Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin ope-paikkoja hakeneet

Vierailija
13.05.2012 |

Oletteko saaneet paikan jo? Määräaikaiset opettajat siis? Pohdin, kuinka pitkälle nyt auki olevat paikat on jo jaettu..

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei reksit puhu kollegoidensa kanssa hakijoista? Niillä on niin paljon erilaisia yhteistyöpalavereja ym, että olis aika outoa, ettei naapurokoulun reksiltä kysy entisestä työntekijästä.

Että tuo taustojen kyseleminen on laitonta, jos hakija ei siis itse ole antanut siihen suostumusta esim. mainitsemalla suosittelijaa yms.

Ei kai kukaan palkkaa sikaa säkissä jos ei ole ihan pakko. Kyllähän se on kaikkien etu, että rehtori saa tietää miksi edellinen työsuhde päättyi ja miten meni.

Minun koulussani on ollut muutama tapaus, jotka tulivat taloon kertoen että "edellinen rehtori oli hullu" ja valitettavasti ongelma ei olekaan ollut edellisessä rehtorissa vaan näissä opettajissa itsessään. Miksi siis taustoja ei saisi kysellä. Toki herättää myös kysymyksiä jos ei ole laittanut ketään suosittelijaa tai haastattelussa sanoo ettei edelliseen työpaikkaan saa soittaa.

silloinhan se uusi rehtori saa tietää vain sen toisen osapuolen osuuden tarinasta. Tottakai se rikkoo työhakijan oikeuksia ja se on laitonta. Rehtorien tulisi tutustua näihin rekrytointisääntöihin.

Mä tiedän kouluja, joissa työntekijä ei ole miellyttänyt rehtoria vaikka olisi miten tahansa hyvä opettaja. Jos uuden työn saanti on kiinni aikaisemmista esimiehistä, antaa se aivan mielivaltaisen aseman esimiehille.

Vierailija
22/22 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei riitä, että osaa opettaa vaan täytyy myös tulla toimeen kollegoiden kanssa ja osata toimia työyhteisön jäsenenä, kaikentietävät narsistit sitten kokevat, että kollegat kiusaavat ja reksi on hullu ja jatkavat samaan malliin uudessa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan