Alviira?
Mietitty tytölle nimeksi Alviira(toinen vaihtoehto). Yllättävän vähän sitä on annettu, alle 36 nimeä, suurin osa 1900-luvun tuntumassa.
Kuulostaako väännetyltä nimeltä? Onko tuo loppu -viira huono? Mitä muuta mielleyhtymää?
Mikä tokaksi nimeksi? Sisaruksilla -ia pääte 2, nimessä?
Voi myös olla että Alviira jää 2. nimeksi, mutta sitten hajoa meidän nimilinja ja -ia pääte :) ...vaikeaa tämä nimivalinta...
Kommentit (3)
Alviira on minusta aika kaunis nimi. Ehkä tuo -viira -loppu ihan vähän särähtää korvaan, mutta toisaalta, se on varmaan tottumiskysymys - onhan Elviirassa sama loppu ja siihen nimeen se on sulautunut niin, ettei pistä esiin. Väännetyltä nimeltä Alviira ei minusta lainkaan kuulosta, vaan ihan vakavastiotettava nimi on.
Alviira kuulostaa siltä, että voisi olla Alvarin sisarnimi. En tiedä onko, mutta siltä se kuulostaa! Tulee myös mieleen Alvara-nimi, jonka olen joskus kuullut, liekö italialainen tai espanjalainen?
Toista nimeä en nyt osaa ehdottaa, mutta kannustan kyllä antamaan Alviiran ekaksikin nimeksi. Tuo edellä ehdotettu Alviira Elenia kuulostaa sointuvalta!
Kiitos näistä ja tokanimiehdotelmista! A:lla tokanimen en halua alkavan, liikaa aata.
Minulle ainakin ihan uusi tuttavuus :) Tietysti tulee ensimmäisenä mieleen muunnos nimestä Elviira. Mitään mielleyhtymiä ei minulla ainakaan tule. Olen sitä mieltä, että kaikkiin nimiin tottuu ajan kanssa, joten se pitää lapselle nimeksi antaa mikä oikeimmalta tuntuu :)
Alviiralle toinen nimi -ia päättellä:
Alviira Elenia
Alviira Ottilia
Alviira Teresia
Alviira Emilia
Alviira Adelia
Alviira Antonia
Alviira Emelia
Alviira Illusia
Alviira Rosalia
Alviira Serafia