Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

särkee silmiä kun jotkut kirjoittaa "ruokaaine"

Vierailija
14.05.2012 |

"itsetuntoongelma".

Ei tarvi jokaisen pilkun ja ison kirjaimen olla paikoillaan, mutta jotain rajaa... Siihen on ihan syy miksi siihen laitetaan se väliviiva.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka aine tai

itse tunto ongelma

Vierailija
2/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka aine tai

itse tunto ongelma

Mun mielestä tuo yhteen kirjoittaminen näyttää jopa epämiellyttävämmältä kuin erikseen kirjoittaminen. Tuo yhteen kirjoittaminen on jotenkin räikeämpi virhe, kun luulisi että alkeellinenkin silmä huomaisi että jokin mättää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te kielipoliisit ahdistatte minua! Äidinkieleni ei ole suomi mutta olen oppinut sitä vuosien myötä varsin hyvin. Välillä teen kuitenkin virheitä ja ahdistaa että niihin täällä heti tartutaan. Jos vaikka kirjoitan 9 vuotias ilman väliviivaa niin se ihan jonkun silmään sattuu! Eikö se ole pääasia että sisältö tulee ymmärretyksi?

Vierailija
4/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te kielipoliisit ahdistatte minua! Äidinkieleni ei ole suomi mutta olen oppinut sitä vuosien myötä varsin hyvin. Välillä teen kuitenkin virheitä ja ahdistaa että niihin täällä heti tartutaan. Jos vaikka kirjoitan 9 vuotias ilman väliviivaa niin se ihan jonkun silmään sattuu! Eikö se ole pääasia että sisältö tulee ymmärretyksi?

Ei sun kannata ahdistua. Suomenkielisille taas tiettyjen juttujen pitäisi olla ihan selkeitä vaan eivät ole... Näytät kirjoittavan paljon paremmin kuin nämä tietyt suomenkieliset nerot.

Vierailija
5/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kirjoittaa vapaaaamu, vaikka olisi kuinka lindalampenius

Vierailija
6/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaaine ja välillä ruoka aine, niin hermot meinaa mennä. Tai linjaauto ja linja auto. Mulla on muutama facebook kaveri joka tekee näitä jatkuvasti. Jotenkin ihmettelen aina, että eikö mitään jäänyt peruskoulusta mieleen.

Vierailija
7/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän suomalaiset ovat keksineet sen pakkoviivan? Ilmankin ymmärtää mistä on kysymys. Te ajattelette, että sääntö pitäisi tietää itsestään, vaikka sehän on sovittu juttu teillä Suomessa.

Vierailija
8/10 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin: ennenkuin, oikein: ennen kuin

väärin: niinkuin, oikein: niin kuin

Kuin-sana kirjoitetaan aina erikseen, se ei ole koskaan yhdyssanan osana!

Vierailija
9/10 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ihmisillä suuret murheet !!! voi voi =o(

Vierailija
10/10 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumpa ja voimpa ja enään

niin paljon huonoa suomenkieltä on liikkeellä, kyllä tyhmyys näkyy äidin kielen hallinnassa ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän