Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin mamma vie 1,5-vuotiaansa syksyllä päiväkotiin

Vierailija
13.05.2012 |

Ei vaan pysty käsittämään. Eikä edes rahasta kiinni vaan rouvalla on kiire uran ja aikuisten maailmaan. Miksi pitää tehdä lapsia jos ne raahataan jo vaippaikäsinä päiväkotiin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä paljon niitä syntyykin. kaikki mun tuntemat äidit on menneet takaisin töihin vauvan ollessa n 4-6 kk vanha. Ja työpäivät on siellä Suomea pidempiä.

Ja Belgiassa vauvat laitetaan hoitoon, kun ne on 3kk. Kai belgialaisetkin ihan normaaleja on?

koska Suomi.

Vierailija
2/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan mä olen sitä mieltä, että tilanteita on erilaisia ja jokainen tekee itselleen sopivimmat ratkaisut. Mutta silti mä vähän ihmettelen salaa mielessäni sitä, kun meidän viimeisillään raskaana oleva "naapurin mamma" kertoi myös laittavansa 1,5-vuotiaansa syksyllä päiväkotiin, koska haluaa "keskittyä vauvaan".

Mutta meitähän on joka junaan. Hyvä asia kai se on.

et vauvan ja puolitoistavuotiaan kanssa voi tosiaan olla aika raskasta.

On varmaan seurannut meitä. Vaikka kertaakaan en ole mielestäni valittanut, mutta näkeehän sen toki, että kädet on täynnä töitä.

Itse vaan ajattelin ensi sijassa sitä esikoista, en äitiä. Voisihan sitä edes ensin yrittää ja jos kokee sitten, että rahkeet ei riitä, niin hakee sitten apua tai hoitopaikkaa. Mutta whatever, kuten sanottua, meitä on joka lähtöön, eikä ole minulta pois. Turha mielipide, unohdetaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ne muutkin lapset on elätettävä ja kotikin heillä oltava.

Vierailija
4/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihmettele, mutta erästä mamia mietin. Vie alle kaksivuotiastaan tarhaan ja on itse vauvan kanssa kotona. Ei kuulemma raaski luopua hoitopaikasta, kun on niin "hyvä". Laiskuutta ja mukavuudenhalua sanon mä!

Vierailija
5/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kuuluu tehdä, jos on työpaikka ja on työkykyinen.

mikset sitten vain tee niitä töitä, ja jätä lastentekoa niille joita ne lapsetkin sitten kiinnostaa?

Jos kaikki naiset jäisi oikeasti kotiäideiksi, yhteiskunnalla ei olisi enää varaa maksaa siitä. Mun lapset ovat jo 12v-16v.

Niin mun mielestä yksikään fasisti-kotiäiti ei saisi hankkia yhtäkään lasta, sillä kyllä tollaset pikkusieluiset totalitaariset ajatukset kylvetään just omien lasten sieluun siellä kotinurkissa. Ja omat tyttäret jatkaa tätä samaa kotonaoleilun perinnettä.

Vierailija
6/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytämään uuden naisen, on minun mahdotonta jäädä kotiin hoitamaan yksivuotiastani.

Toivottavasti en asu naapurissasi, ihan kylliksi murhetta muutenkin.

Miettikää ihmiset ennenkuin tuomitsette. Kaikkien elämä ei mene käsikirjoituksen mukaan.

Vierailija
7/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes töiden takia. Ihan muista syistä ja pois otin heti kun pystyin ottamaan. Eikä ole vieläkään sen jälkeen "joutunut" pk:hon menemän, paitsi syksyllä kun eskari alkaa.

Olen varma, ettei lapseni saanut tästä joitakin kuukausia kestävästä päiväkotirupeamasta minkäänlaisia traumoja.

Hanki oikeita ongelmia.

Vierailija
8/40 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä paljon niitä syntyykin. kaikki mun tuntemat äidit on menneet takaisin töihin vauvan ollessa n 4-6 kk vanha. Ja työpäivät on siellä Suomea pidempiä.

Ja Belgiassa vauvat laitetaan hoitoon, kun ne on 3kk. Kai belgialaisetkin ihan normaaleja on?

