Alkuraskauden pahoinvointi ihan järkyttävää..
Eilen vasta tein testin ja positiivinen oli, tosin viikkoja vasta 4+1-3.
Koko alkuviikon on ällöttänyt, eilen oksensin lähemmäs kymmenen kertaa ja tänään jo neljä. Kaikki tulee ulos, mitä suuhuni laitan. Nälkä on, mutta mikään ei maistu.
Koskaan en ole raskauksissani oksentanut. On tyttö ja poika.
Kauanko tämä jatkuu, olen ihan horkassa täällä.
Onko tämä linkissä esim tm-raskauteen?
Toivoisin vinkkejä, jotta olo paranisi.
Kommentit (11)
Matkapahoinvointilääke Postafen oli pelastukseni,saa ilman reseptiä apteekista
raskauspahoinvointia. Se ei ala noin aikaisin. Luin gynekologia-kirjasta. Sulla on mahatauti.
Miltä vuodelta kirjasi on?!!?
tabletteja syödä ihan turvallisesti?
Ap
mutta jos ei ole, niin en osaa kyllä mitään keinoja sanoa mikä oloa helpottaisi.
VOIMIA.!
T: itse alusta loppuun oksentanut, ja raskaus ajasta melkein 2/3 osaa tipassa viettänyt.
lainassa kirjastosta ja se oli vissiin painettu noin vuonna 2002.
Mulla pahoinvointiin ei auttanut mitkään pillerit. Sitä kesti 10 viikkoa. Kilo tippui paino viikossa. Mulle ehdotettiin jossain vaiheessa sitä, että olisin mennyt sairaalaan ravintotiputukseen, joka olisi voinut ehkä auttaa pahoinvointiin. En sitten tullut menneeksi, kun se oli jo siinä vaiheessa vähenemään päin.
Onhan tuo raskauspahoinvonti kamalaa, mutta olen jälkeenpäin ajatellut, että se on kumminkin elämän pienimpiä kärsimyksiä ja lisäksi sen lopputulos on positiivinen. Esimerkiksi syövän hoidossa tulee kovaa pahoinvointia ja mitään lapsi-palkintoa ei ole tulossa. Vanhuudessa tulee kipuja, joihin pitää tottua vaan, kun eivät enää elinikänä lopu jne. Eli kaikki on suhteellista.
Ajattele, että tämä on ohimenevää ja vielä saat palkinnonkin päälle. Kyllä se siitä. Elämäsi mittakaavassa lopulta pikku juttu.
Otin niitä tosin vain silloin kun oli pakko kyetä toimimaan eikä koko päivää voinut viettää vessassa oksentamassa,ehkä noin 3krt/viikko.
Minulla tuo ei ainakaan ollut mikään "pikku juttu" vaan haittasi elämää 5kk niin paljon etten kyennyt edes töihin,käytännössä asuin vessassa,oksensin vain sappinestettä ja suolahappoa,välillä viruin tiputuksessa,painoa lähti 9kg,sain ruokatorven haavaumia jne jne
ovat saaneet helpostusta oloonsa akurannekkeella, googleta jos kiinnostaa! On kuulemma toiminut, itse en ole siis kokeillut kun raskauspahoinvointini ei koskaan mennyt varsinaiseksi oksenteluksi.
Mulla paino tippui 10 kg ja en minkään ollut työkykyinen. Näin jälkeen päin ajateltuna on kuitenkin aika pieni asia. Sen tietää menevän ohi. Ei ole raastavaa kipua jne.
Mulla ei auttaneet pillerit pahoinvontiin. Tosin en pystynyt niitä montaa ottamaankaan. Nekin alkoi oksettaa. Niiden hajukin ällötti jo. En pystynyt pesemään hampaitani, kun hammasharjan haju ällötti. Uuden osto ei auttanut, kun se alkoi seuraavana päivänä taas haista liikaa. (Mun oli pakko hingata hampaita puhtaaksi puutikulla, aina uudella)
siinä vaiheessa kun ruokatorvi on vereslihalla ja oksennat suolahappoa niin arvaa miltä tuntuu?
raskauspahoinvointia. Se ei ala noin aikaisin. Luin gynekologia-kirjasta. Sulla on mahatauti.