Kauanko olette odottaneet Helsingissä 2-3h+k -vuokra-asuntoa kaupungilta?
Etsimme siis Helsingin kaikilta alueilta, mutta ei vaan kuulu...onko kokemusta kuinka pitkiä odotusaikoja, kuukausia vai vuosia?
Kommentit (13)
Onhan siitä ollut jo paljon juttua, että naisia otetaan stadin asuntoihin, jottei sukupuolijakauma menisi totaalisen vinoon. Näin ollen sinkut naiset saavat asunnon jokseenkin helposti. Miehille niitä ei tällä hetkellä anneta missään tilantessa.
t 3. vuosi jonossa
Tunnen kaksikin miespuolista hakijaa jotka ovat saaneet asunnon heti hakemuksen tehtyään.
Minusta jos asuntoa ei saa parissa viikossa, niin uutta hakemusta sisään. Sllä kaikki tuntemani ihmiset tai perheet joilla on tärpännyt Stadin asuntojen kanssa, on tärpännyt alle kuukaudessa. Vanhoja hakemuksia harvoin enää otetaan esiin.
Joskin kriteerinä oli kantakaupunki.
Lähtötilanteessa olin eronnut ja asunnottomuus uhkasi, ei saanut asuntoa. Kolme vuotta myöhemmin asuin kaksiossa 2 lapsen ja uuden miehen kanssa, saatiin asunto.
On onnenkauppaa, saatteko asunnon. Sinunkin hakijaluokassa on ehkä 10 000 hakemusta, sopivia asuntoja vapautuu ehkä muutama sata vuodessa. Mietipä sitä! Tilanne on todella vaikea, jos on köyhä, eikä muuhun varaa. Ei se auta. Täällä on muutama sata koditonkin perhe, joten kiireellisillekään ei riitä. Eikä kaikille keskiluokkaisille hakijoille.
Eli elämää ei kannata suunnitella sen veraan, että se asunto joskus tulisi.
no meille tarjottiin helsingin kaupungin asuntoa parissa viikossa siitä kun hakemus laitettiin. tilannetta avitti varmaan se, että asuttiin 24 neliön yksiössä ja meille oli tulossa vauva.
yksityinen vuokra-asunto jo normihintainen. Maksetaan 900€ vuokraa kaksiosta. Noussut muutamassa vuodessa 150€. Ei ehkä kuullosta paljolta, mutta kun nettotulot ovat pienet (sosiaaliala) ja mies tällä hetkellä työtön, niin alkaa mennä säästömahdollisuudet vähiin.
Ja tämän on tosi. Ikää oli silloin 19 v ja sain poikaystävän kanssa asunnon viikon päästä siitä kun olin hakemukseni laittanut sisään. Asuin lapsuudenkodissani. Tästä on muutama vuosi aikaa.
Sitä ennenkin tarjottiin kyllä jotain kämppiä mutta taisivat olla liian tyyriitä meille.
Ekan yksiöni sain muuten kuukaudessa (vai peräti kahdessa), kun olin muuttamassa kotoa.
Ekan yksiöni sain muuten kuukaudessa (vai peräti kahdessa), kun olin muuttamassa kotoa.
ette ole kiireellisyysluokka ykkösessä. Siitä ykkösestäkään iso osa ei saa kämppää. Teidän pitäisi jättäytyä asunnottomaksi ensin..
Ja vain yksi alue oli laitettu hakemukseen. Kävi tuuri!
Onhan siitä ollut jo paljon juttua, että naisia otetaan stadin asuntoihin, jottei sukupuolijakauma menisi totaalisen vinoon. Näin ollen sinkut naiset saavat asunnon jokseenkin helposti. Miehille niitä ei tällä hetkellä anneta missään tilantessa.
t 3. vuosi jonossa