Siellähän pedofilia kukoistaa. Tämä ei ainakaan normaalia!

Vierailija
9/40 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kyse laiskuudesta vaan yksinkertaisesti äidistä tuntuu liian vaikealta, tämä se syy tavallisesti on ja voihan sen ihan ääneen sanoa, voihan sitä sitten eri tavoin yrittää kieltää mutta tästä ei varmastikaan mitään apua kenellekään. Parempi olisi avoimesti asiasta päiväkodin kanssa keskustella ja yhdessä miettiä miten lasta tilanteessa auttaa ja näin tehdä päiväkotipäivistä lapselle helpompia äidin ollessa uuden lapsen kanssa kotona.Huonoin vaihtoehto on juuri se tavallisin että äiti pyrkii kiven kovaa pitämään kiinni "selityksestä" miksi päiväkoti niin tärkeä taaperolle.Äiti ei myöskään halua silloin nähdä taaperon tuskaa jota hoitaja päivittäin seuraavat ja jotka eivät myöskään tästä äidin kanssa pysty puhumaan koska äiti ei halua tätä kuulla. Ollaan pattitilanteessa jossa lapsi on se joka kärsii ja jää yksin varsin hankalien tunteiden kanssa.Kannattaa todella rohkeasti ottaa päiväkodin kanssa puheeksi!

Vierailija
10/40 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdinkin sitten olla just sen verran aikaa töissä ennen kakkosta, että sain täyden äitiyspäivärahan. Ahne paska nääs olen.

Vierailija
11/40 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa näkee ja oppii maailmaa. Ts. Pystyy matkustamaan ja käymään eri paikoissa. Onneksi vanhempi on vasta 3 kun vauva syntyy, joten hän ei tule muistamaan tätä aikaa kovin tylsänä. Seuraavat kk ei meinaan liikuta yhtään sen pitemmälle,mihin 3v:n jaloilla ja vaunuilla pääsee. Siinä on itelläki hermo kireellä pyörii pienen pientä ympyrää niin pitkään.

Vierailija
12/40 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menee hoitoon kun täyttää 1 v 2 kk. Ei ole mitään mahdollisuutta hoitaa häntä kotona pidempään. Kotihoidontuella emme pärjää vaan teen keikkatöitä koko kesän aina kun miehellä on vapaapäivä. Meillä on hyvä koulutus molemmilla mutta palkka on huono kun ei eläminen ihan ilmaista ole. Näin se vaan menee. Mitään yhteiskunnan tukia emme ole koskaan saaneet paitsi Kelan lasten normituet.

Tunnen perheen jossa isä on työtön alkoholisti ja äiti kotona nuorimman kanssa. Heidän koko elämänsä maksaa sossu ja hyvin tuntuu kaljaa ja tupakkaa ainakin aina olevan. Pikku taaperollakin on kivaa kotona kun voi leikkiä kaljatölkeillä aamusta iltaan. Ei tarvitse mennä pahaan päiväkotiin, jossa saisi hyvää ruokaa ja lelujakin olisi.

Vierailija
13/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapise!

Vierailija
14/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sun oikeet murheet on?

Vierailija
15/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä jatkoin opiskelua :O

IIIIIK!

Vierailija
16/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 10 kk vanhana miehen asevelvollisuuden ja minun opiskelujen takia. Ollaan umpisurkeita vanhempia, tiedetään.

Vierailija
17/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn käsittämään asian oikein hyvin enkä arvostele siitä vanhempia. Hyviä vanhempia he ovat lapsilleen.

Vierailija
18/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen 2v 10kk ikäisenä ja kolmannen 1v 7kk. Ihan normaalia. Töitä kuuluu tehdä, jos on työpaikka ja on työkykyinen.

Vierailija
19/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/40 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä lapsia jos ne raahataan jo vaippaikäsinä päiväkotiin?

muutkin tekee! Ne on niin ihquja pikkuisia, kuin nukkeja.

Ja päiväkotiin viedään tuttisuita ja vaippahousuja koska ei ole halua eikä varsinkaan taitoa itse jälkikasvuaan kasvattaa. Ja siinä tohinassa voi vaikka kynsi katketa...