Kuinka pahalta terttuselja haisee?
Olen miettinyt että hakisin tuolta joutomaalta taimia pensasaidan täytteeksi, mutta luin netistä että selja haisee, ja sitä on siksi kutsuttu mm. paskapuuksi ja koirankusipensaaksi. Miltä se siis haisee (ei arvailuja vaan tietoa kiitos).
Kommentit (5)
että sen pitäisi joltain haista. No nyt en pääse tarkistamaan, kun meillä ei sitä ole. Mutta lapsuuskodissani oli, enkä ikinä huomannut, että se haisisi jollekin. Kyllä mulle kuitenkin ihanat sireenin tuoksut on jääneet mieleen, että en ihan nenä ummessakaan ole puutarhassa kulkenut.
eipä tuo tuoksu ollut mitenkään voimakas vaikkei mikään erikoisen hyväkään ollut
Meidän aurinkoisella etelärinteellä jo kukinto alkamassa
Sen verran pahalle, että meilläpäin sitä sanotaan paskanmarjapensaaksi..
Koirani tykkääät kieriä sen marjoissa ja kyllä se haju kaameudessa keskiverto-paskan voittaa :-\
No ei se nyt paskalle haise. Siinä on sellainen voimakas ominaistuoksu, mun mielestä ei nyt mikään kovin paha edes. Se ei muistuta mitään muuta tietämääni tuoksua, ehkä lähinnä joku lääke tms, ei kuitenkaan yrttimäinen. Lähinnä haju tulee esille kun lehtiä hankaa tai sitä muuten käsittelee.
Alunperin se on meille tullut kartanopuutarhojen koristepensaaksi, josta sitten linnut ovat levittäneet sen luontoon.