oodi
Kommentit (14)
..vinkistä!!! Pitänee päättää nopeasti, kumman ostaa....Jos jollakin on vielä kertoa, onko näissä, siis Patapumissa ja Ergossa, jokin merkittävä ero käytön/mukavuuden suhteen, niin olisin kiitollinen....
Oodi
Olen kokeillut molempia (tosin suht pikaisesti) enkä huomannut mitään sen kummempaa eroa. Ostin itselleni juuri Patapumin, kun sain tuohon 50 euron hintaan ja Ergo maksaa 90 euroa.
Samaa pohdiskelin minäkin ennen ostopäätöstä, että mitä muuta mahtaa olla erona kuin tuo hinta.
Kiitos paljon vastanneille! Taidanpa tuon Patapumin tilata, nyt pitää enää päättää väri........
Oodi
mikä on ihan tarpeellinen sillon, jos vauva nukahtaa reppuun, meillä se oli ainakin käytössä. Lisäksi tykkäsin siitä Ergon taskusta kun siinä pystyi pitämään kännykkää ja avaimia silloin kun ei muusta syystä ollut kassia mukana :) Muuta eroahan noissa ei pitäis olla.
ilman muuta kannattaa valita se patapum!
Taisitkin jo päätyä Patapumiin, mutta päätinpä vielä tulla kehumaan valintaasi. Olen ollut Patapumiin tosi tyytyväinen, ja tosiaan se pääntukikin tässä uudessa mallissa on, joten ei taida olla muuta eroa Ergoon kuin halvempi hinta. Meilläkin myös isä kantaa repussa ihan mielellään.
Kiitos kaikille kommentoineille! Tilasin Patapumin ja odotan sitä jo innolla:o)
Oodi
Mut eikös tuon Ergon saa silleen et siin pystyy myös kantamaan lonkalla????
mullakaan ei kokemusta kummastakaan paitsi ergo kerran ollut päällä ja ihana oli, mutta kyllä toi hinta kallistaa patapumin puoleen. Jos joku ergon käyttäjä ehtisi tuosta lonkallakanto-ominaisuudesta vielä vinkata - onko se kätevä oikeasti, tuleeko lonkalla kannettua, eikö se rasita enemmän kuin selässä/edessä kanto?
Ja ergossa painoraja on korkeampi (27 kg), mutta ei kai tuollaista 20-kiloistakaan enää juurikaan selässä kanniskella? MIssä iässä lapset noin suunnilleen ovat 20-kiloisia?
Kyselee tietämätön Tii, esikoinen vasta 5 kk joten ei kokemusta
Mulla on Ergo, koska en tiennyt, että halvempikin vaihtoehto olis olemassa :p
En juurikaan ole kantanut lonkalla, sillä mielestäni on jotenkin hankala kantaa -sitoo toisen käden lapseen tavallaan... On myös hiukan hankala " asentaa" lonkalle, kun joutuu irroittamaan olkainten klipsit.
eli ei kai nyt 20-kiloista muutenkaan kanniskella enää. Muistan omilta kouluajoilta että kolmannella luokalla kanssani oli pari 20-kiloista tyttöä (en oikeasti muistaisi mutta ystäväkirjat tallella, heh). Sen ikäisestä kai olis lähinnä noloa olla kantorepussa...ja kai se pituuskin jo estää.
Tii, viisaampana
mielestäni se on erittäin kätevä. Saan tehtyä ruokaa yms. kun vauva on lonkalla eikä esim. edessä. Suosittelen Ergoa. Sen saa esim. käytettynä halvemmalla.
Mä kun kantelen neitiä paljon lonkalla siis kädellä kiinni pitäen ja nuo liina jutut ei taas oikeen nappaa mua siks joku tollanen moni käyttösempi kantoreppo ois ihana... =)
Täytyypi kattoa jospa joulupukki tois lahjaks ton Ergon!!! ;)
Patapum on juuri nyt tarjouksessa (uusi malli vain 50 ¿!) täällä:
http://www.vauvabuumi.fi/patapum.php