Kuka oikeasti haluu enemmän kuin kaksi lasta?
Itse hädin tuskin jaksan tällä hetkellä näiden kahden kanssa. Vinkki !! 2v on HUONO ikäero. Uhmaikäinen ja vauva ei ole todellakaan paras yhdistelmä. Miksi en uskonut muita ja olisin odottanut vielä vuoden. Argh !!
Joo joo,vali vali.
Kommentit (24)
Mulla tuon kuopuksen vauvavuosi on ihan just ohi, meilläkin siis kaksi lasta tuolla pahamaineisella 2 v ikäerolla. Kulunut vuosi on ollut rankka, mutta nyt on jo helpotusta näkyvissä. Kuopus on alkanut nukkua yöt ja oppinut kävelemään, esikoisen uhma helpotti huomattavasti 3 v täytettyään. Mitä isommaksi kuopus kasvaa, sitä enemmän huomaan, että 2 v on loistava ikäero lasten yhtesten leikkien kannalta. Vauvaa ei tarvitse viihdyttää kun esikoinen on talossa ja esikoisella ei ole tylsää kun on toinen lapsi talossa. Lapsista näyttää olevan tulossa mahtava tiimi, juuri niin kuin toivoinkin.
helpolla pääsen :)
Vauva on nyt 3 viikkonen ja seuraava on 8 vuotias. Sitten on teini ja kaks jo aikuista lasta.
Varmaan rankinta oli sillon, kun vanhimmat pojat syntyi 1,5 vuoden ikäerolla. Muistan, että kaupastakin kannoin kahta lasta ja ruokapussia autoon.. Kerran unohtui ostoksetkin kauppaan ja kurvasin kotia lasten kanssa. Kauppaan oli matkaa 16 km. Ei auttanu ku lähtä uudelleen kauppareissulle :D
Olen sitä mieltä, että 1,5 vuotta on loistava ikäero. En tosin tainnut olla tuota mieltä silloin, kun isommat olivat vauvoja;)
Nyt minulla on 7- ja 5-vuotiaat ja vauva. Ja tuntuu, että kaikki on kohdillaan. Kolmannen kanssa on ollut niin helppoa, että jopa neljättä lasta olisi helppo haluta. Neljä lasta on jo kuitenkin melkoinen jättiperhe, että ehkä ei sittenkään...
lapset 3-4-vuoden ikäeroilla,yhteensä 4kpl..vanhin kohta 13 ja nuorin kohta 2..
en missään nimessä jaksaisi 4alle kouluikäistä=)
Tykkää suurperheen vilskeestä ja ehkä joskus vielä iltatähtikin olisi kiva jos vaan saadaan=)
Mutta tällä hetkellä nämä 4 on maximi mihin omat voimavarat riittää=)
mutta rankin muutos on oikeasti se toinen lapsi..tuntui ettei millään pysty repeämään kahteen paikkaan kerralla..kolmas ja neljäs taas oli jo paljon helpompia=)