Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin mamma vie 1,5-vuotiaansa syksyllä päiväkotiin

Vierailija
13.05.2012 |

Ei vaan pysty käsittämään. Eikä edes rahasta kiinni vaan rouvalla on kiire uran ja aikuisten maailmaan. Miksi pitää tehdä lapsia jos ne raahataan jo vaippaikäsinä päiväkotiin?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä lapsia jos ne raahataan jo vaippaikäsinä päiväkotiin?

muutkin tekee! Ne on niin ihquja pikkuisia, kuin nukkeja.

Ja päiväkotiin viedään tuttisuita ja vaippahousuja koska ei ole halua eikä varsinkaan taitoa itse jälkikasvuaan kasvattaa. Ja siinä tohinassa voi vaikka kynsi katketa...

Tästähän oli kyse myös vielä jokunen vuosikymmen sitten kun ei ollut vielä äitiyslomia, vanhempainrahoja tai kotihoidontukia.

Vierailija
22/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin töihin tienaamaan niin voin tarjota lapsilleni virikkeellisen elämän huvipuistoineen ja lukuisine ulkomaanmatkoineen. Ei kiinnosta virttyä kotona tukka rasvassa ja elämän kohokohtana anopilla vierailut tai kaupassa käynti. Nih!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan mä olen sitä mieltä, että tilanteita on erilaisia ja jokainen tekee itselleen sopivimmat ratkaisut. Mutta silti mä vähän ihmettelen salaa mielessäni sitä, kun meidän viimeisillään raskaana oleva "naapurin mamma" kertoi myös laittavansa 1,5-vuotiaansa syksyllä päiväkotiin, koska haluaa "keskittyä vauvaan".

Mutta meitähän on joka junaan. Hyvä asia kai se on.

Vierailija
24/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa vauvat menee päiväkotiin 4-kuisena ja Englannissa 6-kuisena. Mun kokemuksesta 1,5-vee on just hyvä ikä! Kunhan päivät ei oo liian pitkiä.

Vierailija
25/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko sinun mielestä jotain vikaa jos on hoitanut noin kauan kotona, yleensä lapset viedään päiväkotiin alle vuoden ikäisinä, mut jos on varaa niin siitä vaan.

Vierailija
26/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko sinun mielestä jotain vikaa jos on hoitanut noin kauan kotona, yleensä lapset viedään päiväkotiin alle vuoden ikäisinä, mut jos on varaa niin siitä vaan.

Vierailija
27/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kuuluu tehdä, jos on työpaikka ja on työkykyinen.

mikset sitten vain tee niitä töitä, ja jätä lastentekoa niille joita ne lapsetkin sitten kiinnostaa?

Vierailija
28/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin vein 11kk lapsen tarhaan.

Vierailija
29/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin töihin tienaamaan niin voin tarjota lapsilleni virikkeellisen elämän huvipuistoineen ja lukuisine ulkomaanmatkoineen. Ei kiinnosta virttyä kotona tukka rasvassa ja elämän kohokohtana anopilla vierailut tai kaupassa käynti. Nih!

sinä vain ole se vanhempi, joka aijai niin raskaan työelämän ja arjen vastapainoksi tarvitseekin ne ulkomaanmatkat vain itselleen, ja kippaa lapset lomaviikoiksi mummon hoteisiin...? Kun pitää hoitaa suhdetta, eikä rahat tosiasiassa edes riitä lasten mukaan ottamiseesn. Teitä on niiiiiiin paljon.

Vierailija
30/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska äitien on palattava osapäivätöihin. Jos haluaisi jäädä kotiin olisi irtisanouduttava.

Vierailija
31/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what?

Vierailija
32/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä vain 7% äideistä lopettaa työnteon ja jää kokonaan kotiin. Siellä kokopäivä-äiti kerää ihmetystä.

Ja artikkelissa sanottiin että 3kk vauvan on helpompi sopeutua tarhaan kun 9-12kk.

Ja artikkelin hollantilaiset äidit sanovat etteivät ole valmiita olemaan kotona kokopäivää koska pelkäävät ammattitaidon ja työpaikan takia.

Vierailija
33/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan mä olen sitä mieltä, että tilanteita on erilaisia ja jokainen tekee itselleen sopivimmat ratkaisut. Mutta silti mä vähän ihmettelen salaa mielessäni sitä, kun meidän viimeisillään raskaana oleva "naapurin mamma" kertoi myös laittavansa 1,5-vuotiaansa syksyllä päiväkotiin, koska haluaa "keskittyä vauvaan".

Mutta meitähän on joka junaan. Hyvä asia kai se on.

et vauvan ja puolitoistavuotiaan kanssa voi tosiaan olla aika raskasta.

Vierailija
34/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien maitten nuorisossa!!

Vierailija
35/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se voinnut viedä jo 9kk ikäisen hoitoon. Ihan tavallinen ikä aloittaa päiväkoti.

Vierailija
36/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva ikä -ei liian pieni eikä iso.

Vierailija
37/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Irlannissa nuoretkin osaa käyttäytyä, ovat avoimia ja osaavat puhua.

Vierailija
38/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kuuluu tehdä, jos on työpaikka ja on työkykyinen.

mikset sitten vain tee niitä töitä, ja jätä lastentekoa niille joita ne lapsetkin sitten kiinnostaa?

Jos kaikki naiset jäisi oikeasti kotiäideiksi, yhteiskunnalla ei olisi enää varaa maksaa siitä. Mun lapset ovat jo 12v-16v.

Vierailija
39/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla siellä päiväkodissa kuin katsella sun juopottelua aikoinaan.

Vierailija
40/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä paljon niitä syntyykin. kaikki mun tuntemat äidit on menneet takaisin töihin vauvan ollessa n 4-6 kk vanha. Ja työpäivät on siellä Suomea pidempiä.

Ja Belgiassa vauvat laitetaan hoitoon, kun ne on 3kk. Kai belgialaisetkin ihan normaaleja on?