Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmien ja vihannesten I-luokka.

Vierailija
13.05.2012 |

Tympii maan tapa myydä I-luokkaisena tuotteita vaikka ovat jo oikeasti elintavikkeeksi kelpaamattomia.

Eli jos tuotteet on pakattu laatikkoon, jossa lukee I-lk, ei luokitusta koskaan korjata laadun valuessa kompostiluokkaan.

Näin ainakin itiksen kitumarketissa joka päivä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Herttoniemen Hertta tekee tätä samaa, siitä laitoinkin jo palautetta. "Ensimmäisen luokan" hedelmät ovat mätiä, kolhiintuneita, epätasaisia väritykseltään...yök.

Oletko muuten ap kuullut sellaista, että oikeasti ekaa luokkaa olevat tuotteet menevät Japaniin, siitä seuraavat Usaan ja Eurooppaan, huonoimmat pohjoismaihin? Ja kaikkia myydään ekan luokan tuotteina..?

Vierailija
2/4 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatuluokituksen merkityksen hedelmissä ja vihanneksissa. Hedelmien tai vihannesten pitää lajikohtaisesti täyttää tietyt kriteerit, että ne pääsevät tiettyyn laatuluokkaan. Olen itse työskennellyt kaupassa ja minulle on syntynyt käsitys, että tavalliset ruokakaupat myyvät aina laatuluokan 1 tuotteita. Laatuluokka 1 siis vain kuvaa sitä, että hevituotteet täyttävät ulkomuodon ja painon puolesta kriteerit, joilla ne voidaan luokittaa siihen luokkaan 1. Tässä aiheesta enemmän:

http://www.evira.fi/files/attachments/fi/elintarvikkeet/valmistus_ja_my…

Kuitenkin vaikuttaa siltä, että laatuluokan ilmoittaminen johtaa kuluttajia harhaan, koska aloittajan tapaan kuluttaja kuvittelee, että laatuluokan 1 hevi on täysin pilaantumatonta.:) Samalla tavallahan laatuluokan hevi pilaantuu kuin mikä tahansa hevi.:) Ilmeisesti tämä on se asia, jonka aloittaja on itse tulkinnut virheellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuotteiden

on oltava:

- eheitä

- terveitä; tuotteita, joissa on mätää tai

jotka ovat muuten pilaantuneet ravinnoksi

kelpaamattomiksi, ei sallita..."

Vierailija
4/4 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottajan tulee pakata ja luokitella tuotteet tiettyjen kriteerien mukaan. Tottakai ne menevät vähitellen pilalle ajan myötä ja kaupan ei tulisi myydä pilaantuneita, liian vanhoja tuotteita. Näin valitettavasti tapahtuu, ja vielä ei esim. olla keksitty hyvää systeemiä, miten voisi myydä hieman hunompia tuotteita alennushintaan. Ne vaan valitettavsti menee kompostiin, vaikka monesti olisivat vielä syömäkelpoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi